Κατέφθασε στην Ελλάδα το νέο Seat Leon! – Πόσο κοστίζει

Κατέφθασε και στην ελληνική αγορά το νέο SEAT Leon το οποίο αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία και θα αγωνιστεί να κατακτήσει τη θέση που του αρμόζει. Η εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ προκειμένου να κατασκευάσει ένα μοντέλο με πιο αποδοτικούς κινητήρες, προηγμένα επίπεδα συνδεσιμότητας και οδηγικής υποβοήθησης, ισχυρό δυναμισμό και υψηλή αισθητική. Το Leon ήταν πάντα ο βασικός πυλώνας της γκάμας SEAT και σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, στοιχεία που αποδείχθηκαν από τις περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις που σημείωσε στη διάρκεια των τριών προηγούμενων γενεών του. Η τέταρτη γενιά σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να συνεχίσει αυτή την επιτυχία.

Το νέο Leon είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητο της SEAT εσωτερικά και εξωτερικά καθώς διαθέτει online πλοήγηση, λειτουργίες και υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων Full Link με Android Auto και ασύρματο CarPlay. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB Evo, το SEAT Leon τέταρτης γενιάς είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητο, τα υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, οι υβριδικές τεχνολογίες το καθιστούν έτοιμο για μέλλον.

H βασική τιμή λιανικής πώλησης στις πεντάθυρες εκδόσεις βενζίνης ορίζεται στα 18.190 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη των εκδόσεων πετρελαίου βρίσκεται στα 22.890 ευρώ.

Το νέο SEAT Leon αναπτύχθηκε με μία γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει επίσης και τρεις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις για πρώτη φορά. Η νέα γενιά του compact μοντέλου επωφελείται από εκδόσεις βενζίνης (TSI), diesel (TDI), συμπιεσμένου φυσικού αερίου (TGI), mild-hybrid (eTSI) και plug-in hybrid (eHybrid), παρέχοντας στους πελάτες τη σωστή επιλογή κινητήρα για να ταιριάζει με τις συγκεκριμένες ανάγκες τους. Οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο DSG επωφελούνται από την τεχνολογία αλλαγής ταχυτήτων shift-by-wire. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε ο επιλογέας ταχυτήτων να μην είναι συνδεδεμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων μηχανικά, αλλά να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές εντολές.

Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι όλες άμεσης έγχυσης και με υπερσυμπιεστή, αποδίδουν μεταξύ 110PS και 190PS και περιλαμβάνουν τρικύλινδρους κινητήρες TSI 1.0lt (81kW/110PS) και μεγαλύτερους κινητήρες TSI 1.5lt (96kW/130PS και 110kW/150PS). Οι κινητήρες 1.0 TSI 110PS και 1.5 TSI 130PS χρησιμοποιούν τη διαδικασία καύσης κύκλου Miller και μεταβλητό γεωμετρικό υπερσυμπιεστή για να πάνε την αποδοτικότητα στο επόμενο επίπεδο. Οι κινητήρες των 1.5 λίτρων ενσωματώνουν επίσης Active Cylinder Management για μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας. Στην κορυφή είναι ο κινητήρας TSI 140kW/190PS 2.0lt που συνδέεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.

Το diesel παραμένει μια σημαντική τεχνολογία για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και το νέο Leon διαθέτει αξιόλογες επιλογές κινητήρα diesel. Όλες οι εκδόσεις TDI είναι 2.0lt με 85kW/115PS και 110kW/150PS. Οι εκδόσεις TDI διαθέτουν το εξελιγμένο σύστημα επεξεργασίας καυσίμων SCR, Twin Dosing με διπλή έγχυση AdBlue που μειώνει σημαντικά τις εκπομπές NOx σε σύγκριση με τους κινητήρες diesel της προηγούμενης γενιάς του Leon. Το αποτέλεσμα είναι μια γκάμα κινητήρων diesel που πληρούν τις αυστηρές απαιτήσεις των τελευταίων προτύπων εκπομπών ρύπων.

Για πρώτη φορά, το νέο SEAT Leon περιλαμβάνει επίσης 48V mild hybrid τεχνολογία (eTSI), επιτρέποντας στο compact αυτοκίνητο να προσφέρει ακόμη υψηλότερα επίπεδα επιδόσεων & οικονομίας: 1.0 TSI 81kW/110PS και 1.5 TSΙ 110kW/150PS αποκλειστικά με DSG. Η τεχνολογία χρησιμοποιεί έναν εκκινητή-γεννήτρια 48V και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, οφέλη δε αποκομίζονται, εφόσον το σύστημα επιτρέπει στο Leon τη λειτουργία coast με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας κατά τη διάρκεια μερικών οδηγικών σεναρίων, την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την υποστήριξη του κινητήρα με ηλεκτρική βοήθεια.

Και καθώς η SEAT επεκτείνει τη χρήση της ηλεκτροκίνησης, η τέταρτη γενιά Leon θα περιλαμβάνει σύντομα μια προηγμένη έκδοση plug-in hybrid. Ο συνδυασμός ενός ηλεκτρικού κινητήρα 1.4lt TSI, μπαταρίας ιόντων λιθίου 13kWh και εξατάχυτου κιβώτιου ταχυτήτων DSG, αποδίδει ισχύ 150kW/204PS και ηλεκτρική αυτονομία περίπου 60 χλμ (WLTP). Η plug-in hybrid έκδοση επιτρέπει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν μόνο την ηλεκτρική λειτουργία, με αυτονομία έως και 60 χιλιόμετρα (WLTP) χρησιμοποιώντας την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία του.

Το νέο SEAT Leon θα διατίθεται επίσης από τις αρχές του 2021 και με CNG 1.5 λίτρων TGI, με απόδοση 96kW/130PS. Το όχημα διαθέτει 3 δεξαμενές CNG συνολικής χωρητικότητας 17,3 kg, δίνοντας στο νέο SEAT Leon CNG αυτονομία 440 χιλιομέτρων χωρίς ανεφοδιασμό. Και αν οι δεξαμενές CNG αδειάσουν, ο κινητήρας αλλάζει αυτόματα σε λειτουργία βενζίνης μέχρι τον επόμενο σταθμό καυσίμων CNG.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου Seat Leon.