Σε απόγνωση οι έμποροι μεταχειρισμένων ΙΧ στη Γερμανία – Τι γίνεται στην Ελλάδα

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Σε απόγνωση βρίσκονται οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Γερμανίας καθώς τόσο το σκάνδαλο Dieselgate όσο και η σύγχυση που έχει προκαλέσει στους καταναλωτές η παραπληροφόρηση σχετικά με την απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έχουν προκαλέσει απίστευτες ζημιές.

Ειδικότερα σύμφωνα με έρευνα της Automobil Treuhand GmbH (DAT) δημοσίευσε το βαρόμετρο για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για τον μήνα Απρίλιο σύμφωνα το οποίο αποκαλύπτεται το δίλημμα που έχουν υποπέσει καταναλωτές και έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Παράλληλα οι έμποροι για να δελεάσουν τους καταναλωτές πραγματοποιούν μεγάλες εκπτώσεις καταγράφοντας ζημιές ενώ ποσοστό 22% δεν δέχονται ούτε ανταλλαγές πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.

Οι τολμηροί έμποροι άλλων κρατών-μελών σπεύδουν να αγοράσουν τις ευκαιρίες σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα τα οποία μεταπωλούν σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπου οι καταναλωτές δεν βρίσκονται σε τόσο μεγάλη σύγχυση.

Όπως εξηγεί ο Jens Nietzschmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Automobil Treuhand GmbH (DAT): «Στην πραγματικότητα, ο Μάρτιος ήταν πάντα ένας δυναμικός μήνας καθώς οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση και καταγράφονται πολλές αλλαγές ιδιοκτησίας στα μεταχειρισμένα οχήματα. Φέτος ωστόσο τα πράγματα είναι διαφορετικά καθώς μπορεί οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων να καταγράφουν αύξηση αλλά η αγορά των μεταχειρισμένων έχει κυριολεκτικά «παγώσει».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της DAT οι τιμές των μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων καταγράφει σημαντική πτώση σε σχέση με πέρυσι.

Αυξάνεται η αναλογία των αυτοκινήτων diesel με κινητήρες που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 ενώ ο στόλος των παλαιότερων πετρελαιοκίνητων μοντέλων καταγράφει πτώση 26% στα Euro5 και 36% στα Euro4.

To 86% των εμπόρων φέτος έχουν πουλήσει λιγότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε καταναλωτές.

Το ημερήσιο κόστος στις εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει ανέλθει πλέον στα 28 ευρώ ανά ημέρα που μένουν αδιάθετα.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παραμένουν στις εκθέσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από 103 έως 110 ημέρες ενώ τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα παραμένουν μόλις 85 ημέρες.

Το 87% των εμπόρων μπορεί να πουλήσει πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μόνο με υψηλές εκπτώσεις και αγοράζει οχήματα diesel σε πολύ χαμηλότερες τιμές ενώ το 22% απορρίπτει εντελώς τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Έξι στους δέκα εμπόρους προβλέπουν μεγάλες ζημιές.

Τι γίνεται στην Ελλάδα

Την ίδια και χειρότερη κατάσταση ανατιμετωπίζουν σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr και οι Έλληνες έμποροι αυτοκινήτων μόνο που στην περίπτωσή τους οι ζημιές είναι πολύ υψηλότερες και τα αυτοκίνητα-εμπορεύματα μένουν στα καταστηματά τους πολύ περισσότερες ημέρες σε σχέση με τους γερμανούς συναδέλφους τους.

Επίσης η έλλειψη ρευστότητας σε συνδυασμό με το… προσεχές λουκέτο στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα προκαλέσει τον «ξαφνικό θάνατο» χιλιάδων εμποριών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα η αγορά να λειτουργεί με αθέμιτους κανόνες ανταγωνισμού καθώς θα έχουν δημιουργηθεί μονοπώλια!