Δοκιμάζουμε το Renault Megane 1,5 dCi GT-Line

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα εμφανίστηκε το νέο Renault Megane το οποίο με νέα εμφάνιση, υψηλή δόση τεχνολογίας, βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα και υπερπλήρη εξοπλισμό εμφανίζεται έτοιμο να διεκδικήσει μια υψηλή θέση στον πίνακα των πωλήσεων.

H έκδοση GT-Line πέραν των παραπάνω διαθέτει και κορυφαία εμφάνιση αλλά και μοναδικό εσωτερικό διάκοσμο για όσους θέλουν να κινούνται με ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που μαγνητίζει τα… βλέμματα των περαστικών.

Oι τιμές διάθεσης του νέου Megane GT-Line ξεκινούν από τις 21.620 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πως η μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερη υψηλή.

Επίσης θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τα εξαιρετικά χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που κυμαίνονται σε μόλις 85,5 ευρώ αλλά και την κατανάλωση πετρελαίου που κυμαίνεται μεταξύ 4 και 4,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα!

GT… πινελιές!

Το νέο Renault Megane διαθέτει ξεχωριστή σχεδίαση απ’ όποια μεριά και αν το κοιτάξει κανείς.

Το εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν η μάσκα με τις μεγάλες γρίλιες και τα φωτιστικά σώματα που δένουν αρμονικά με τον προφυλακτήρα προσδίδοντας ένα «άγριο» παρουσιαστικό.

Μάλιστα στην έκδοση GT-Line ενισχύονται οι δυναμικές γραμμές, είναι αντιληπτή η χρήση προηγμένης τεχνολογίας αλλά και ο σπορ προσανατολισμός σε υπερθετικό βαθμό πια σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.

Ο εμπρός προφυλακτήρας, με ειδική γρίλια εισαγωγής αέρα στο κάτω μέρος τονίζει περαιτέρω τις σπορ διαθέσεις του μοντέλου.

Από το πλάι στο γαλλικό μοντέλο τονίζονται περαιτέρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του με τους πίσω θόλους να εξέχουν λίγο.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα κερδίζουν την… παράσταση καθώς επεκτείνονται από άκρη σε άκρη και μέσω των LED στοιχείων κάνουν εντυπωσιακή την παρουσία τους.

Παράλληλα ο πίσω προφυλακτήρας με διαχύτη, οι ειδικά σχεδιασμένες ζάντες 17 ή 18 ιντσών και το μεταλλικό μπλε χρώμα του αμαξώματος τονίζουν επιπλέον τον δυναμισμό του οχήματος.

Τέλος η επιγραφή «GT-Line» έχει τοποθετηθεί στα εμπρόσθια φτερά αλλά και στο πίσω μέρος.

Hitech και σπορ εσωτερικό

Το ολοκαίνουριο εσωτερικό του Renault Megane σίγουρα θα εντυπωσιάσει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς πελάτες καθώς είναι αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα. Ειδικότερα τα υλικά κατασκευής, η συναρμογή τους, αλλά και η υψηλή δόση της τεχνολογίας που υπάρχει διάχυτη στο εσωτερικό του γαλλικού μοντέλου μαγνητίζουν τα βλέμματα των επιβατών.

Μάλιστα στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2, η οποία θυμίζει tablet, ενώ στο κάτω μέρος της υπάρχουν τα χειριστήρια για τον κλιματισμό. Το όλο σύνολο είναι ωραίο στο μάτι, όμως εργονομικά το γεγονός ότι όλα τα κουμπιά είναι touch -μέχρι και αυτά για την ένταση του ηχοσυστήματος- απαιτεί κάποια εξοικείωση.

Επίσης όμορφη και μοναδική θεωρείται η σχεδίαση του τιμονιού, ενώ εντυπωσιάζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος διαθέτει έχει τέσσερα διαφορετικά modes (ανάλογα με την επιλογή στο σύστημα παραμετροποίησης Multi-Sense) με γραφικά που μπορείς να επιλέξεις.

