Yamaha XTZ 1200 Super Tenere: Πανέμορφη και επιβλητική

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Δευτέρα 5/11/2018 έξω από το καινούργιο κατάστημα της Yamaha, Μεσογείων 397 στην Αγία Παρασκευή, για να παραλάβω για test ride το YAMAHA XTZ 1200 SUPER TENERE.

Η Super Ténéré βγήκε για πρώτη φορά το 2010 και επιστρέφει το 2018 με τάσεις περιπέτειας όπως εκείνη που της έδωσε το όνομα Ténéré. Ονομάστηκε έτσι από την περιοχή της ερήμου Ténéré στη Σαχάρα και εμπνέει εμπιστοσύνη εντός και εκτός δρόμου, όπου κι αν ταξιδεύετε. Ο συμπαγής δικύλινδρος κινητήρας των 1,199 κ.εκ., σε συνδυασμό με την ελαστικότητα του εξατάχυτου κιβωτίου σας πηγαίνει με την ίδια ευκολία και αυτοπεποίθηση είτε στο λόφο είτε στο πεζοδρόμιο. Το στενό πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους κάνουν τη Super Ténéré ευέλικτη και ευκίνητη σε φιδωτούς δρόμους.

Μου αρέσει που η ποδιά της μοιάζει με σφαίρα και όχι με ράμφος πουλιού, όπως στις άλλες adventure μηχανές. Έχει εκείνη την όρθια στάση οδήγησης που κάνει τα μακρινά ταξίδια πιο άνετα και βοηθάει σε αυτό και η σέλα που είναι αρκετά μαλακή. Παρόλο που το Super Ténéré μπορεί να βγει και εκτός δρόμου, να έχετε κατά νου ότι δεν προορίζεται για σκληρή χρήση εκτός δρόμου.

Η Super Ténéré έχει χαρακτηριστικά εκτός δρόμου, όπως ποδιά, χούφτες τιμονιού και ανάρτηση που προσφέρει κάτι περισσότερο από μια μηχανή δρόμου. Μου αρέσουν τα αυλακωτά μαρσπιέ γιατί όταν κάθεσαι, σου προσφέρουν ένα άνετο στήριγμα στα πόδια. Και όταν σηκώνεσαι όρθιος, τα αυλάκια πιέζονται κάτω από το βάρος σου και σου δίνουν πιο σταθερό πάτημα.

Το ύψος του καθίσματος και το ανεμοθωράκιο στο Super Ténéré είναι ρυθμιζόμενα. Το στάνταρ κάθισμα έχει περιθώριο τριών πόντων για να παίξετε, ενώ το ανεμοθωράκιο θα ήθελα να ρυθμίζεται εν κινήσει, αλλά δυστυχώς δεν γίνεται. Ρυθμίζεται όμως χωρίς εργαλεία, το οποίο είναι ένα πλεονέκτημα.

Συνοψίζοντας ορισμένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά, το Super Ténéré έρχεται με σύστημα cruise control και προβολείς με φωτιζόμενη στεφάνη, που ρίχνουν περισσότερο φως για καλύτερη οδήγηση κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βόλτας.

Η Yamaha χρησιμοποιεί ένα ανοιχτό χαλύβδινο πλαίσιο, τύπου ραχοκοκαλιάς που αγκαλιάζει τον κινητήρα. Χρησιμοποιώντας έτσι τον κινητήρα ως μέρος του πλαισίου κατεβάζει το κέντρο της βαρύτητας χαμηλά, ώστε να βοηθάει στους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα και αφήνει χώρο για να μετακινηθεί το ρεζερβουάρ ακόμη χαμηλότερα ώστε να κατεβάσει περισσότερο το κέντρο βάρους.

Όπως και σε άλλες μοτοσυκλέτες offroad χαρακτήρα η Yamaha ακολουθεί την ίδια σχεδίαση των τροχών, δηλαδή στεφάνια με εξωτερικά τοποθετημένα τα καψούλια των ακτινών έτσι ώστε να τοποθετεί ελαστικά tubeless. Ο σχεδιασμός του πέλματος του ελαστικού ακολουθεί ένα διπλό σπορ μοτίβο. Το 19ιντσών μπροστινό και το 17ιντσών πίσω ελαστικό έρχονται τοποθετημένα σε ακτινωτές ζάντες, ένα χαρακτηριστικό που ευνοεί την offroad πλευρά των πραγμάτων.

