Πως ο όμιλος PSA έχει μεγαλύτερη κερδοφορία από Mercedes και BMW

Οι γερμανικές  αυτοκινητοβιομηχανίες κινούνται πλέον σε αχαρτογράφητα νερά και οι ανταγωνιστές τους καταγράφουν κερδοφορία.

Ο λόγος για την BMW και Mercedes οι οποίες είδαν τις κερδοφορίες τους να συρρικνώνονται στο δεύτερο τρίμηνο οι οποίες ανήλθαν σε χαμηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες εταιρειών μαζικής παραγωγής.

Το περιθώριο κέρδους EBIT της BMW, κατέρρευσε στο 2,8% κατά το πρώτο εξάμηνο, ενώ το τμήμα αυτοκινήτων της Mercedes-Benz της Daimler σημείωσε μόλις 1,4% λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων.

Τα αποτελέσματα είναι πολύ χαμηλότερα από το περιθώριο 8% έως 10% που επιδιώκουν οι BMW και Daimler.

Η βασική μάρκα του ομίλου VW που δεν είναι άλλη από την VW και η Skoda, παρουσίασαν το δεύτερο τρίμηνο κέρδη 5,2% και 8,1% αντίστοιχα.

Το αποτέλεσμα του Ομίλου PSA ήταν ακόμα καλύτερα ακόμη και από αντίστοιχα της Skoda, καθώς το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανήλθε σε 8,7% την αντίστοιχη περίοδο.

Αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι οι επενδυτές δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί πως οι μάρκες μαζικής παραγωγής παράγουν περισσότερα κέρδη από τις Premium αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον.

Τα αποτελέσματα της μάρκας premium μάρκας Audi που ανήκει στον όμιλο VW φαίνονται εξαιρετικά συγκρίσιμα με εκείνα των γερμανών ανταγωνιστών της καθώς οι λειτουργικές αποδόσεις ανήλθαν στο 8% των εσόδων.

Οι επενδύσεις σε μελλοντικές τεχνολογίες όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η αυτόνομη οδήγηση αποτελούν βασικό στόχος για τις BMW και Daimler.

Η Daimler δαπάνησε σχεδόν το 5,8% των εσόδων της στην r & d κατά το πρώτο εξάμηνο.

Ο δείκτης R & D της BMW ανήλθε σε 5,9% για τους πρώτους έξι μήνες, ενώ πέρυσι κυμάνθηκε σε 7,1%.

Αυτό το επίπεδο δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη ήταν εύκολα πραγματοποιήσιμο όταν τα κέρδη από την Κίνα σημείωσαν άνοδο. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον, καθώς η Κίνα αναμένεται να συρρικνωθεί για δεύτερο συνεχόμενο έτος, γεγονός που θα αποτελέσει πλήγμα για τα γερμανικά εμπορικά σήματα.

Η πρόσφατη πτώση, η οποία προκλήθηκε από μια εμπορική διαμάχη μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, συνέπεσε με νέα προγράμματα περικοπής δαπανών στα κορυφαία εμπορικά σήματα της Γερμανίας. Οι προσοδοφόρες εξαγωγές πολυτελών SUV των ΗΠΑ όπως το Mercedes GLE και η BMW X5 έχουν πληγεί από τους επιπλέον δασμούς της Κίνας.

Αντίθετα οι όμιλοι PSA, η Renault αλλά και η FCA δεν κατάφεραν να έχουν μεγάλη παρουσία στην Κίνα και ως εκ τούτου η τεράστια αγορά της Κίνας δεν τους απέφερε ποτέ τεράστια κέρδη όπως συμβαίνει με τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Την τελευταία δεκαετία, η μεγαλύτερη στρατηγική δύναμη της BMW, της Mercedes και άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών υπήρξε το μεγάλο μερίδιο τους στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων.

Τα καλά νέα για αυτές τις εταιρείες είναι ότι κάποιοι αναλυτές πιστεύουν ότι θα υπάρξει ανάκαμψη στην Κίνα.

Αλλά οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη πληρώσει το τίμημα για την επιτυχία τους στην Κίνα.