Η έκδοση GT-Line διαθέτει κορυφαία καθίσματα με ενσωματωμένο στήριγμα κεφαλής και ενισχυμένο πλευρικό κράτημα. Το τιμόνι είναι ειδικά σχεδιασμένο τιμόνι στα μαρσπιέ της πότρτας υπάρχει το λογότυπο GT-Line.

Επίσης περιμετρικά της καμπίνας έχουν τοποθετηθεί διακοσμητικά φιλέτα που μοιάζουν να έχουν κατασκευαστεί από carbon και είναι βαμμένα σε μπλε χρώμα που ταιριάζει με το εξωτερικό και αποτελεί στοιχείο της έκδοσης GT.

Τέλος η επιφάνεια του ταμπλό είναι μαλακή, και τα πλαστικά στα πιο χαμηλά μέρη της καμπίνας, είναι σκληρά ως είθισται στα μοντέλα της κατηγορίας.

Όσον αφορά στους χώρους οι εξωτερικές διαστάσεις του Megane μεγάλωσαν συνολικά σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο και όπως είναι λογικό επέφεραν αύξηση τόσο στους χώρους της καμπίνας, όσο και στο χώρο αποσκευών.

110 ίπποι με κατανάλωση μόλις 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Κάτω από το καπό του μοντέλου της δοκιμής είχε τοποθετηθεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1,5 dCi της Renault στην έκδοση των 110 ίππων, που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Στην πράξη ο κινητήρας σε κερδίζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, παρουσιάζοντας ήσυχη λειτουργία αλλά και θετικό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς υστέρηση στην απόκριση.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας, διακρίνεται και για την οικονομία καυσίμου, καθώς χρειάστηκε περίπου 4 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Megane αποδείχθηκε πως μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς και μάλιστα προσδίδοντας και ικανοποιητικές επιδόσεις.

Επίσης είναι ξεκάθαρο πως η οδική συμπεριφορά της γενιάς του Megane είναι εστιασμένη στην παροχή αυξημένων επιπέδων άνεσης, χωρίς όμως να θυσιάζονται τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης.

Μάλιστα η ανάρτησή αποσβένει όλες τις ανωμαλίες των οδοστρώμαατος ενώ συνολικά η ποιότητα κύλισης είναι σαφώς αναβαθμισμένη αφήνοντας εκτός καμπίνας τον ενοχλητικό θόρυβο κύλισης.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το νέο Megane δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις με τα περιθώρια της πρόσφυσης να είναι αυξημένα.

Πάντως ο οδηγός του Megane GT-Line θα εκτιμήσει δεόντος το αυτόματο παρκάρισμα. Με το κουμπί που υπάρχει στην κονσόλα ενεργοποιείται η επιλογή και ο οδηγός διαλέγει σε τι είδους θέση θέλει να παρκάρει (κάθετα, οριζόντια ή διαγώνια). Κατόπιν ο οδηγός ανάβει το φλας που αντιστοιχεί στην πλευρά που θέλει να παρκάρει και το αυτοκίνητο «ψάχνει» θέση. Μόλις εντοπιστεί αυτή, ξεκινάει η αυτοματοποιημένη διαδικασία του παρκαρίσματος. Ο οδηγός χειρίζεται μόνο το γκάζι και το φρένο.

Τέλος να τονίσουμε πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε διανύσει πάνω από 40.000 χιλιόμετρα τα οποία έχουν πραγματοποιηθεί σε δοκιμές από όλα τα ΜΜΕ και θα λέγαμε πως η ποιότητα αλλά και η ανθεκτικότητα του Renault Megane GT-Line πραγματικά μας εντυπωσίασε καθώς η ποιότητα κύλισης δεν είχε επηρεαστεί καθόλου από τα διανυθέντα χιλιόμετρα όπως επίσης και η ποιότητα στο εσωτερικό της καμπίνας επιβατών που πραγματικά δεν ακούγεται το παραμικρό!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Κατανάλωση

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Τιμή