Υπερκέρδη έφερε η εκτόξευση τιμών στους Γερμανούς!

Οι Γερμανοί κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων πέτυχαν υψηλές τιμές – ρεκόρ για τα πολυτελή αυτοκίνητα το 2021, καθώς η έλλειψη ημιαγωγών περιόρισε την προσφορά οχημάτων σε βασικές αγορές, και ταυτόχρονα η ζήτηση εκ μέρους των καταναλωτών αυξήθηκε, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.

Σύμφωνα με ανάλυση που διεξήγαγε η εταιρεία Stiffel Bank για λογαριασμό των Financial Times, τα έσοδα ανά όχημα για BMW, Audi και Mercedes-Benz αυξήθηκαν κατά μέσο όρο περίπου 25% σε σύγκριση με το 2019 πριν από την πανδημία.

Μείωση της παραγωγής

Από το 2019, όταν η παγκόσμια οικονομία είχε αποδυναμωθεί, οι κατασκευαστές άρχισαν να παράγουν λιγότερα αυτοκίνητα από τις προβλεπόμενες πωλήσεις και φέτος το αρνητικό ισοζύγιο διευρύνθηκε σε περίπου 4 εκατομμύρια μονάδες.

Υπήρχε παρόμοιο έλλειμμα μετά την οικονομική κρίση του 2009, αλλά το φαινόμενο αποδόθηκε σε μια ανωμαλία σε χρόνια πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.

Αύξηση των εσόδων ανά μονάδα

Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα της Mercedes-Benz αυξήθηκαν από σχεδόν 38.000 ευρώ ανά όχημα το 2019 σε περισσότερα από 54.000 ευρώ μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2021, και τα έσοδα της Audi αυξήθηκαν από περισσότερα από 46.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο σε περίπου 57.500 ευρώ.

Η BMW διαχειρίστηκε την κρίση των ημιαγωγών καλύτερα από τους ομολόγους της και μείωσε τον συνολικό χρόνο παραγωγής, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

Κερδοφόρα μοντέλα

Μεγάλο μέρος της κερδοφορίας του κλάδου επιτεύχθηκε από κατασκευαστές που έδωσαν προτεραιότητα στην παραγωγή πιο κερδοφόρων μοντέλων.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Stifel, τα έσοδα από τόκους και φόρους της Mercedes αυξήθηκαν κατά 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ απλώς βελτιώνοντας τις τιμές και εγκαθιστώντας διαθέσιμα τσιπ σε οχήματα υψηλής ποιότητας και υψηλού περιθωρίου κέρδους.

Οι επενδυτές έχουν επίγνωση της αλλαγής και η διοίκηση σημειώνει ότι θα συνεχίσει να ακολουθεί αυτή τη στρατηγική ακόμη και αν χαλαρώσουν οι περιορισμοί στην προσφορά.