Ιδού το νέο Volvo XC40

Μετά τα αντίστοιχα «90άρια» και «60αρια», το νέο XC40 είναι το τρίτο κατά σειρά SUV της Volvo και συνάμα το πρώτο μοντέλο της σουηδικής εταιρείας που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα CMA (Compact Modular Platform). Σχεδιαστικά, παρά τις προφανείς αναφορές στα μεγαλύτερα αδέλφια της οικογένειας «XC», το αποτέλεσμα εδώ είναι σαφώς πιο νεανικό και «ζωηρό». Κύρια χαρακτηριστικά της εξωτερικής περιβολής είναι το σχήμα του εμπρός καπό, της μάσκας-καταρράκτη και των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω, ενώ ενδιαφέρουσα στιλιστικά είναι και η διαμόρφωση της κολώνας C.

Στον ίδιο τόνο, οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί, που φτάνουν έως και τις 21 ίντσες, καθώς και η σχετικά υπερυψωμένη οροφή, επιλογή που εσκεμμένα δεν θυμίζει τις προτάσεις της εν λόγω κατηγορίας που παραπέμπουν σε κουπέ. Από πλευράς διαστάσεων, το XC40 είναι κοντύτερο κατά 263 χλστ. σε σχέση με το XC60, δηλαδή στα 4,425 χλστ., με το μεταξόνιό του να υπερβαίνει, έστω και οριακά, τα 2,7 μ. Αξιοσημείωτη για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που ανέρχεται με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση στα 460 λίτρα.

Στο εσωτερικό, η αίσθηση είναι τυπική για μοντέλο της Volvo, εύπεπτη σχεδιαστικά και ιδιαίτερα προσεγμένη σε επίπεδο ποιότητας. Πασίδηλη από την πρώτη κιόλας ματιά είναι και προσοχή που έχει δοθεί στην παραμικρή λεπτομέρεια. Από τον TFT πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών έως και την οθόνη των 9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, τα πάντα καταφέρνουν να δημιουργούν μια ευχάριστη αίσθηση σε κάθε μετακίνηση. Την ίδια στιγμή, το νέο XC40 προσφέρει επίσης μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση και στην αποθήκευση μέσα στο αυτοκίνητο. Η ευφυής εσωτερική σχεδίαση εξασφαλίζει περισσότερο λειτουργικό χώρο αποθήκευσης στις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα, έναν ειδικό χώρο για κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες κι ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ.

Όσον αφορά στην τεχνολογία, το XC40 φέρνει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV τις βραβευμένες τεχνολογίες ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας που είναι γνωστές από τις σειρές 90 και 60. Επιπρόσθετα, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού στο XC40 περιλαμβάνουν το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών που βοηθά τον οδηγό σε μανούβρες σε μικρούς χώρους στάθμευσης.

Αξίζει να τονιστεί ότι το XC40 διαθέτει και το σύστημα Cross Traffic Alertτο οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα για την αποτροπή μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης.

Σε ότι αφορά στους κινητήρας, η Volvo ανακοίνωσε πως όλοι θα ανήκουν στη γενιά Drive-E. Από το λανσάρισμα θα διατίθενται ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας με 250 ίππους (έκδοση Τ5) και ένας ίδιας χωρητικότητας ντίζελ (έκδοση D4), με 190 ίππους. Και οι δύο θα είναι τετρακίνητες μέσω ενός συστήματος με πολύδισκο συμπλέκτη της Haldex, που θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αργότερα, η παλέτα των διαθέσιμων εκδόσεων θα ενισχυθεί και με εκδόσεις με μικρότερη ισχύ και κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται επίσης και η υβριδική έκδοση, η οποία θα κινείται από έναν νέο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, σύμφωνα με τους 4Τροχούς, ξεχωρίζουν οι αναρτήσεις, οι οποίες αποτελούνται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ το σύστημα διεύθυνσης από κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση. Το αυτόματο κιβώτιο είναι εκ των ουκ άνευ σε ολόκληρη τη γκάμα, όπως φυσικά και η εγκάρσια τοποθέτηση των υπερτροφοδοτούμενων συνόλων.