Renault Captur 1.5 dCi 110: Ξεχάστε τα… βενζινάδικα!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

Mε άκρως δελεαστικές τιμές, εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, σύγχρονη σχεδίαση και γαλλικό αέρα το νέο Renault Captur ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό και διεκδικεί τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων.

Μάλιστα το γαλλικό μοντέλο με τιμή εκκίνησης κάτω από τις 15.000 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση και για την diesel εκδοχή του μοντέλου από 16.830 ευρώ με επιπλέον 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια αποτελεί μία άκρως δελεαστική πρόταση που δύσκολα συναντά κανείς στην ελληνική αγορά.

Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση η οποία αποδίδει 110 ίππους, διαθέτει κορυφαίο εξοπλισμό, ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 88,2 ευρώ και τιμή 20.860 ευρώ. Η τιμή μπορεί να ανέρχεται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα από τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση των 90 ίππων αλλά πραγματικά αυτά που προσφέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δύσκολα θα βρεις σε ανταγωνιστικά μοντέλα και βέβαια όταν έρθει η ώρα να το αποχωριστείς η μεταπωλητική του αξία θα κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Πάντως το Renault Captur έρχεται να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της γαλλικής εταιρείας στην κατηγορία των Crossover.

Δυναμικός σχεδιασμός

Το νέο Renault Captur έχει μια ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, προσεγγίζοντας την αίσθηση του μεγαλύτερου Kadjar. Η επανασχεδιασμένη μάσκα τονίζει το στιβαρό χαρακτήρα του μοντέλου, όπως και οι προστατευτικές ποδιές στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες που αποτελούν στοιχεία ενός πραγματικού crossover. Στην ίδια λογική και οι επιλογές για τους τροχούς οι οποίοι ανάλογα με την έκδοση είναι διαθέσιμοι σε διαστάσεις 16 και 17 ιντσών. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα το νέο Captur ενσωματώνει τα LED φώτα ημέρας σχήματος C, που αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό της φωτεινής υπογραφής της Renault. Αντίστοιχα τα πίσω φωτιστικά σώματα εντυπωσιάζουν με την εμφάνιση τους, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Με ξεχωριστά μοντέρνα χρώματα και δυνατότητα διχρωμίας (αμάξωμα – οροφή), το νέο Captur προσφέρει 35 χρωματικές επιλογές, δίνοντας τη δυνατότητα στους αγοραστές να διαμορφώσουν την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Αντίστοιχα πλούσιες είναι και οι επιλογές προσωποποίησης για το εσωτερικό του νέου Captur, μέσω της επιλογής σχετικών πακέτων διαμόρφωσης.

Ακόμα πιο πρακτικό και ποιοτικό

Πιο ραφιναρισμένο από ποτέ, το εσωτερικό του νέου Captur χαρακτηρίζεται από τα ποιοτικά υλικά, τα νέας σχεδίασης άνετα καθίσματα, αλλά και τις πολυάριθμες πρακτικές λύσεις, όπως το ευρύχωρο ντουλαπάκι συνοδηγού Easy Life, αλλά και τις αφαιρούμενες με φερμουάρ επενδύσεις καθισμάτων “Zip Collection”.

Το νέο Captur είναι εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων συστημάτων πολυμέσων. Ακόμα και οι βασικές εκδόσεις εφοδιάζονται με το σύστημα της Renault R&Go®, το οποίο μετατρέπει το κινητό σε ένα πραγματικό κέντρο ελέγχου, απ’ όπου ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε μια σειρά χρήσιμων πληροφοριών που αφορούν στο ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, το τηλέφωνο, αλλά και συστήματα του αυτοκινήτου.

Διαθέσιμο επίσης είναι το σύστημα Media Nav Evolution, ένα προηγμένο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών που περιλαμβάνει -εκτός των άλλων- και τη λειτουργία Eco2, η οποία παρέχει πληροφορίες και οδηγίες για τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Τέλος το R-LINK Evolution καθιστά το νέο Captur το μοντέλο με το πιο προηγμένο σύστημα πολυμέσων στην κατηγορία, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να το προσαρμόσει σύμφωνα με τις ανάγκες του.

