Ducati Multistrada 950: Απίστευτη αίσθηση!

sdr
  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Πριν λίγο καιρό βρέθηκα έξω από το κατάστημα της Ducati Καλλιρρόης 9, για να παραλάβω για test ride το Ducati Multistrada 950.

Τι να πει κανείς για αυτό το υπερόπλο της Ducati. Η μικρή αδελφή της 1200 Multistrada είναι καταπληκτική. Απίστευτη η αίσθηση στην πρώτη επαφή μαζί της.

Όταν το Σχεδιαστικό Κέντρο της Ducati ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στη νέα Multistrada 950, ο σκοπός ήταν να σχεδιάσει μία συμπαγή μοτοσυκλέτα που θα παρέμενε ελαφριά και πάνω από όλα να είναι μία πραγματική Multistrada. Για αυτό το λόγο δημιουργήθηκε η νέα Multistrada 950, εμπνευσμένη από τις δύο ναυαρχίδες της Ducati. Συνδυάζει άψογα το design των Multistrada 1200 και Multistrada 1200 Enduro παίρνοντας και από τις δύο τα “ελαφρύτερα” στοιχεία τους. Αυτή η μίξη έχει οδηγήσει στη δημιουργία μιας μοτοσυκλέτας με όλα τα χαρακτηριστικά της Multistrada που παραμένει όμως την ίδια στιγμή συμπαγής και ικανή να τραβήξει όλα τα βλέμματα.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τα χαρακτηριστικά της 950 που έχω για test ride. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει το εντυπωσιακό πολυόργανο της Multistrada 950, διαθέτει μια LCD οθόνη με μεγάλη ευκρίνεια ώστε όλες οι πληροφορίες για την οδήγηση να εντοπίζονται πολύ εύκολα με την πρώτη ματιά. Το σύστημα δίνει πληροφορίες μεταξύ άλλων για την ταχύτητα, τη συνολική απόσταση, τη θερμοκρασία, το επίπεδο των καυσίμων και φυσικά ένα ρολόι. Ακόμα, η οθόνη δείχνει το Riding Mode, τα χιλιόμετρα που απομένουν, την κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικό χρόνο, τη μέση κατανάλωση καυσίμου, τη μέση ωριαία ταχύτητα, την εξωτερική θερμοκρασία, τα λεπτά της διαδρομής και προειδοποιεί τον αναβάτη αν ανιχνεύσει παγετό στο οδόστρωμα.

Το design του πλαισίου της Multistrada 950 αναδεικνύει ένα μπροστινό πλαίσιο, φτιαγμένο από έναν μακρύ αλλά λεπτό σωλήνα, συν δύο αλουμινένια υπο-πλαίσια που εξασφαλίζουν τη μέγιστη στρεπτική ακινησία. Η Multistrada 950 έχει μία ελάχιστη απόσταση από το έδαφος της τάξης των 183,5mm και είναι εξοπλισμένη με ένα αλουμινένιο ψαλίδι δύο πλευρών, με κελυφωτό καλούπι, βαμμένο μαύρο.

Με σύμμαχο τον πανίσχυρο δικύλινδρο κινητήρα Testastretta 937 cc που καλύπτει τις προδιαγραφες του EURO-4, έχει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, υδρόψυκτο, με διάμετρο και διαδρομή στα 94 και 67,5 mm αντίστοιχα. Η ισχύς του κινητήρα ανέρχεται στο μέγιστο των 113hp στις 9.000 rpm και στη μέγιστη στροφορμή των 96 Nm στις 7,750 rpm. Ο ρυθμός συμπίεσης είναι 12.6:1.

Η διάταξη του συστήματος εξάτμισης είναι βασισμένη σε δύο βασικούς σωλήνες που ενώνονται κατευθείαν σε έναν μονό σιγαστήρα δύο θαλάμων. Ο τελευταίος, πέρα από το να λειτουργεί ως 2-1-2 συλλέκτης, περιέχει τον καταλύτη. Από εδώ δύο σωλήνες φεύγουν κατευθείαν προς τους ελαφριούς, συμπαγείς σιγαστήρες, πλευρικά πλαισιωμένους σε ψηλή θέση και έχοντας εξωτερικά περιβλήματα κράματος αλουμινίου.

