Δοκιμάζουμε το Ford Focus ST με 280 ίππους!

Ιπποδύναμη 280 ίππων, κορυφαία σχεδίαση και εξοπλισμό, αδρεναλίνη στα ύψη, χαμηλή τιμή απόκτησης και κορυφαίες επιδόσεις αποτελούν τα βασικά συστατικά του Ford Focus ST που πραγματικά σε κάνει να ξεχνάς τον κορωνοϊό ακόμη και με μια βόλτα στο βουνό της Πεντέλης!

Το λογότυπο ST απευθύνονταν πάντα σε ένα σκληροπυρηνικό κοινό το οποίο απαιτούσε επιδόσεις, κορυφαία οδική συμπεριφορά και σχετικά χαμηλή τιμή.

Παράλληλα το κορυφαίο μοντέλο εδώ και τέσσερις γενιές αποτελεί το ενδιάμεσο μοντέλο μεταξύ του απλού Focus και της κορυφαίας έκδοσης RS που στο τρέχον μοντέλο δεν υπάρχει και για αυτό τον λόγο το τωρινό ST αποτελεί τη ναυαρχίδα του μοντέλου!

Η άγρια εμφάνιση, οι επιδόσεις, η οδική του συμπεριφορά αλλά και η σχετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (ναι κατά την διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε μέση κατανάλωση 9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!) και τιμή γύρω στις 37.500 ευρώ σίγουρα αποτελεί  μια μοναδική πρόταση στην αγορά την οποία δύσκολα συναντά κανείς σε άλλους ανταγωνιστές.

Ωστόσο από την άλλη μεριά ο αυξημένος κυβισμός του κινητήρα ανεβάζει το τεκμήριο διαβίωσης και ο ιδιοκτήτης του εκτός των Τελών Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 438,55 ευρώ θα πρέπει να καταβάλει και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος ανέρχεται σε 530 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια και σε 371 ευρώ για τα επόμενα 5 χρόνια. Μετά την παρέλευση της δεκαετίας ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης καταργείται!

Βέβαια εύλογα θα αναλογιστεί κανείς πως 968,55 ευρώ το χρόνο δεν είναι ιδιαίτερα έξοδα για ένα κορυφαίο σπορ μοντέλο το οποίο σου ανεβάζει την ψυχολογία και εν μέσω απαγόρευσης της κυκλοφορίας λόγω κορωνοϊού ακόμη και μια βόλτα στο Σούπερ Μάρκετ θα σου επαναφέρει το χαμόγελο στα χείλη σου…

Άγρια εμφάνιση

Το Ford Focus ST αποτελεί την κορυφαία έκδοση του μοντέλου με το λογότυπο να διαθέτει περίοπτη θέση στο αμάξωμα ώστε να είναι διακριτό από όλους τους περίεργους και μή. Ωστόσο οι σχεδιαστές της Ford κατάφεραν σε ένα 5θυρο χατσμπακ να δώσουν τα απαραίτητα συστατικά ώστε απ’ όπου περνά ή είναι σταθμευμένο το αυτοκίνητο να μαγνητίζει τα βλέμματα χωρίς όμως υπερβολές!

Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί ο προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, τις μαύρες λεπτομέρειες αλλά και το λογότυπο ST ενώ από το πλάι διακρίνονται τα κορυφαία ελαστικά και οι σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένα εντυπωσιακός προφυλακτήρας με τον διαχύτη που βγάζει μάτι και τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων ενώ άκρως εντυπωσιακή είναι και η αεροτομή στην πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών.

Το εσωτερικό του Ford Focus ST βγάζει τον σπορ χαρακτήρα του με πολύ διακριτικό τρόπο. Ειδικότερα οι σχεδιαστές της Ford έχουν εφοδιάσει το κορυφαίο μοντέλο με ένα flat bottom τιμόνι με το λογότυπο RS ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η μεγάλη οθόνη πολυμέσων.

Η θέση οδήγησης είναι και πάλι ψηλά τοποθετημένη και στερεί σε σπορ αίσθηση, ενώ το εσωτερικό διακρίνεται για την καλή ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος του.

Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει επίσης η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών με μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας και σύστημα φωνητικών εντολών. Τέλος λόγω της τετρακίνησης ο χώρος αποσκευών είναι μικρότερος κατά σχεδόν 100 λίτρα από των απλών Focus (260 λίτρα συνολικά).

