Επικίνδυνη η οδήγηση φορτηγών από 17χρονους και SUV από 16χρονους!

    Τις επιφυλάξεις του για την αναθεωρημένους κανόνες για τις άδειες οδήγησης στην ΕΕ εξέφρασε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) εκτιμώντας για τις σοβαρές συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει στην οδική ασφάλεια.

    Μάλιστα το ETSC ανησυχεί περισσότερο για την πρόταση της ΕΕ προς τα κράτη μέλη να υιοθετήσουν ένα σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης για οδηγούς φορτηγών 17 ετών. Η τρέχουσα συνιστώμενη ελάχιστη ηλικία για αυτήν την κατηγορία οχημάτων στην ΕΕ είναι τα 21 έτη, αν και αρκετές χώρες επιτρέπουν σε άτομα ηλικίας 18 ετών να οδηγούν βαρέα οχήματα υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Έρευνα από τη Γερμανική Ένωση Ασφαλίσεων (GDV) δείχνει ότι οι οδηγοί HGV ηλικίας 18-20 ετών προκάλεσαν πολύ υψηλότερο ποσοστό συγκρούσεων με αποτέλεσμα τραυματισμό σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες οδηγών HGV.

    Το Ευρωκοινοβούλιο υποστήριξε επίσης την ιδέα να επιτρέπεται σε 16χρονους να οδηγούν αυτοκίνητα περιορισμένης ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων SUV, όταν διαθέτουν περιοριστή ταχύτητας. Η εκτίμηση επιπτώσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την πρόταση ανέφερε ότι «το μέτρο μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετο κίνδυνο για την οδική ασφάλεια, ιδίως για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου».

    Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC σχολίασε: «Το να οδηγούν χιλιάδες ακόμη έφηβοι φορτηγά και SUV αυτοκίνητα αποτελεί προσβολή για όλα όσα γνωρίζουμε για τον κίνδυνο οδικής ασφάλειας. Εάν χρειαζόμαστε περισσότερους οδηγούς φορτηγών, τότε η απάντηση είναι να βελτιώσουμε κατά πολύ τις συνθήκες εργασίας στον τομέα και όχι να εγγράψουμε παιδιά σχολικής ηλικίας για το έργο. Εάν η Ευρώπη πιστεύει στη βιώσιμη κινητικότητα, τότε το να επιτρέπεται στους πλουσιότερους γονείς να αγοράζουν ειδικά προσαρμοσμένα αυτοκίνητα για τα παιδιά τους είναι άδικο, ανθυγιεινό και ανασφαλές. Θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τους νέους να κινούνται περπατώντας, κάνοντας ποδήλατο και χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όχι θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των συνομηλίκων τους στα SUV. Ελπίζουμε ότι τα κράτη μέλη θα έχουν νόημα και θα απορρίψουν αυτές τις ιδέες».

    Το ETSC υποστηρίζει πολλές άλλες πτυχές της προτεινόμενης νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης για δοκιμαστική περίοδο για νεαρούς οδηγούς με κανόνα μηδενικής ανοχής για το αλκοόλ όταν αρχίζουν να οδηγούν μόνοι τους για πρώτη φορά. Ωστόσο, η ETSC επισημαίνει ότι αυτά τα μέτρα δεν θα αντισταθμίσουν τη ζημιά που προκαλείται από τη μείωση των ελάχιστων ηλικιών οδήγησης.