Νέα πτώση-ρεκόρ 80% σημείωσαν οι πωλήσεις ΙΧ στην Κίνα

Την δεύτερη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση σε ποσοστό 80% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Κίνα ενισχύοντας την πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες που ήδη μάχονται ενάντια στην πρωτοφανή πτώση που καταγράφει η αγορά.

«Οι αντιπρόσωποι επέστρεψαν σταδιακά στις εργασίες τους τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Φεβρουαρίου αλλά η επισκεψιμότητα των καταναλωτών ήταν εξαιρετικά χαμηλή» ανέφερε στέλεχος από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προσθέτοντας ότι η πτώση των πωλήσεων του Φεβρουαρίου αναμένονταν πιο απότομη.

Η Toyota, η οποία καταγράφει τις υψηλότερες πωλήσεις στην Κίνα, δήλωσε ότι πώλησε 23.800 Toyota και Lexus τον περασμένο μήνα, καταγράφοντας πτώση 70% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Η General Motors ξεκαθάρισε ότι θα αντιμετωπίσει “σοβαρές προκλήσεις” κατά το πρώτο τρίμηνο, αλλά αναμένει ότι η κατάσταση θα χαλαρώσει το δεύτερο τρίμηνο, δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας στην Κίνα Matt Tsien. Η GM ελπίζει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα θα καταγράψουν ετήσια αύξηση το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η BMW και η Mercedes-Benz αναμένουν να δεχθούν ένα μεγάλο πλήγμα στις πωλήσεις τους και εργάζονται επάνω σε σχέδια για την ανάκτηση του χαμένου όγκου των πωλήσεών τους. Επηρεασμένοι από την κρίση του ιού είναι επίσης ο όμιλος VW αλλά και η Tesla καθώς έχουν πληγεί τόσο η παραγωγή των οχημάτων τους όσο και οι πωλήσεις τους.

Η επιδημία του κορωνοϊού έχει παραλύσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να προβλέψουν πότε θα αντιστραφεί το κλίμα και θα έρθει η ανάκαμψη στην αγορά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο τις τελευταίες δεκαετίες εξαιτίας της δυναμικής αλλά και τους όγκου που διαθέτει η κινεζική αγορά.

Ωστόσο οι μεγάλοι έμποροι των αυτοκινητοβιομηχανιών σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ένωσης Κατασκευαστών είναι πολύ πιθανό να έχουν καταγράψει πτώση πάνω από 85%. Επίσης εκατομμύρια εταιρείες στην Κίνα βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού, καθώς οι καταναλωτές μένουν στο σπίτι και η παραγωγή τους των εργοστασίων παραμένει διακεκομμένη. Η δραστηριότητα στον κατασκευαστικό τομέα της χώρας υποχώρησε έντονα το Φεβρουάριο, με το επίσημο δείκτη να πέφτει στο χαμηλότερο επίπεδο.

Παρόλο που η κεντρική κυβέρνηση έχει τονίσει τη σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τα μέτρα στήριξης. Οι τοπικές αρχές, οι οποίες λειτουργούν με το χρονοδιάγραμμα για την επίτευξη των ετήσιων οικονομικών στόχων, άρχισαν να εφαρμόζουν τα δικά τους κίνητρα για την τόνωση της ζήτησης.

Η νότια πόλη Foshan αυτό το μήνα άρχισε να προσφέρει εκπτώσεις έως και 3.000 γιουάν (430 δολάρια) στους αγοραστές αυτοκινήτων. Η δημοτική κυβέρνηση της Guangzhou θα δώσει 10.000 γιουάν (1.433 δολάρια)σε αγοραστές«καθαρών»  αυτοκινήτων, ενώ στην πόλη Xiangtan της επαρχίας Hunan ξεκίνησε ένα πρόγραμμα επιδότησης 3.000 γιουάν (430 δολάρια) σε όσους αγοράζουν οχήματα Geely τα οποία παράγονται στην συγκεκριμένη πόλη .

Με την επιβράδυνση της οικονομίας και τη διεύρυνση του δημοσιονομικού κενού, η κεντρική κυβέρνηση έχει περιορισμένες επιλογές για να προωθήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Οι πιθανές επιλογές περιλαμβάνουν τη μείωση κατά 10% του φόρου στα αυτοκίνητα και εξετάζουν την παροχή κινήτρων για την απόκτηση οχημάτων με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2.