Στο νέο Captur, το σύστημα πολυμέσων R-LINK Evolution είναι συμβατό με το Android Auto. Το Android Auto επιτρέπει στον χρήστη γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε εφαρμογές του κινητού τηλεφώνου μέσω της οθόνης αφής 7’’ του συστήματος R-LINK Evolution. Το νέο CAPTUR είναι το πρώτο μοντέλο της Renault, στις κατηγορίες Α και Β, που προσφέρει αυτή την προηγμένη λειτουργία.

Επίσης Για πρώτη φορά το Captur εφοδιάζεται με σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας (Blind Spot Warning). Τέσσερις αισθητήρες συνεργάζονται ώστε να εντοπίζουν την ύπαρξη κινούμενων οχημάτων στις τυφλές γωνίες, ειδοποιώντας τον οδηγό μέσω σχετικής φωτεινής ένδειξης στους εξωτερικούς καθρέπτες. Το σύστημα είναι ενεργό σε ταχύτητες από 30 έως 140 χλμ./ώρα, ενώ αποτελεί μοναδικό χαρακτηριστικό για την κατηγορία.

Το νέο Captur είναι διαθέσιμο με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας. Παράλληλα διαθέσιμο* είναι και το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος Easy Park Assist, το οποίο υπολογίζει το διαθέσιμο χώρο και εφόσον είναι επαρκής αναλαμβάνει το σύστημα διεύθυνσης αφήνοντας τον οδηγό να επικεντρωθεί μόνο στο γκάζι και το φρένο.

110 ίπποι

Το Renault Captur της δοκιμής μας διέθετε τον πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 26 χλγρ. στις 1.750 σ.α.λ.

Εφοδιασμένος σε κάθε περίπτωση με σύστημα Stop & Start και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, οι κινητήρες προσφέρουν κορυφαία απόδοση, οικονομία και πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας χάρη και στο νέο σχεδιασμό του turbo.

Το αυτοκίνητο προσδίδει κορυφαίες «επιδόσεις» λόγω της τοποθέτησης του δυνατού συνόλου diesel 1,5 dCi με 110 ίππους μαζί με 6άρι μηχανικό κιβώτιο άριστο στις αλλαγές και με κλιμάκωση τυπική για πετρελαιοκίνητο όχημα.

Ειδικότερα η διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ. έπεσε από τα 13,1 δευτερόλεπτα στα 11,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Έμφαση στην άνεση

Στον δρόμο, το νέο Captur είναι άνετο έχει προβλέψιμη οδική συμπεριφορά και έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό στην άνεση.

Ωστόσο αυτό που θα εκτιμήσει δεόντος ο ιδιοκτήτης του Captur έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου καθώς η κατανάλωση κυμάνθηκε πέριξ των 4 λίτρων ενώ ακόμη και κάτω από πίεση η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Renault Captur αν κινείται στα όρια του ΚΟΚ η μέση κατανάλωση ανήλθε στα 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ μέσα στην πόλη η κατανάλωση κυμάνθηκε πέριξ των 4,8 λίτρων! Με αυτές τις καταναλώσεις ο ιδιοκτήτης του Captur ξεχνά να επισκέπτεται τα βενζινάδικα…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές παρά τα 17 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος, οι κλίσεις δεν είναι υπερβολικές ώστε να σε αποθαρρύνουν να συνεχίσεις και το γαλλικό μοντέλο απέδειξε πως διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Μέσα στην πόλη η σχετικά «μαλακή» ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τόσο μια λακκούβα στην άσφαλτο όσο και κάποιες φυτευτές πέτρες στο χώμα.

Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Ωστόσο η αίσθηση των φρένων θέλει μια εξοικείωση…

ΥΠΕΡ

Κινητήρας

Εξοπλισμός

Κόστος Χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Αίσθηση φρένων