FCA και Ferrari θα κατασκευάζουν… μηχανικούς αναπνευστήρες!

Οι ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες Ferrari και Fiat Chrysler Automobiles βρίσκονται σε συνομιλίες με τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μηχανικούς αναπνευστήρων του έθνους για να βοηθήσουν στην τόνωση της παραγωγής των σωστικών μηχανών που χρειάζονται επειγόντως εξαιτίας του κορωνοϊού.

Η Ιταλία βρίσκεται στο επίκεντρο της πανδημίας και η κυβέρνησή της έχει ξεκινήσει μια μεγάλη επέκταση του αριθμού των κλινών εντατικής θεραπείας, πολλά από τα οποία απαιτούν μηχανικούς αναπνευστήρες για να κρατούν ζωντανούς τους ασθενείς.

Η Siare Engineering στη βόρεια Ιταλία, όπου οι θάνατοι πλησιάζουν τις 3.000 και αυξάνονται, βρίσκεται σε συνομιλίες με την FCA, τη Ferrari και τον Ιταλό κατασκευαστή ανταλλακτικών Marelli για να κατασκευάσουν μερικά εξαρτήματα, να βρουν άλλα και να βοηθήσουν με τη συναρμολόγηση μηχανικών αναπνευστήρων.

Η Gianluca Preziosa, διευθύνων σύμβουλος της Siare Engineering, δήλωσε ότι οι δύο βιομηχανίες μοιράζονται κάποια εμπειρογνωμοσύνη, τόσο με τις αναγωνιστικές αναπνευστήρες όσο και με τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Μιλάμε με τη FCA, τη Ferrari και τη Marelli για να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε αν μπορούν να μας δώσουν ένα χέρι βοηθείας σε αυτή τη διαδικασία για το τμήμα των ηλεκτρονικών», δήλωσε η Gianluca Preziosa στο Reuters.

Η Ρώμη ζήτησε από τη Siare Engineering να αυξήσει τη μηνιαία παραγωγή μηχανικών αναπνευστήρων από 160 σε 500 μετά την κρίση του κορωνοϊού.

Ένας εκπρόσωπος της Exor, θυγατρική της FCA και της Ferrari, δήλωσε ότι οι συναντήσεις με τη Siare Engineering είχαν πραγματοποιηθεί για να μελετήσουν την υλοποίηση της ιδέας.

Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάστηκαν δύο βασικές επιλογές: Είτε να βοηθηθεί η Siare να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου της, με την υποστήριξη των τεχνικών της FCA και της Ferrari, είτε να αναθέσει την παραγωγή εξαρτημάτων αναπνοής στις εγκαταστάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Ferrari είναι έτοιμη να ξεκινήσει την κατασκευή εξαρτημάτων αερισμού στην έδρα της στο Maranello, η οποία βρίσκεται κοντά στο εργοστάσιο Siare, ωστόσο ακόμη δεν έχει ληφθεί η τελική απόφαση.

Η Gianluca Preziosa δήλωσε ότι ένα άλλο πλεονέκτημα της συνεργασίας με τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η αγοραστική τους δύναμη, καθιστώντας τους πιο πιθανό να αποκτήσουν τμήματα που η μικρή τους επιχείρηση αγωνιζόταν να εξασφαλίσει εν μέσω του κορωνοϊού.

Οι μηχανικοί αναπνευστήρες θα μπορούσαν να δώσουν ζωή σε ασθενείς με κορωνοϊό που πάσχουν από αναπνευστικές δυσκολίες. Ωστόσο σύμφωνα με τους κατασκευαστές η παραγωγή δεν θα είναι εύκολη.

«Οι τεχνικές ακριβείας και τρισδιάστατης εκτύπωσης θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην κατασκευή πολύπλοκων εξαρτημάτων», δήλωσε ο Rene-Christopher Wollmann, διευθυντής προγράμματος και πλατφόρμας στο Automobili Pininfarina, ο οποίος χρησιμοποιεί λογισμικό εικονικού σχεδιασμού για την κατασκευή ηλεκτρικών υπερκινητήρων.

«Αλλά αυτό εξαρτάται από το πόση τεχνογνωσία είναι διατεθειμένοι οι υπάρχοντες κατασκευαστές (των αναπνευστήρων) είναι έτοιμοι να μοιραστούν για το σχεδιασμό μιας τέτοιας μηχανής. Επίσης ένα ακόμη σημείο που θα δυσκολευτούν οι εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων είναι η συναρμολόγηση των αναπνευστήρων», πρόσθεσε ο Rene-Christopher Wollmann.

Η ιδέα της χρήσης αυτοκινητοβιομηχανιών για την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού ξεκίνησε στην Κίνα, όπου η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD νωρίτερα αυτό το μήνα άρχισε να φτιάχνει 5 εκατομμύρια μάσκες προσώπου και 300.000 μπουκάλια απολυμαντικών χεριών την ημέρα. Από τότε η ιδέα έχει εξαπλωθεί σε άλλες βιομηχανίες και χώρες.

Ο ευρωπαϊκός αεροδιαστημικός όμιλος Airbus εργάζεται επίσης για να διαπιστώσει εάν οι τρισδιάστατες εκτυπώσεις ή οι εγκαταστάσεις παραγωγής του είναι χρήσιμες.

Στόχος είναι να υπάρξει ένας πρωτότυπος αναπνευστήρας σε δύο εβδομάδες και η κατασκευή να ξεκινήσει σε τέσσερις εβδομάδες ανέφερε στέλεχος της εταιρείας.

Στις ΗΠΑ, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, General Motors και Ford Motor, για το πώς μπορούν να βοηθήσουν στην επέκταση της παραγωγής αναπνευστήρων, ανέφεραν οι εταιρείες και οι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου.