Pirelli: O Verstappen πέτυχε Grand Slam στη Βαρκελώνη

    Ο Max Verstappen συνέχισε το σερί νικών και στο Ισπανικό Grand Prix, ο Ολλανδός έχει κερδίσει τους 5 από τους 7 αγώνες φέτος. Ήταν η 40στη νίκη της καριέρας του.

    Απόδειξη της κυριαρχίας του πρωταθλητή είναι ότι για 3η φορά στην καριέρα του πέτυχε Grand Slamνίκη, pole position, ταχύτερο γύρο αγώνα, ενώ παρέμεινε επικεφαλής καθόλη τη διάρκεια του αγώνα. Οι δυο προηγούμενες φορές που έχει πετύχει κάτι ανάλογο ήταν στο Σπήλμπεργκ το 2021 και στην Ίμολα πέρυσι.

    Στις άλλες δυο θέσεις του βάθρου βρέθηκαν οι οδηγοί της Mercedes. O Lewis Hamilton που όπως και ο Michael Schumacher έχει κερδίσει στη Βαρκελώνη έξι φορές, τερμάτισε 2ος ακολουθούμενος από το George Russell.

    Στην εκκίνηση μόνο οι Red Bull εκκίνησαν με τη μέση γόμα όλοι οι υπόλοιποι διάλεξαν τη μαλακή. Οι Logan Sargeant (Williams) και Charles Leclerc (Ferrari) που εκκίνησαν από τα πιτ έβαλαν μέση και σκληρή γόμα αντίστοιχα.

    Ήταν δύσκολο να προβλέψει κανείς τις στρατηγικές στο Ισπανικό Grand Prix, κυρίως λόγω της χαμηλής πτώσης απόδοσης των γομών. Επίσης υπήρχε πιθανότητα βροχής στην αρχή. Οι τέσσερις πρώτοι τερμάτισαν με τη μαλακή γόμα. Οι δυο Red Bull μετά τη μέση γόμα έβαλαν τη σκληρή (Verstappen στον 26ο γύρο, Perez στον 23ο γύρο). Αντίθετα οι Mercedes έβαλαν τη μέση γόμα στο μεσαίο μέρος. Οι Aston Martin χρησιμοποίησαν μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρα και έβαλαν τη σκληρή γόμα στο τελευταίο μέρος. Τερμάτισαν επίσης με τη σκληρή γόμα οι οδηγοί των Ferrari, Alpine, Alfa Romeo και ο Logan Sargeant (Williams).

    Οι οδηγοί της Haas ήταν οι μόνοι που επιχείρησαν 3 αλλαγές. Εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, έβαλαν τη μέση στο δεύτερο μέρος και τη σκληρή στο 3ο μέρος για να τερματίσουν τελικά με τη μέση γόμα. Τρεις αλλαγές έκανε και ο Lando Norris βέβαια η πρώτη ήταν για ν’ αλλάξει εμπρός αεροτομή στο τέλος του πρώτου γύρου.

    Ταχύτερος με τη σκληρή γόμα ήταν ο Alonso. Ο Ισπανός της Aston Martin σημείωσε χρόνο 1:18.083 στον 49ο γύρο. Ο Kevin Magnussen ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα (1:18.069) ενώ ο Max Verstappen πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με τη μαλακή γόμα (1:16.330).

    Στο δεύτερο μέρος ο Valtteri Bottas (Alfa Romeo) διένυσε περισσότερους γύρους (34) από κάθε άλλο οδηγό με τη σκληρή γόμα. Ο Yuki Tsunoda (AlphaTauri) διένυσε 32 γύρους με τη μέση γόμα στο τελευταίο μέρος. Οι Leclerc, Alonso και Russell συμπλήρωσαν 25 γύρους με τη μαλακή γόμα.

    Οι θερμοκρασίες οδοστρώματος, έπεσαν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στο ξεκίνημα ήταν στους 30.9°C και στο τέλος στους 26.7°C (το υψηλότερο που είδαμε πριν την εκκίνηση ήταν 31.3°C).

    Ο Mario Isola, Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού τόνισε ότι: «Σε μια πίστα που είναι ιδιαίτερα απαιτητική από τα ελαστικά είδαμε έναν αγώνα όπου χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες, εκτεταμένα. Με τη C1 καλύφθηκε το 41.6% των συνολικών γύρων με τη C2 το 30.6% και με τη C3 το 27.9%. Η απόφαση να δημιουργήσουμε νέα γόμα C1 για το 2023 επέτρεψε στις περισσότερες ομάδες να πραγματοποιήσουν στρατηγική 2 αλλαγών. Σε σχέση με τις προβλέψεις μας πριν τον αγώνα, είδαμε ότι η μέση γόμα ήταν πιο ανταγωνιστική, κυρίως γιατί η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν πολύ πιο χαμηλή από την αντίστοιχη περσινή. Η λεπτομερή ανάλυση δεικνύει ότι η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ήταν μικρότερη σε όλες τις γόμες, ακόμη και στην πιο μαλακή (C3). Αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι το πρώτο μέρος αγώνα των δυο Mercedes: ο Russell έκανε 25 γύρους και ο Hamilton 24 γύρους με τη μαλακή γόμα. Ο Alonso έκανε 25 γύρους με τη μαλακή γόμα, υπό υψηλό φορτίο καυσίμου, σε ανταγωνιστικό ρυθμό. Ήταν ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο δράση για την Pirelli. Εκτός από τη F1 στη Βαρκελώνη, είχαμε αγώνες και στις άλλες μορφές που προμηθεύουμε αποκλειστικά: Στη Σαρδηνία με το WRC και στη Γαλλία στο Paul Ricard με το GT World Challenge Europe. Επιπρόσθετα όσον αφορά στους δυο τροχούς στο Misano (Ιταλία) γιορτάσαμε την 20στη επέτειο αγωνιστικής εμπλοκής της Pirelli ως αποκλειστικού προμηθευτή του πρωταθλήματος SBK. Η Pirelli θα παραμείνει στη Βαρκελώνη για δοκιμές, αυτή τη βδομάδα, δυο μέρες για τα ελαστικά της νέας χρονιάς. Το πρόγραμμα θα αφορά την εξέλιξη των γομών που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται χωρίς προθέρμανση.»