Τέλος για τα φθηνά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα!

Παρελθόν αποτελεί από την Πρωτοχρονιά το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς η Επιτροπή εξέτασε και τις τελευταίες αιτήσεις που είχαν απομείνει ώστε να εκτελωνιστούν με το παλαιό ευνοϊκότερο καθεστώς κάποια μεταχειρισμένα οχήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr το 2020 εκτελωνίστηκαν με Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης εκτελωνίστηκαν περίπου 1.300 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τα οποία το ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε περίπου 20 εκατ. ευρώ!

Η αναλογία δηλαδή υπολογίζονταν σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ για κάθε 95-100 αυτοκίνητα.

Το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης είχε εφαρμοστεί εδώ και τρία χρόνια και αφορούσε τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που είχαν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας πριν τον Ιούνιο του 2016 και οι εισαγωγείς τους μπορούσαν καταθέτοντας μία αίτηση στο Τελωνείο να υπαχθούν στο παλαιότερο σύστημα εκτελωνισμού που υπολογίζονταν σύμφωνα με την Εργοστασιακή Αξία και όχι με την Αξία Λιανικής προ Φόρων που ισχύει από τον Ιούνιο του 2016.

Συνολικά με το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης έχουν εκτελωνιστεί πάνω από 3.500 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και το κράτος έχει εισπράξει περισσότερα από 52 εκατ. ευρώ τα οποία σύμφωνα με στελέχη της αγοράς δεν πρόκειται να εισπραχθούν ποτέ μετά την κατάργηση της σχετικής διάταξης.

Όμως εξαιτίας του κορωνοϊού και της αναδρομικότητας που έφερε η νομοθεσία για την Ηλεκτροκίνηση υπάρχουν δεκάδες αιτήσεις για υπαγωγή στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης οι οποίες απορρίφθηκαν από τον Επιτροπή λόγω εκπρόθεσμης κατάθεσής τους.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι εισαγωγείς των συγκεκριμένων οχημάτων είχαν πραγματοποιήσει όλες εκείνες τις ενέργειες που έπρεπε να κάνουν για να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης αλλά η καθυστερήσεις που προκάλεσε ο κορωνοϊός στις διαδικασίες σε συνδυασμό με τη νέα νομοθεσία ήταν αρκετά για να εμφανιστούν εκπρόθεσμα οι αιτήσεις.

Το υπουργείο Οικονομικών έχει δώσει σαφές οδηγίες να απορριφθούν όλες οι παραπάνω αιτήσεις με αποτέλεσμα να έχουν εγκλωβιστεί δεκάδες ιδιώτες και έμποροι αυτοκινήτων που έχουν εισάγει κάποιο μοντέλο από άλλο κράτος-μέλος και πλέον δεν μπορούν να το εκτελωνίσουν με το παλαιό καθεστώς αλλά μόνο με το νέο τρόπο υπολογισμού που πιθανόν να επιβαρύνονται και με Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους από 1.000 έως και 3.000 ευρώ επιπλέον του εισαγωγικού δασμού.