Οι δίσκοι και οι δαγκάνες είναι πλευστοί, διαμέτρου 310mm μπροστά και 282mm πίσω. Το σύστημα πέδησης έχει ορισμένα κορυφαία χαρακτηριστικά, όπως το κατοχυρωμένο σύστημα ABS της Yamaha για την αποφυγή μπλοκαρίσματος του τροχού λόγω υπερβολικού φρεναρίσματος ή ολισθηρών συνθηκών και το Unified Braking System (UBS), ένα συνδυαστικό σύστημα φρένων με αισθητήρες για την αποφυγή μπλοκαρίσματος των τροχών. Το έξυπνο αυτό τύπου ABS σύστημα, διαβάζει τη δύναμη με την οποία πιέζουμε τη μανέτα ή το ποδόφρενο και ανάλογα μοιράζει τη δύναμη στις δαγκάνες των φρένων.

Το Yamaha Super Ténéré 1200 διαθέτει ένα τσιπάκι με την ονομασία YCCT το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο από ένα controller που ελέγχει την απόδοση του κινητήρα. Αυτό γίνεται σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού ή σπινιαρίσματος με ένα κουμπί κρυμμένο στο αριστερό άκρο των οργάνων που δίνει την επιλογή πλήρους εμπλοκής, μερικής εμπλοκής για off road χρήση, αλλά και πλήρους απενεργοποίησης. Η επιλογή γίνεται πάντα με ακινητοποιημένη τη μοτοσυκλέτα. Στο δεξί άκρο του τιμονιού υπάρχει ένα άλλο κουμπί (DMode) με το οποίο επιλέγεις τη χαρτογράφηση του κινητήρα ανάμεσα σε δύο προγράμματα: Touring ή Sport. Και αυτή η επιλογή γίνεται με τη μοτοσυκλέτα εν στάσει.

Κλείνοντας, θα έλεγα ότι η Yamaha Super Ténéré 1200 είναι μία εύκολη μοτοσυκλέτα τουρισμού, ικανή για κάθε χρήση, εύχρηστη, ασφαλής ακόμα και για άπειρους αναβάτες, που δεν θα αρνηθεί να μπει και στο χώμα αλλά δεν είναι φτιαγμένη για αυτό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας

Τύπος 4Τ, 2Κ, Υ/Ψ, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ

Κυβισμός (cc) 1,199

Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm) 98 x 79.5

Συμπίεση (:1) 11.0

Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1

Εκκίνηση Μίζα

Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος υδραυλικός

Μετάδοση 6 σχέσεων με άξονα

Πλαίσιο

Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό

Κάστερ (°) 28

Ίχνος (mm) 126

Μεταξόνιο (mm) 1,540

Ύψος σέλας (mm) 845 / 870

Μήκος (mm) 2.255

Πλάτος (mm) 980

Ύψος (mm) 1,410

Απόσταση εδάφους (mm) 190

Βάρος (πλήρες, kg) 265

Ρεζερβουάρ (lt) 23

Αναρτήσεις

Μπροστά Ανεστραμμένο πιρούνι 43 mm, διαδρομή 190 mm, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο

Πίσω Ένα αμορτισέρ με μοχλικό, διαδρομή τροχού 190 mm, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο

Ελαστικά

Μπροστά 110/80-R19 59V

Πίσω 150/70-R17 69V

Φρένα

Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 310 mm με δαγκάνες 4 εμβόλων

Πίσω Δίσκος διαμέτρου 282 mm με δαγκάνα 2 εμβόλων

Εξοπλισμός

Οθόνη LCD με ενδείξεις για ταχύμετρο, στροφόμετρο, ολικός και δύο μερικοί χιλιομετρητές, δείκτης θερμοκρασίας, στάθμη καυσίμου, κατανάλωση καυσίμου, ένδειξη ψεκασμού, ώρας, φώτα, φλας, λάδια, ψεκασμό, ABS, ρυθμίσεις αναρτήσεων, traction control, cruise control

Επιδόσεις

Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) 112/7,250

Ροπή εργοστασίου (kg.m/rpm) 11.9/6,000

Τιμή: 19.500€