Τι αναφέρει ο ΣΕΑΑ για τις πωλήσεις νέων ΙΧ Μαρτίου

Τα τραγικά αποτελέσματα των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα τον Μάρτιο αποτυπώνονται και στα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) σύμφωνα με τα οποία η αγορά κατέγραψε πτώση πάνω από 60%.

Ειδικότερα ο ΣΕΑΑ σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, από το 2οδεκαήμερο του οποίου ξεκίνησε η κρίση του κορωναϊού,έχουν ως εξής:

Μάρτιος 2020 Μάρτιος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 3.744 9.518 -60,7%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 413 672 -38,5%
Καινούργια λεωφορεία 19 29 -34,5%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 1.548 2.401 -35,5%
Ιανουάριος-Μάρτιος 2020 Ιανουάριος-Μάρτιος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 21.391 26.289 -18,6%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1.748 2.023 -13,6%
Καινούργια λεωφορεία 113 114 -0,9%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 6.086 5.802 +4,9%

 

Σύμφωνα μεπρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικώνκαι στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:

Segment Μάρτιος 2020 Μάρτιος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος-Μάρτιος 2020 Ιανουάριος-Μάρτιος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 12,3% 15,0% -2,7 10,3% 12,8% -2,5
A-SUV 1,1% 1,3% -0,2 1,9% 1,6% +0,3
A TOTAL 13,4% 16,3% -2,9 12,2% 14,5% -2,3
B 26,9% 35,5% -8,6 29,2% 34,2% -5,0
B-SUV 17,9% 10,9% +7,0 18,0% 11,7% +6,3
B TOTAL 44,7% 46,4% -1,7 47,2% 45,9% +1,3
C 12,9% 12,6% +0,3 12,8% 14,2% -1,4
C-SUV 22,0% 18,0% +4,0 21,1% 19,3% +1,8
C TOTAL 34,9% 30,6% +4,3 33,9% 33,4% +0,5
D 1,5% 1,3% +0,2 1,4% 1,4% +0,0
D-SUV 2,1% 1,6% +0,5 2,6% 1,9% +0,7
D TOTAL 3,6% 2,9% +0,7 4,0% 3,3% +0,7
E 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,3% -0,1
E-SUV 0,5% 0,3% +0,2 0,3% 0,3% +0,0
E TOTAL 0,7% 0,5% +0,2 0,5% 0,6% -0,1
F-G 0,0% 0,0% +0,0 0,0% 0,0% +0,0
F-G-SUV 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,1% +0,0
F-G TOTAL 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
SPORTS 0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% +0,0
MPV 0,2% 0,4% -0,2 0,1% 0,3% -0,2
MPV-M/COMBI 1,9% 2,6% -0,7 1,7% 1,7% +0,0
  100,0% 100,0% +0,0 100,0% 100,0% +0,0
(Εκ των οποίωνSUV 43,7% 32,1% +11,6 44,0% 34,9% +9,1)

 

Μάρτιος 2020 Μάρτιος 2019 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Μάρτιος 2020

Ιανουάριος –

Μάρτιος2019

Διαφορά(μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘19*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘18*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 57,4% 67,6% -10,2 58,3% 64,2% -5,9 58,9% 56,6% +2,3
Πετρέλαιο 25,9% 27,1% -1,2 27,1% 29,8% -2,7 30,5% 35,9% -5,4
Υβριδικά (HEV) 13,4% 3,9% +9,5 12,1% 4,4% +7,7 5,8% 3,9% +1,9
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 1,1% 0,3% +0,8 0,7% 0,4% +0,3 3,1% 2,1% +1,0
Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

2,1% 0,7% +1,4 1,8% 0,8% +1,0 1,7% 1,5% +0,2
Υγραέριο

(bi-fuel)

0,0% 0,4% -0,4 0,0% 0,4% -0,4

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής:

Φεβρουάριος 2020 Φεβρουάριος 2019 Μεταβολή Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2020 Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2019 Μεταβολή
ΕΕ(1) 957.052 1.033.608 -7,1% 1.913.931 2.067.945 -7,4%
ΕΕ 14(2) 854.622 920.231 -7,1% 1.702.149 1.838.313 -7,4%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 884.770 954.313 -7,3% 1.761.355 1.903.177 -7,5%
Ελλάδα 7.862 7.561 +4,0% 17.647 16.771 +5,2%

 

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.