Η Multistrada 950 είναι εξοπλισμένη με ζάντες από κράμα αλουμινίου πάνω στις οποίες πλαισιώνονται τα λάστιχα Pirelli SCORPION Trail II σε μεγέθη 120/70 R19 στο μπροστινό μέρος και 170/60 R17 στο πίσω μέρος. Το λάστιχο SCORPION Trail II αντιπροσωπεύει τη συνάντηση δύο μονοπατιών: τις off-road διαδρομές και τους touring δρόμους. Φτιαγμένα για τους πιο απαιτητικούς αναβάτες, τα πλεονεκτήματά τους είναι η υψηλή αυτονομία, η συνεπής απόδοση σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους και μια πρώτης τάξεως συμπεριφορά σε συνθήκες βροχής.
Η νέα
Multistrada 950 είναι φτιαγμένη για όλους όσοι αναζητούν την οδηγική ευχαρίστηση και το ξεχωριστό στυλ στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά ταυτόχρονα συνδυάζει άριστα τις μικρές ή και μεγαλύτερες ταξιδιωτικές εξορμήσεις, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες κάθε αναβάτη.

Το κόστος χρήσης είναι από τα χαμηλότερα της κατηγορίας χάρη στα μεγάλα διαστήματα ανάμεσα στα Service, ενώ οι μεγάλες επιλογές σε αξεσουάρ τη φέρνουν κοντά στο προσωπικό στυλ του κάθε ιδιοκτήτη.

Τα πακέτα εξατομίκευσης έχουν σχεδιαστεί για να αναδείξουν τις διαφορετικές πτυχές της μοτοσικλέτας. Sport, Touring, Urban, Enduro. Τέσσερα πακέτα, τα οποία μπορούν και να συνδυαστούν, για να αναδείξουν την προσωπικότητα της Multistrada σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας

Τύπος 4Τ, 2Κ, Υ/Ψ, DOHC, 4β/Κ

Κυβισμός (cc) 937

Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm) 94×67,5

Συμπίεση (:1) 12,6

Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch

Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1

Λίπανση υγρό κάρτερ αντλία λαδιού

Εκκίνηση Μίζα

Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος μηχανικός

Μετάδοση 6 σχέσεων με αλυσίδα

Πρωτεύουσα μετάδοση 1.84

1η σχέση (37/15)

2η σχέση (30/17)

3η σχέση (28/20)

4η σχέση (26/22)

5η σχέση (24/23)

6η σχέση (23/24)

Δευτερεύουσα μετάδοση (15/43)

Πλαίσιο

Τύπος Ατσάλινο χωροδικτύωμα

Κάστερ (°) 25,2

Ίχνος (mm) 105,7

Μεταξόνιο (mm) 1.594

Ύψος σέλας (mm) 840

Μήκος (mm) Δ.Α.

Πλάτος (mm) Δ.Α.

Ύψος (mm) Δ.Α.

Απόσταση εδάφους (mm) Δ.Α.

Βάρος (πλήρες, kg) 227

Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt) 20

Χωρητικότητα λαδιού (lt) Δ.Α.

Αναρτήσεις

Μπροστά Ανεστραμμένο πιρούνι ΚΥΒ με διάμετρο καλαμιών 48mm, διαδρομή τροχού 170mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων, απόσβεση επαναφοράς, απόσβεση συμπίεσης

Πίσω Αμορτισέρ Sachs με μοχλικό, διαδρομή τροχού 170mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς, απόσβεση συμπίεσης

Ελαστικά

Μπροστά 120/70-ZR19”

Πίσω 170/60-ZR17”

Φρένα

Μπροστα Δύο δίσκοι διαμέτρου 320mm με δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων ακτινικής τοποθέτησης

Φρένα Δίσκος διαμέτρου 265mm με δαγκάνα δύο εμβόλων

Εξοπλισμός

Ψηφιακό ταχύμετρο, αναλογικό στροφόμετρο, ολικός και δύο μερικοί χιλιομετρητές, ένδειξη θερμοκρασίας, καυσίμου, ψεκασμού, χιλιομετρητή ρεζέρβας, ώρας, φώτα, φλας, λάδια, ψεκασμό, Mode, traction control, ABS

Επιδόσεις

Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) 111,5/9.500

Τιμή: 14.500€