Δοκιμάζουμε το Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4X4 με 115 ίππους!

Η Dacia με το Duster πέτυχε πραγματικά ένα μικρό θαύμα καθώς κέρδισε ένα ένθερμο κοινό που αναζητά ένα οικονομικό SUV τόσο στη χρήση όσο και στην κτήση που δεν φοβάται να εισέλθει σε εκτός δρόμου μονοπάτια, χιόνια ή αμμουδιές διατηρώντας παράλληλα μια πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.

Πρόσφατα το Duster πρόσφατα ανανεώθηκε στα σημεία αποκτώντας ένα πιο σύγχρονο προφίλ ενώ η τετρακίνητη εκδοχή του, η οποία προσφέρεται αποκλειστικά με τον 1,5 Blue dCi πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων κυριολεκτικά ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό…

Η τιμή της τετρακίνητης έκδοσης του SUV της Dacia ξεκινάει από τα 28.350 ευρώ και κρίνεται αρκετά ανταγωνιστική καθώς αφορά σε ένα diesel τετρακίνητο όχημα με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού με στοιχεία όπως 8άρα οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, προβολείς ομίχλης και πολλά άλλα…

Μοντέρνο στυλ

Ανέκαθεν το ανανεωμένο Duster απέκτησε μια πιο μοντέρνα σχεδίαση και δείχνει ξεκάθαρα τις «νεανικές» του βλέψεις. Άλλωστε δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από τα ανταγωνιστικά SUV καθώς διαθέτει έντονες προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω ξεκαθαρίζοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.

Ειδικά η εμπρός αποτελεί βασικό στοιχείο του προφυλακτήρα, φτάνοντας μέχρι τις παρυφές της ανανεωμένης μάσκας. Εκεί δηλαδή όπου το μοτίβο των οριζόντιων «Y» βρίσκεται σε πλήρη συνάρτηση με τα ανάλογης σχεδίασης LED ημέρας, που δίνουν στο «μούτρο» του μεσαίου crossover ακόμα πιο εμφατικό τόνο. Τα σηματάκια «4×4» στα εμπρός φτερά και τα μικτά ελαστικά, που περιβάλλουν τις 17άρες ζάντες, ολοκληρώνουν την περιπετειώδη φορεσιά του τετρακίνητου Duster.

Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα με την τεχνολογία LED, φρεσκάρουν την εικόνα του αυτοκινήτου, ενώ κάνουν πιο ευδιάκριτη την παρουσία του στο δρόμο για όσους ακολουθούν. Επίσης νέα είναι και η πίσω αεροτομή η οποία είναι διακριτική και «ενσωματώνεται» ιδανικά στο αμάξωμα.

Πάντως οι σιδερένιες ζάντες με τα ελαστικά εκτός δρόμου θα λέγαμε ότι χαλάνε λίγο την εικόνα του αυτοκινήτου αλλά εκτός δρόμου κάνουν εξαιρετική δουλειά.

Άνεση και τεχνολογία

Στην καμπίνα έχει διατηρηθεί το σκληροτράχηλο προφίλ με τα σκληρά και ανθεκτικά υλικά, ωστόσο αναβαθμίστηκε το τεχνολογικό του προφίλ καθώς και η εργονομία.

Η νέα οθόνη αφής 8 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος infotainment, είναι ίσως το πιο σημαντικό νέα για την καμπίνα και τη συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Είναι γρήγορη στις αντιδράσεις της και κομψή σε σχεδίαση, κάνει mirroring στο smartphone και προβάλλει πληροφορίες για τη λειτουργία της τετρακίνησης, δίνοντας ένα σημαντικό boost στο τεχνολογικό προφίλ του μοντέλου.

Εξαιρετική είναι και η πρακτικότητα, μέσα από τις ιδιαίτερα χρήσιμες θήκες μικροαντικειμένων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τα 1,1 λίτρα που κρύβει το υποβραχιόνιο.

Όσον αφορά στους χώρους, το σύστημα τετρακίνησης περιόρισε την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ στα 414 λίτρα. Κατά τα άλλα, οι χώροι επιβατών είναι ικανοί να φιλοξενήσουν 5 ενήλικους, με κάποιες ελάχιστες παραχωρήσεις ως προς το εσωτερικό πλάτος της πίσω σειράς καθισμάτων.

115 ίπποι

To Dacia Duster εφοδιάζεται με τον 1.500άρη κινητήρα της Renault ο οποίος διαθέτει σύστημα επιλεκτικού καταλυτικού περιορισμού (SCR), ενώ αποδίδει 114 ίππους (για κάποιο λόγο η Dacia αναφέρει 1 ίππο λιγότερο σε σχέση με το 2WD) με 250 Nm ροπής. Ο πετρελαιοκινητήρας εντυπωσιάζει με την αμεσότητα και το τράβηγμά του από χαμηλά κάτι που οφείλεται και στην πολύ σφιχτή διάταξη του 6τάχυτου κιβωτίου, με την 1η σχέση να είναι ιδιαίτερα κοντή εξυπηρετώντας σε δύσβατα εκτός δρόμου και την να είναι πιο «overdrive» ώστε να κινείται άνετα σε ανοιχτό δρόμο και να περιορίζει την κατανάλωση σε ένα ταξίδι.

Επιπλέον διατηρεί τον πολιτισμένο χαρακτήρα του, χωρίς να κροταλίζει ιδιαίτερα, παρόλο που στην καμπίνα θα περάσει θόρυβος όταν αγγίζει τα όρια περιστροφής του.

Όσον αφορά στην κατανάλωση ο οδηγός με επιλεγμένη την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς πετυχαίνει μειωμένη κατανάλωση η οποία κυμαίνεται σε λίγο πάνω από τα 5 λίτρα ενώ αν κλειδώσει την τετρακίνηση η κατανάλωση αυξάνει σε 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Παντός εδάφους

Το Dacia Duster στην 4κίνητη έκδοσή του αποτελεί το κορυφαίο εκτός δρόμου οικογενειακό τετρακίνητο μοντέλο. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.), οι μικροί πρόβολοι και η άμεση εμπλοκή της αυτόματης τετρακίνησης, με δυνατότητα κλειδώματος και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης, εγγυώνται την απρόσκοπτη κίνησή του, ακόμη και σε δύσκολα κομμάτια με λάσπη ή δύσβατα εμπόδια.  Επιπλέον, η μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση δεν μεταφέρει αυτούσια τις λακκούβες και τα νεροφαγώματα στην καμπίνα επιβατών, αλλά αντίθετα τα φιλτράρει αποτελεσματικά.

Αντίστοιχα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Duster κινείται με απόλυτη ασφάλεια αλλά ο θόρυβος που προκαλεί ο κινητήρας στις υψηλές στροφές είναι έντονος…

Αντίθετα μέσα στην πόλη η μαλακή ανάρτηση φροντίζει για την άνεση των επιβατών, απορροφώντας τις αναταράξεις από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Επίσης η κάμερα οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα του Duster λαμβάνει κλίσεις αλλά αποδείχθηκε ασφαλές και με προοδευτικές αντιδράσεις ενώ η ύπαρξη τετρακίνησης διατηρεί την πρόσφυση σε υψηλά επίπεδα.

Εκτός δρόμου το Duster πραγματικά θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό καθώς το κοντό κιβώτιο βοηθάει πολύ στα κακοτράχαλα περάσματα.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Τετρακίνηση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Θόρυβος κινητήρας στις υψηλές στροφές