Στα plug-in υβριδικά μοντέλα ποντάρουν Mercedes-Benz και BMW

Με τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα θα προσπαθήσουν οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes-Benz και BMW να μειώσουν δραστικά τις μέσες εκπομπές CO2 ώστε να επιτύχουν τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Mercedes-Benz επεκτείνει την γκάμα των μοντέλων της με χαμηλές εκπομπές CO2 προσθέτοντας τις plug-in εκδόσεις της CLA coupe, CLA station wagon και GLA.

Τα συγκεκριμένα μοντέλα κινούνται από έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρου που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 75 Kw ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπταρία 15,6 Kwh. Στα νέα μοντέλα θα χρησιμοποιηθεί το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιείται ήδη στις plug-in υβριδικές εκδόσεις των σειρών Α και Β.

Η Mercedes θα προσθέσει επίσης επτά plug-in υβριδικές εκδόσεις στην ανανεωμένη σειρά Ε με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Η Daimler σκοπεύει να μειώσει τις μέσες εκπομπές CO2 κατά 20% για να συμμορφωθεί με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ από φέτος. «Είμαστε σε εντυπωσιακή απόσταση από την επίτευξη του στόχου. Μέχρι τα τέλη του 2020, θέλουμε να διπλασιάσουμε τις πωλήσεις των ήπιων υβριδικών και τετραπλασιάσουμε το μερίδιο των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο CEO του ομίλου Ola Kallenius.

Στα plug-in υβριδικά στρέφεται και η BMW

Η BMW επίσης θα επεκτείνει τη γκάμα των Plug-in υβριδικών μοντέλων της με αρχή την παρουσίαση της σειράς 3 Touring wagon με κίνηση στους πίσω τροχούς η τετρακίνητη έκδοση. Επίσης μια τετρακίνητη έκδοση θα παρουσιαστεί για την plug-in υβριδική 330e ενώ οι σειρές X1 και X2 θα αποκτήσουν επίσης plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Μέχρι στιγμής οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων της BMW καταγράφουν άνοδο 43% σύμφωνα με την εταιρεία ενώ ο επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της BMW, Pieter Nota, δήλωσε ότι «Η BMW θα μειώσει τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη κατά περίπου 20% φέτος και έτσι θα συμμορφωθεί πλήρως με τα νέα πρότυπα της ΕΕ τόσο για το 2020 όσο και για το 2021.»

Η BMW έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να διαθέσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα με ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης στο δρόμο έως το τέλος του 2021, οπότε το ένα τέταρτο των ευρωπαϊκών πωλήσεων θα είναι ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Η ΕΕ έχει θέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στόχος να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 40% μεταξύ του 2007 και του 2021 για την καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος και ζήτησε περαιτέρω μείωση κατά 37,5% μέχρι το 2030. Αλλά τα επίπεδα ρύπανσης από τα αυτοκίνητα αυξάνονται καθώς οι πελάτες επιλέγουν όλο και περισσότερα βενζινοκίνητα μοντέλα και SUV γεγονός που σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αυξήσουν τις πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων, προκειμένου να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα που είναι πιθανό να τους επιβάλλει η ΕΕ από το 2021.

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει έναν μεμονωμένο στόχο για να επιτύχει ο οποίος προσδιορίζεται στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως τα τέλη του 2021.

Σε περίπτωση που οι Mercedes-Benz και BMW δεν καταφέρουν να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 τότε είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωπες με πρόστιμα 997 εκατ. ευρώ και 754 εκατ. ευρώ αντίστοιχα σύμφωνα με μελέτη της PSA Consulting.

Άλλωστε οι μέσες εκπομπές στόλου για τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη αυξήθηκαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το 2019 στα 121,8 γρ. / χλμ., σύμφωνα με αναλυτές της JATO Dynamics.

Πολύ χαμηλές εκπομπές CO2

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα επιτυγχάνουν πολύ ευνοϊκές εκπομπές CO2 όταν συνδυάζονται με μια αρκετά μεγάλη μπαταρία και, μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά , φέτος μετράνε διπλά στο μέσο όρο των εκπομπών CO2 ώστε η ΕΕ να βοηθήσει τους κατασκευαστές να επιτύχουν τους στόχους τους.

Η εταιρεία αναλυτών LMC Automotive προβλέπει ότι οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων θα αυξηθούν φέτος σε 717.000 στην Ευρώπη από 198.853 το 2019, λαμβάνοντας ένα μερίδιο 4% από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι εγγραφές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ανέλθουν σε 652.000 από 365.372 μονάδες καταλαμβάνοντας το 3,6% της αγοράς σύμφωνα με προβλέψεις της LMC .

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γενικά πιο ακριβά από ό, τι τα βενζινοκίνητα ή τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Αλλά η BMW είχε ανακοινώσει ότι θα εξοικονομούσε χρήματα, μεταξύ άλλων καθυστερώντας την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς Mini ώστε να χρηματοδοτήσει τα ηλεκτρικά μοντέλα.

«Εάν δεν χρειάζεται να ανανεωθεί μια αρχιτεκτονική οχήματος, τότε δεν το κάνουμε», δήλωσε ο Zipse , προσθέτοντας ότι το Mini ανανεώνεται συνεχώς ενημερώνοντας τις επιλογές του κινητήρα και της ψυχαγωγίας. Περίπου 7.000 ηλεκτρικά Mini έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής, ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να διατηρήσουμε υπό έλεγχο τον αντίκτυπο στα κέρδη» δήλωσε ο Zipse και δεσμεύθηκε ότι κάθε αυτοκίνητο που πωλείται θα είναι επικερδές.