Νέα «κομπίνα» από γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Πριν καλά – καλά στεγνώσει το μελάνι στην απόφαση επιβολής προστίμου στις θυγατρικές γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ένα νέο σκάνδαλο θα δει το «φως της δημοσιότητας» αποκλειστικά στο movenews.gr το οποίο όπως φαίνεται στερεί πολλά έσοδα από το Ελληνικό Δημόσιο και πραγματοποιείται και πάλι από γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα έγγραφα που έχει το movenews.gr στη διάθεσή του φαίνεται ξεκάθαρα η νέα «κομπίνα» που έχει στήσει γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων.

Με έντεχνο τρόπο η εταιρεία καταφέρνει να «ξεγελά» όχι μόνο το Τελωνείο αλλά και τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών καταβάλλοντας χαμηλότερους φόρους και μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας της χρήσης πλασματικών στοιχείων όσον αφορά στις εκπομπές CO2 με αποτέλεσμα να κυκλοφορεί και ελεύθερα στο Δακτύλιο ενώ κανονικά θα έπρεπε να κυκλοφορεί υπό το καθεστώς των μονών-ζυγών.

Όπως αποδεικνύνεται και από τα έγγραφα που δημοσιεύει αποκλειστικά το movenews.gr το γερμανικό μοντέλο φαίνεται πως διαθέτει και έχει εκτελωνιστεί με ζάντες 18 ιντσών ενώ στην πραγματικότητα το όχημα διαθέτει ζάντες 19 ιντσών!

Εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς και ποια η διαφορά αν εκτελωνίσει κάποιος εισαγωγέας ένα ή εκατοντάδες ή χιλιάδες αυτοκίνητα με ζάντες 18 αντί 19 ιντσών;

Οι διαφορές είναι τεράστιες καθώς το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται εξαιτίας των χαμηλότερων εκπομπών ρύπων που δηλώνονται από το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης δημιουργώντας οικονομικές απώλειες στο Ελληνικό Δημόσιο. Παράλληλα η «πλασματική» μείωση των εκπομπών ρύπων μειώνει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κατά αρκετά γραμμάρια δημιουργώντας νέες απώλειες στο Ελληνικό Δημόσιο και επιπλέον μειώνοντας σε κάτω από τα 140 γρ. CO2 τους ρύπους του οχήματος του ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου του επιτρέπουν να κινείται ελεύθερα εντός του Δακτυλίου ενώ στην πραγματικότητα το όχημα εκπέμπει πάνω από 140 γρ. CO2 και θα έπρεπε να κινείται στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών-ζυγών.

Επίσης υιοθετώντας αυτή την πρακτική η συγκεκριμένη εταιρεία δημιουργεί και αθέμιτο ανταγωνισμό στις υπόλοιπες εισαγωγικές εταιρείες που προσπαθούν να διαθέσουν στην αγορά άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα αλλά δεν μπορούν να πετύχουν τη μείωση των εκπομπών CΟ2 κάτω από τα 140 γρ. στα δικά τους μοντέλα με αποτέλεσμα πάρα πολλοί υποψήφιοι αγοραστές να επιλέγουν τα αυτοκίνητα με τις ψεύτικες μετρήσεις ώστε να μπορούν να κινούνται ελεύθερα όλες τις ημέρες του έτους εντός του Δακτυλίου!

Όπως μπορείτε να διακρίνετε στη φωτογραφία που αφορά στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης και ειδικότερα στην θέση 35  είναι πασιφανές ότι το αυτοκίνητο φέρει τροχούς 18 αντί 19 ιντσών που φέρει στην πραγματικότητα με αποτέλεσμα να αναγράφονται πλασματικές-χαμηλότερες και όχι οι πραγματικές εκπομπές CO2 μειώνοντας τόσο το κόστος εκτελωνισμού όσο και το ύψος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Στο τιμολόγιο αντίθετα αναγράφονται οι ζάντες 19 ιντσών οι οποίες όμως δεν φαίνεται να έχουν επηρεάσει ούτε καν το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών CO2.

Επίσης όταν απευθυνθήκαμε σε αντιπροσωπεία της μάρκας που βρίσκεται σε άλλο κράτος-μέλος σχετικά με τις εκπομπές CO2 συγκεκριμένου μοντέλου μας απάντησαν πως ποτέ το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είχε τόσο χαμηλές εκπομπές ρύπων…

Η υπόθεση που ανέδειξε το movenews.gr αναμένεται να απασχολήσει το ΣΔΟΕ, την ΑΑΔΕ αλλά και το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών του Υπουργείου Μεταφορών καθώς η ζημία του Ελληνικού Δημοσίου μάλλον δεν περιορίζεται μόνο σε ένα αυτοκίνητο αλλά σε μια αδιευκρίνιστη ποσότητα αυτοκινήτων τα οποία εκτελωνίστηκαν με βάσει τις πλασματικές εκπομπές CO2 ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει αν έχουν καταβληθεί οι νόμιμοι φόροι για τον έξτρα εξοπλισμό τους…

andris@carpress.gr

Το παραπάνω θέμα επιβεβαιώνει και τις ανησυχίες των Τελωνειακών που έχουν εκπέμψει SOS…