Volvo XC60 D5 AWD: Σουηδική κυριαρχία στα πολυτελή SUV!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Το νέο Volvo XC60 ήρθε ανανεωμένο, δυνατό, πολυτελές, ασφαλές, με κορυφαία συστήματα τετρακίνησης και με εξοπλισμό που δύσκολα συναντά κανείς στα ανταγωνιστικά μοντέλα της Mercedes και BMW που αποτελούσαν μέχρι πρότινος μονόδρομο για τους Έλληνες καταναλωτές.

Η σουηδική εταιρεία όχι μόνο καταφέρνει να κοιτά στα «μάτια» τους Γερμανούς κατασκευαστές αλλά με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν έχει προκαλέσει μεγάλο άγχος αν όχι πανικό καθώς είναι προκλητικά χαμηλές έναντι των γερμανικών μοντέλων.

Μάλιστα με την κορυφαία σχεδίαση που διαθέτουν όλα τα μοντέλα της σειράς XC μπορεί ακόμη και ο πλέον απαιτητικός καταναλωτής να βρει αυτό που του αρμόζει τόσο σε επίπεδο εμφάνισης και μεγέθους όσο και σε επίπεδο τιμής.

Οι τιμές διάθεσης του νέου Volvo XC60 ξεκινούν από τα 53.490 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη δίλιτρη έκδοση των 190 ίππων ενώ το αυτοίνητο της δοκιμής μας με τον ίδιο κινητήρα πετρελαίου αλλά απόδοσης 235 ίππων κοστίζει 56.030 ευρώ.

Βέβαια στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την πολυτέλεια και την ποιότητα κατασκευής που διαθέτει το Volvo XC60 αλλά και την πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία που κρατάει ως μεταχειρισμένο.

Ωστόσο ο ετήσιος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στα 880 ευρώ για τα πρώτα πέντε χρόνια υπάρχει και θα υπάρχει μειωμένος κατά 30% για από τον έκτο έως το 10ο έτος.

Από την άλλη μεριά βέβαια οι χαμηλές εκπομπές ρύπων μεταφράζονται σε ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 266,4 ευρώ!

Βέβαια θα ήταν μεγάλη μας παράλειψη να μην αναφερθούμε στον τομέα της ασφάλειας όπου οι Σουηδοί ρίχνουν μεγάλο βάρος κατά την κατασκευή των αυτοκινήτων τους και όπως ισχυρίζονται το νέο Volvo XC60 είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί!

Ένα μικρό XC90…

Το νέο Volvo XC60 σχεδιαστικά αποτελεί ένα μικρότερο XC90 και δεν το κρύβει πουθενά. Το εμπρόσθιο μέρος του αμαξώματος παραπέμπει στη ναυαρχίδα της σουηδικής εταιρείας και εκπέμπει δυναμισμό και πολυτέλεια.

Κυρίαρχο ρόλο έχουνη μεγάλη μάσκα με το λογότυπο της σουηδικής εταιρείας και τα υπέροχα φωτιστικά σώματα που προσδίδουν πως πρόκειται για ένα υπερπολυτελές μοντέλο.

Από το πλάι αν το κοιτάξει κανείς το βλέμμα του θα «καρφωθεί» στις μεγάλες ζάντες αλλά και την έμφαση στην λεπτομέρεια που έχει δοθεί από τους σχεδιαστές.

Στο πίσω μέρος οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων κερδίζουν τις εντυπώσεις μαζί με τα φωτιστικά σώματα ενώ τα γράμματα της μάρκας στη μέση του καπό δίνουν ένα ξεχωριστό τόνο στο πολυτελές SUV.

Λιμουζίνα

Η καμπίνα επιβατών του Volvo XC60 είναι πραγματικά η χαρά του ανθρώπου που του αρέσει η χρήση της υψηλής τεχνολογίας αλλά και εκείνων που εκτιμούν την πολυτέλεια και την λεπτομέρεια.

