Δοκιμάζουμε το Audi Q2 1,5 TFSI με 150 ίππους!

To Audi Q2 αποτελεί το νεότερο μέλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο έχει ριχτεί στην «αρένα» των πωλήσεων έχοντας απέναντί του βαριά ανταγωνιστικά ονόματα.

Η πρώτη πραγματικά premium πρόταση στην κατηγορία των compact crossover κέρδισε το κοινό και όχι άδικα, αφού συνδυάζει τα πολυτελή και ποιοτικά χαρακτηριστικά με μια μοναδική σχεδίαση αλλά και άκρως δυναμική συμπεριφορά.

Το μικρότερο μοντέλο της σειράς Q της Audi ανανεώθηκε, όπου πέρα από τις νέες αισθητικές πινελιές, ενσωματώνει και περισσότερη τεχνολογία.

Η έκδοση 1,5 TFSI με απόδοση 150 ίππων σε καμία περίπτωση δεν δείχνει… «φαντασμένη» αλλά καταφέρνει να κρύψει με ένα μοναδικό τρόπο την ιπποδύναμή της ενώ παράλληλα η πολυτέλεια και η ποιότητα κατασκευής «χρυσώνουν» το χάπι των 31.900 ευρώ που χρειάζεται κανείς για να το αποκτήσει.

Εμφάνιση SUV

Το Audi Q2 αποτελεί ένα μοντέλο στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη σχεδίασή του καθώς παραπέμπει σε SUV.

Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η επανασχεδιασμένη και ελαφρώς μεγαλύτερη οχτάγωνη μάσκα Singleframe, ενώ το ανανεωμένο Q2 προσφέρεται από τη βασική του έκδοση με LED φωτιστικά σώματα. Πάντως εντυπωσιακά είναι τα δυναμικά φλας τα οποία προσδίδουν μεγαλύτερη κομψότητα στο Q2, ενώ πίσω ξεχωρίζει ο διαχύτης που έχει τοποθετηθεί στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα. Η έκδοση S line προσθέτει επιπλέον δόσεις δυναμισμού.

Πολυτέλεια και τεχνολογία

Στο εσωτερικό του Audi Q2 η γερμανική μάρκα έχει βελτιώσει περαιτέρω τα υψηλά ποιοτικά στοιχεία με την ευρεία χρήση μαλακού, αφρώδους πλαστικού να ξεχωρίζει, ενώ υπάρχουν και αρκετές λεπτομέρειες αλουμινίου που δίνουν μια πιο σπορ νότα στις εκδόσεις S line όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής.

Από εκεί και πέρα, η ψηφιοποίηση του εσωτερικού προσδιορίζεται από την παρουσία του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (στάνταρ στην S line), αλλά και της κεντρικής οθόνης ψηλά στο ταμπλό που δεν είναι αφής, αλλά χειρίζεται μέσω του πιεζοπεριστροφικού διακόπτη στη βάση της κονσόλας. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με το τιμόνι να ρυθμίζεται μέσα-έξω και το κάθισμα να έχει πλήρεις ρυθμίσεις που θα προσφέρουν τη θέση που θέλουν και οι πιο υψηλοί και οι κοντύτεροι οδηγοί.

Ο εξοπλισμός του Q2 είναι υπερπλήρης ενώ ο οδηγός θα βρει αμέσως τη θέση οδήγησης που επιθυμεί καθώς τόσο το κάθισμα όσο και το τιμόνι ρυθμίζονται. Ένα ακόμη σημαντικό σημείο του Audi Q2 αποτελεί και η ευρυχωρία της καμπίνας επιβατών η οποία φιλοξενεί με άνεση 5 ενήλικες χωρίς οι επιβάτες του πίσω καθίσματος να νιώθουν καμία απολύτως πίεση. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 405 λίτρα και κρίνεται απλά ικανοποιητικός…

Επίσης εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης όπου οι μηχανικοί κατέφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο στην καμπίνα επιβατών τους θορύβους που προέρχονται από το δρόμο.

150 ίπποι

Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το γνωστό μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,5 λίτρου το οποίο αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου (DSG) κιβωτίου με 7 σχέσεις. Παρά τις τονισμένες επιδόσεις, η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την Audi είναι 6,0 λτ./100 χλμ., νούμερο που δεν απέχει τρομερά από τα 7,4 λτ./100 χλμ. που είδαμε τις μέρες της δοκιμής μας. Για το νούμερο αυτό που πετύχαμε μεγάλο μερίδιο επιτυχίας έχει και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, το λεγόμενο CoD, που περιορίζει αισθητά την κατανάλωση καυσίμου. Σε ότι αφορά τις εκπομπές C02 αυτές είναι 137 γρ./χλμ. κι αντίστοιχα τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στα 88 ευρώ.

Γερμανική ποιότητα κύλισης

Το Audi Q2 δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τα αυστηρά πρότυπα ποιότητας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και απέδειξε πως διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να είναι καλύτερο από άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γερμανικό μοντέλο ξεδιπλώνει τις αρετές του και παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η σφικτή ανάρτηση σε συνδυασμό με το καλό σύστημα διεύθυνσης αλλά και τον δυνατό κινητήρα προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στο αμάξωμα ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος κρίνονται απολύτως φυσιολογικές.

Μέσα στην πόλη το Q2 αποδείχθηκε ευέλικτο και ευκολοδήγητο με την ανάρτηση να φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας  κάνει «παιχνιδάκι» τη διαδικασία παρκαρίσματος ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Εξοπλισμός

Ποιότητα κύλισης

ΚΑΤΑ

Χώρος αποσκευών