Το Κινούμαι Ηλεκτρικά αύξησε κατά 1.500% τις πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ!

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ. Δημήτρης Πάτσιος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 5ο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ICT 2022.

O κ. Πάτσιος συμμετείχε στο πάνελ με τίτλο «Ηλεκτροκίνηση και Υδρογόνο: Το μέλλον στις μεταφορές;», και επισήμανε η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών και λεωφορείων στην ΕΕ και τον 4ο γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων! Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά τόνισε ο κ. Πάτσιος ότι εκτόξευσε τις πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αλλά τα εκατομμύρια παλαιών οχημάτων που κινούνται στη χώρα μας και η αβεβαιότητα των καταναλωτών «φρενάρουν» την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Ο ΣΕΑΑ από το 1934 εκπροσωπεί τους εισαγωγείς αυτοκινήτων. Το σύγχρονο όχημα ρυπαίνει λιγότερο και είναι πιο ασφαλές. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η απόφαση έχει ληφθεί και το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρικό! Η Κομισιόν πριν από δύο χρόνια ανακοίνωσε στα κράτη-μέλη πως επιθυμεί τη μείωση των ρύπων σε ποσοστό 37% και βέβαια μόνο μέσω της ηλεκτροκίνησης μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Όσον αφορά στο κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2025 θα επιτευχθεί η εξίσωση μεταξύ των τιμών σε ηλεκτρικά ΙΧ και οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Στην Ελλάδα πριν το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης ανέρχονταν σε 0,5%. Δηλαδή σε ένα στόλο 100.000 καινούριων αυτοκινήτων τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά αφορούσαν μόλις 500 οχήματα!

Στο πρώτο τετράμηνο του 2022 το αντίστοιχο ποσοστό από 0,5% ανήλθε σε 8% εξαιτίας του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά το οποίο σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχει ενεργοποιηθεί και επίσημα αν και έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου 2021. Μάλιστα με τις αυξημένες επιδοτήσεις που περιλαμβάνει ο β’ κύκλος του Κινούμαι Ηλεκτρικά εκτιμάται ότι η αγορά θα πάει ακόμη καλύτερα. Επίσης η επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Test-Drives στους dealers θα αυξήσει τις δοκιμές των καταναλωτών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία και θα γνωρίσουν καλύτερα από πρώτο χέρι.

Το υδρογόνο αναμένεται να διαδραματίσει έναν ενδιάμεσο ρόλο στην αποθήκευση ενέργειας και ίσως να έχει περισσότερο πρωταγωνιστικό ρόλο στα φορτηγά και στα λεωφορεία.

Το υδρογόνο θα αποτελέσει μια ενδιάμεση διαδικασία αποθήκευσης ενέργειας, αφού εντός των επόμενων 5 – 10 χρόνων τα εργοστάσια αυτοκινήτου και οι προμηθευτές θα δώσουν λύση στο πρόβλημα της φόρτισης.

Πάντως τα αποτελέσματα της ηλεκτροκίνησης θα τα δούμε μετά από χρόνια στην Ελλάδα και μέχρι τότε θα πρέπει τα ΚΤΕΟ να κάνουν τη δουλειά τους και το κράτος να δώσει επιτέλους κίνητρα αντικατάστασης των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων ώστε να σταματήσουμε να διαθέτουμε τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην ΕΕ και να μην είμαστε η τελευταία χώρα μεταξύ των κρατών-μελών που θα επιδοτήσει την αγορά των βαρέων φορτηγών

Συγκοινωνιολόγοι: Τροχοπέδη οι υψηλές τιμές αγοράς και η έλλειψη φορτιστών

«Στην Ελλάδα έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος σε επίπεδο νομοθεσίας και θεσμικού πλαισίου στην ηλεκτροκίνηση, γεγονός που θα βοηθήσει στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας», επεσήμανε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), Παναγιώτης Παπαντωνίου.

Παρόλα αυτά, οι υψηλές, σε κάποιο βαθμό, τιμές αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και ο περιορισμένος αριθμός σταθμών φόρτισης λειτουργούν ως «τροχοπέδη».

Ο κ. Παπαντωνίου σημείωσε ότι χρειάζεται να επισπευστούν οι ενέργειες για την μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, υποστηρίζοντας ότι παρατηρούνται παθογένειες σε επιμέρους θέματα, όπως η χωροταξία.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΣΕΣ, η χώρα οφείλει να επιδείξει σημαντικά αντανακλαστικά σε ηλεκτροκίνηση και υδρογονοκίνηση, καθώς θα διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο στην ενεργειακή της απεξάρτηση.

Συμπλήρωσε δε ότι «το υδρογόνο πρέπει να λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά με την ηλεκτροκίνηση», ενώ για να υπάρξει ομαλότητα «χρειάζεται πρόοδος στο θεσμικό πλαίσιο και ύπαρξη στρατηγικής».