Σε όλα τα παραπάνω το σουηδικό μοντέλο τα καταφέρνει τέλεια και βέβαια χωρίς να δημιουργείται σε καμία περίπτωση κάποια διάθεση συντηρητισμού.

Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιοποιημένος ενώ στη μέση της κονσόλας έχει τοποθετηθεί η γνωστή ταμπλέτα που «φιλοξενεί» το σύστημα infotainment που είναι πολύ φιλικό προς τον χρήστη.

Μάλιστα το εν λόγω σύστημα προσφέρει άμεση πληροφόρηση αλλά και επιλογές ρυθμίσεων των επιμέρους συστημάτων, όπως και δυνατότητα διασύνδεσης με τον ψηφιακό πίνακα των οργάνων και προβολή πληροφοριών στο παρμπρίζ από το Head up-Display, τον κλιματισμό, το GPS, κ.ά.

Η ποιότητα κατασκευής δεν επιδέχεται κριτικής και έχει γίνει εκτενής χρήση μαλακών υλικών και άφθονου δέρματος τα οποία διαθέτουν εξαιρετική συναρμογή και δείχνουν να αντέχουν στο πέρασμα των ετών.

Ο εξοπλισμός διαθέτει τα πάντα και δεν υπάρχει κάτι που έχει ξεφύγει από τους Σουηδούς…

235 ίπποι και τετρακίνηση!

To XC60 D5 AWD της δοκιμής μας κινούνταν από τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας Power Pulse της Volvo με ισχύ 235 ίππων και ροπή 48 χλγρ.

Ο κινητήρας αποδείχθηκε όχι μόνο πρόθυμος αλλά «απογείωνε» το βαρύ αμάξωμα του XC60 όταν ο οδηγός αποφάσιζε να πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα.

Η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς μέσω του κορυφαίου αυτόματου κιβωτίου ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τον επιλογέα προγράμματος οδήγησης (Eco/Comfort/Off Road/Sport) για να προσαρμόσει το Volvo στα μέτρα του. Μπορείς βεβαίως να αλλάζεις ταχύτητες και χειροκίνητα, με τη βοήθεια του μικρού λεβιέ ταχυτήτων.

Στο αυτοκινητόδρομο το XC60 θα ταξιδέψει σαν λιμουζίνα με υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες ακόμη και σε πολύ μεγάλες ταχύτητες και οικονομικά αν ο οδηγός του δεν ξεπερνά τα 130 χλμ./ώρα όπως ορίζει ο Κ.Ο.Κ.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Volvo XC60 κινείται με απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δεν θα επιτρέψουν την παρέκκλιση από το οδόστρωμα…

Εκτός και αν το επιθυμεί ο οδηγός να εισέλθει στα μονοπάτια των βουνών ή τις παραλίες όπου εκεί θα διαπιστώσει πως το Volvo XC60 πέραν της πολυτέλειας μπορεί να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει χάρη στο κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει αλλά και των λοιπών ηλεκτρονικών συστημάτων που αποτελούν σύμμαχο για τον οδηγό.

Μέσα στην πόλη το σουηδικό μοντέλο κρύβει το μέγεθός του και καταφέρνει με ένα μοναδικό τρόπο να είναι ευέλικτο και ευκολοοδήγητο.

Όσον αφορά στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος τόσο η ανάρτηση όσο και η ηχομόνωση δεν επιτρέπουν να εισέλθει στην καμπίνα επιβατών κανένας περίεργος θόρυβος.

Επίσης το το Volvo XC60 διαθέτει τρία βασικά συστήματα ασφαλείας που είναι το Σύστημα διεύθυνσης με ενεργή υποβοήθησης, το Σύστημα αποφυγής συγκρούσεων (City Safety) και το Σύστημα αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα (Oncoming Lane Mitigation)που πραγματικά σώζουν ζωές!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Τετρακίνηση

Μεταπωλητική αξία

 

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης