«Γδάρτης» ο Μάρτιος για τις πωλήσεις νέων ΙΧ – Ποιες μάρκες εξαιρούνται!

Πτώση-ρεκόρ 55,1% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Μάρτιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση επιβεβαιώνοντας τους φόβους των αναλυτών περί κατάρρευσης της αγοράς!

Ειδικότερα τον Μάρτιο πουλήθηκαν 567.308 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 1.264.569 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα υποχώρησε και σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Ιταλία είχε πτώση 85,4%, η Γαλλία 72,2%, η Ισπανία 69,3%, η Γερμανία 37,7% και το Ηνωμένο Βασίλειο 44,4%.

Η μεγάλη έκπληξη για τον μήνα Μάρτιο προήλθε από την Φινλανδία στην οποία οι πωλήσεις νέων ΙΧ παρέμειναν αμετάβλητες (0,9%) και διατηρήθηκαν στα επίπεδα του σντίστοιχου μήνα του 2019.

Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση 25,6% και ανήλθαν σε 2,4 εκατ. οχήματα έναντι 3,3 εκατ. αυτοκινήτων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Επίσης δύο χώρες κατάφεραν να διατηρήσουν το θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τριμήνου σε όλη την ΕΕ και αυτές ήταν η Κύπρος και η Λιθουανία! Και οι δύο χώρες κατάφεραν να καταγράψουν άνοδο 5% και 5,2% αντίστοιχα τη στιγμή που όλες οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ σημειώνουν πολύ υψηλό ποσοστό πτώσης!

Νικητές και χαμένοι τον Μάρτιο

Τραγικά ήταν τα ποσοστά πτώσης που κατέγραψαν όλες οι μάρκες αυτοκινήτων τον Μάρτιο ωστόσο σε επίπεδο τριμήνου μόλις δύο εταιρείες κατάφεραν να αποδείξουν ότι όχι μόνο δεν έχουν πληγεί από τον κορωνοϊό αλλά κατάφεραν να καταγράψουν και διψήφια ποσοστά ανόδου! Οι δύο μάρκες αφορούν στην DS του ομίλου PSA και στην Porsche του ομίλου VW οι οποίες στο τρίμηνοι σημείωσαν άνοδο 31,4% και 24,1% αντίστοιχα…

Το VW Group εξακολουθεί να είναι η αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο τον Μάρτιο με τις πωλήσεις του να ανέρχονται σε 164.653 καινούρια οχήματα. Ωστόσο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 οι πωλήσεις του γερμανικού ομίλου σημειώνουν πτώση 46,2%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις του VW Group ανήλθαν σε 660.009 μονάδες σημειώνοντας πτώση 19,1%. Η μόνη μάρκα του ομίλου που φαίνεται ότι δεν πτοήθηκε από τον κορωνοϊό αποδείχθηκε ότι είναι η Porsche η οποία στο πρώτο τρίμηνο κατέγραψε άνοδο 24,1% με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 12.260 μονάδες έναντι 9.883 αυτοκινήτων.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο όμιλος PSA με 68.816 μονάδες τον Μάρτιο σημειώνοντας ωστόσο πτώση 68,1%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 396.301 οχήματα έναντι 583.370 σημειώνοντας πτώση 32,1%. Όπως και στον όμιλο VW έτσι και στο PSA Group η DS φαίνεται ότι δεν «επλήγη» από τον κορωνοϊό καταγράφοντας άνοδο 31,4% στο πρώτο τρίμηνο και τις πωλήσεις της να έχουν ανήλθει σε 12.068 οχήματα έναντι 9.186 αυτοκίνητα.

Στην τρίτη θέση ακολουθεί ο όμιλος Renault με 55.663 μονάδες σημειώνοντας τον Μάρτιο πτώση 64,7%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις του γαλλικού ομίλου ανήλθαν σε 247.838 μονάδες έναντι 384.539 οχημάτων με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να καταγράφουν πτώση 35,5%.

Στην τέταρτη θέση τον Μάρτιο βρέθηκε ο όμιλος Hyundai με 44.989 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σημειώνοντας πτώση 42,5%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πώλησεις ανήλθαν σε 179.777 αυτοκίνητα έναντι 211.872 οχημάτων με αποτέλεσμα να σημειώνουν πτώση 15,1%.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το BMW Group με 43.423 αυτοκίνητα σημειώνοντας πτώση 40,7%. Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις του γερμανικού ομίλου ανήλθαν σε 160.327 μονάδες έναντι 185.396 καταγράφοντας πτώση 13,5%.

Στην έκτη θέση τον Μάρτιο βρέθηκε ο όμιλος FCA με 22.070 οχήματα σημειώνοντας ωστόσο πτώση 76,6%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις του ομίλου FCA ανήλθαν σε 158.528 οχήματα καταγράφοντας πτώση 34,1%.

Στην έβδομη θέση ακολουθεί η Toyota με 33.159 μονάδες έναντι 56.367 οχημάτων σημειώνοντας τον Μάρτιο πτώση 41,2%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις του ιαπωνικού ομίλου ανήλθαν σε 147.046 οχήματα καταγράφοντας πτώση 6,8%.

Στην όγδοη θέση βρέθηκε ο όμιλος Daimler (Mercedes-Benz, Smart) με 38.792 οχήματα σημειώνοντας πτώση 39,4%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις του γερμανικού ομίλου ανήλθαν σε 143.186 οχήματα σημειώνοντας πτώση 21,3%.

Στην ένατη θέση τον Μάρτιο βρέθηκε η Ford με 24.572 οχήματα σημειώνοντας πτώση 65,1%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις οχημάτων της Ford ανήλθε σε 117.571 οχήματα καταγράφοντας πτώση 37,9%.

Την πρώτη 10άδα συμπληρώνει η Nissan με 13.495 οχήματα σημειώνοντας πτώση 60,3%. Σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις της Nissan ανήλθαν σε 61.026 οχήματα καταγράφοντας πτώση 27,2%.

Στην 11η θέση βρέθηκε η Volvo με 16.638 οχήματα σημειώνοντας πτώση 33,2% ενώ σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις ανήλθαν σε 54.123 μονάδες καταγράφοντας πτώση 17,8%.

Στην 12η θέση ακολουθεί η Mazda με 6.505 πωλήσεις καταγράφοντας τον Μάρτιο πτώση 67,8% ενώ στο τρίμηνο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 27.509 μονάδες σημειώνοντας πτώση 45,4%.

Στην 13η θέση βρέθηκε ο όμιλος Mitsubishi με 7.064 πωλήσεις σημειώνοντας τον Μάρτιο πτώση 52,1% ενώ σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις ανήλθαν σε 26.286 μονάδες καταγράφοντας πτώση 23,1%.

Στην 14η θέση βρέθηκε η Jaguar Land Rover με 5.845 μονάδες σημειώνοντας πτώση τον Μάρτιο 61,3% ενώ σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις ανήλθαν σε 20.759 οχήματα με αποτέλεσμα η πτώση να κυμανθεί σε 36,9%.

Στην 15η θέση βρέθηκε η Honda με 2.815 οχήματα σημειώνοντας πτώση 67,5% ενώ σε επίπεδο τριμήνου οι πωλήσεις της ιαπωνικής εταιρείας ανήλθαν σε 12.486 οχήματα καταγράφοντας πτώση 41,8%.