Έτσι «μπλοκάρει» η BMW Hellas την εισαγωγή μεταχειρισμένων δικύκλων!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Με έναν μοναδικό τρόπο η θυγατρική της BMW στην Ελλάδα καταφέρνει να «μπλοκάρει» τους εκτελωνισμούς εισαγόμενων μεταχειρισμένων δικύκλων από άλλες χώρες δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο περίεργες συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Ο τρόπος που ακολουθεί η γερμανική θυγατρική εταιρεία στην Ελλάδα είναι απλός και βασίζεται στην ταλαιπωρία που θα υποστεί όποιος έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής τολμήσει να εισάγει εισαγόμενη μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα στην Ελλάδα ειδικά εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει στο Movenews.gr ο έμπορος – εισαγωγέας  Κωνσταντίνος Σάββας η BMW Hellas με έναν μοναδικό τρόπο καταφέρνει να μην του αποστέλλει τα έγγραφα που χρειάζεται για τον εκτελωνισμό των μοτοσικλετών που είχε εισάγει από την Ιαπωνία με την απλή μέθοδο της καθυστέρησης!

Ειδικότερα ο κ. Σάββας αναφέρει ότι: «Στις 12/2/2017 έκανα αίτηση στην BMW Hellas και της ζήτησα να μου προσκομίσει, για συγκεκριμένους αριθμούς πλαισίων μοτοσικλετών πιστοποιητικό-έγγραφο που να προκύπτουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως η Version, (technical data ), ένα έγγραφο, το οποίο είναι μοναδικό για κάθε όχημα, (και απαραίτητο δικαιολογητικό για τον εκτελωνισμό του οχήματος. όπως αναγράφει το ΦΕΚ Β771/02 σελ. 10390, παρ. 2) και αναγράφει όλες τα τεχνικά χαρακτηριστικά που το αφορούν έτσι ώστε στο επίσημο site του Υπουργείου Μεταφορών να βρω ποια έγκριση τα καλύπτει και μετέπειτα να προχωρήσω στην ταξινόμηση τους. (Σύμφωνα με υπόδειξη του ΥΜΕ να μας παραπέμψει στην κατασκευάστρια εταιρεία ή τον εθνικό διανομέα,  στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον  168/2013 Κανονισμό της Ε.Ε. και την αναφορά που γίνεται για τις βεβαιώσεις στον Ν.4530 ΦΕΚ Α59/18  Άρθρο 46).

Μάλιστα στην επιστολή ανέγραφα και την ένδειξη «Επείγον».

Μέχρι τις 23/4/2018 (δηλαδή μετά από σχεδόν 2 ½ μήνες) δεν είχα καμία απάντηση, ενώ ο αρμόδιος υπάλληλος της BMW Hellas που είχε αναλάβει το θέμα μου,  τηλεφωνικά με απέτρεψε να ξαναφέρω μοτοσικλέτες εκτός ΕΕ γιατί δεν καλύπτονται από Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου, είναι διαφορετικές από τις Ευρωπαϊκές και η BMW δεν μπορεί να «τρέξει» το θέμα γιατί δεν είναι στην πολιτική του εργοστασίου να έρχονται μοτοσικλέτες από άλλες χώρες εκτός ΕΕ. Επίσης το κάθε χαρτί μου τόνισε πως θα κοστίζει 120 ευρώ.

Την ίδια στιγμή συνάδελφος μου πήρε το technical data, με όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοτοσικλετών, καθώς και την  Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου μέσα σε 1 εβδομάδα δωρεάν από την BMW Γερμανίας και αποδείχθηκε ότι εκτός από οπτικά οι μοτοσικλέτες είναι ακριβώς οι ίδιες και τεχνικά με τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές».

Η λύση προμήθεια των εγγράφων από την BMW Γερμανίας εκτός από δωρεάν φαίνεται πως ήταν και άμεση.

Όσον αφορά στην Ελλάδα μάλλον η γερμανική θυγατρική τηρεί τους δικούς της νόμους και κανόνες καθώς οι Ελληνικές Αρχές δεν ενδιαφέρονται και ιδιαίτερα για την τήρηση ενός υγιούς ανταγωνισμού!