Τι προτείνει η Φινλανδία για την επιδότηση ηλεκτρικών ΙΧ;

    Πρόταση για προληπτικά μέτρα κατά της αναμενόμενης αύξησης των τιμών της βενζίνης παρουσίασε η Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας της Φινλανδίας μαζί με την Οργάνωση των εισαγωγέων αυτοκινήτων και της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας.

    Ο Οργανισμός υπολογίζει ότι οι τιμές της βενζίνης ενδέχεται να αυξηθούν κατά 0,25-0,55 ευρώ ανά λίτρο από τις αρχές του 2024. Με τη δημοσιοποίηση του σχεδίου της πέντε μήνες πριν από τις εκλογές, η Οργάνωση, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 100% των πωλήσεων νέων οχημάτων στη Φινλανδία, θέλει να ασκήσει πίεση στην επόμενη κυβέρνηση.

    Αντιγράφοντας κάποια από αυτά που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί στη Σουηδία, ο κλάδος των αυτοκινήτων προτρέπει την κυβέρνηση να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα επιδότησης αγοράς τεσσάρων ετών για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κατά την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η επιδότηση για τον πρώτο χρόνο θα είναι 5.000 ευρώ. Στη συνέχεια η επιδότηση θα μειώνεται και στο τέταρτο έτος θα ανέρχεται σε 2.000 ευρώ.

    Ένα άλλο μέσο θα ήταν η μείωση του φόρου στα βιοκαύσιμα. Ο σημερινός ειδικός φόρος κατανάλωσης στο βιοντίζελ είναι 0,31 ευρώ ανά λίτρο. Σύμφωνα με τους εισαγωγείς αυτοκινήτων και την αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει να μειωθεί κατά 0,16 ευρώ.

    Τρίτον, η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να συμπεριληφθεί στην υποχρέωση διανομής και οι φορείς εκμετάλλευσης και οι διανομείς που την παρέχουν θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν μπόνους. Ο μηχανισμός θα μπορούσε να μειώσει την πίεση για υψηλότερες τιμές βενζίνης και να δώσει ώθηση στην κατασκευή δημόσιων σημείων φόρτισης. Η υποχρέωση διανομής σημαίνει ότι ένα ορισμένο ποσοστό των καυσίμων μεταφορών που προμηθεύονται οι διανομείς καυσίμων πρέπει να είναι ανανεώσιμα καύσιμα.