Όσον αφορά στον εξοπλισμό το νέο Focus ST διαθέτει τα πάντα μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται  τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το μπλοκέ διαφορικό, αλλά και τα καθίσματα της Recaro με ημί-δερμάτινη επένδυση, μαζί με την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και στοιχεία άνεσης όπως ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, το cruise control και το σύστημα infotainment SYNC 3 με navigation και οθόνη 8”.

280 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός 4κύλινδρος Ecoboost υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2,3 λίτρων ο οποίος χρησιμοποιείται και στην Mustang.

Ο κινητήρας αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm στις 3.000-4.000 σ.α.λ. και σίγουρα προσδίδει κορυφαίες επιδόσεις στο Focus ST. Ειδικότερα η κορυφαία έκδοση του μοντέλου χρειάζεται μόλις 5,7 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων το οποίος έχει πολύ καλή κλιμάκωση αλλά όχι και αίσθηση καθώς κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ο λεβιές πολλές φορές έχανε τις… διαδρομές των σχέσεων με αποτέλεσμα ο οδηγός να «ψάχνεται» που είναι η 3η ή η 5η σχέση. Ωστόσο εξαιτίας των «σκληρών» χιλιομέτρων που είχε διανύσει το αυτοκίνητο είναι πολύ πιθανό η βλάβη να είχε προκληθεί από κακή χρήση και όχι από κάποια αστοχία υλικού…

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου είναι ξεκάθαρο ότι ορίζεται από τις διαθέσεις του οδηγού καθώς με άκρως συντηρητικές διαθέσεις η μέση κατανάλωση πέφτει στα 9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ όσο πιέζει προς το πάτωμα ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού αυξάνονται ανάλογα και οι ποσότητες καυσίμων που χρειάζεται το Focus ST. Όμως η κατανάλωση καυσίμου θα λέγαμε ότι είναι το τελευταίο πράγμα που νοιάζει τον ιδιοκτήτη του Focus ST καθώς μια γρήγορη βόλτα με το αυτοκίνητο σου ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη, σε κερδίζει με τον κορυφαία συμπεριφορά και βέβαια δεν έχεις ξοδέψει μια περιουσία για να το αποκτήσεις!

Επίσης θα ήταν μεγάλη μας παράλειψη να μην αναφερθούμε και στον ήχο που παράγει ο κινητήρας που όχι μόνο προκαλεί τον οδηγό αλλά μαγνητίζει και τα βλέμματα των περαστικών…

«Τρένο» στο δρόμο

Το Ford Focus ST αποτελεί ένα αυτοκίνητο που προσδίδει απόλυτη ασφάλεια και κορυφαία οδική συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Focus ST αποδείχθηκε πως μπορεί να κινηθεί οικονομικά και άνετα αν ο οδηγός του κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. ενώ όποτε και αν το αποφασίσει ο οδηγός και πιέσει το γκάζι προς το πάτωμα με όποια σχέση και αν έχει στο κιβώτιο ή ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα απλά ανταποκρίνεται με ένα μοναδικό ρυθμό.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Focus ST με τις επιλογές προγραμμάτων παραμετροποίησης της κίνησης μπορεί να μετατραπεί σε ένα μοναδικό παιχνίδι για τον οδηγό και τους επιβάτες του.

Ειδικότερα ο οδηγός επιλέγοντας κάποιο από τα προγράμματα αλλάζει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου με τα αμορτισέρ και το διαφορικό να ελέγχονται ηλεκτρονικά. Στη επιλογή Normal, το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και η απόσβεση της ανάρτησης είναι περισσότερο πολιτική ώστε να μην κουράζει απορροφώντας τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Όταν ο οδηγός επιλέξει τη ρύθμιση Sport ή την Track το αυτοκίνητο «μεταμορφώνεται» και ο ήχος που παράγει ο κινητήρας είναι πιο έντονος και θα λέγαμε περισσότερος προκλητικός. Επίσης η ανάρτηση γίνεται πιο σκληρή!

Μέσα στις μεγαλουπόλεις ο οδηγός καλό θα ήταν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τις λακκούβες καθώς τα ελαστικά είναι ακριβά. Κατά τα άλλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ιπποδύναμη

Οδική συμπεριφορά

Εξοπλισμός

Μεταπωλητική αξία

 

ΚΑΤΑ

Κατανάλωση