Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 1,2T Auto με 130 ίππους

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Η Peugeot παραδοσιακά διέθετε αξιόλογα μοντέλα στην μικρομεσαία κατηγορία τα οποία σημείωναν υψηλές πωλήσεις.

Το νέο Peugeot 308 συνεχίζει την παράδοση και πλέον με «όπλα» τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία αλλά και το άκρως δελεαστικό κόστος χρήσης ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό.

Η τιμή του στη βασική έκδοση με το νέο βενζινοκινητήρα κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις ξεκινά από τα 21.700 ευρώ ενώ συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση.

Στα ετήσια έξοδα προσθέστε και 116,62 ευρώ που ανέρχονται τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Γαλλική φινέτσα

Οι Γάλλοι σχεδιαστές σίγουρα πέτυχαν την υπέρβαση κατά την κατασκευή του νέου Peugeot 308 καθώς κατάφεραν να συνδυάσουν τα σπορ και επιθετικά στοιχεία με την εκλεπτυσμένη αισθητική.

Το εμπρόσθιο μέρος είναι «άγριο» και σύγχρονο με τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά του αμαξώματος να εκφράζουν πιο σπορ σχεδιαστικό προφίλ. Το πίσω μέρος είναι το πιο ξεχωριστό στο οποίο δεσπόζουν τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα.

Το εσωτερικό του Peugeot 308 στηρίζεται στη λογική i-Cockpit της εταιρείας, που πρωτοείδαμε στο 208. Σύμφωνα με αυτή το τιμόνι έχει μικρή διάμετρο, ο όμορφος πίνακας οργάνων βρίσκεται ψηλά και απουσιάζουν οι διακόπτες από την κεντρική κονσόλα.

Απόρροια αυτού είναι όλες οι επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου να ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής 9,7 ιντσών που δεσπόζει στην κονσόλα.

Μάλιστα εντύπωση προκαλεί στον οδηγό αλλά και σους επιβάτες η διάταξη του στροφόμετρου στο οποίο η βελόνα ένδειξης έχει αντίθετη πορεία από εκείνη της βελόνας του ταχύμετρου.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και το φινίρισμα προσεγμένο συμπληρώνοντας την ευχάριστη εικόνα του Peugeot 308…

130 ίπποι

Το Peugeot 308 της δοκιμής μας κινούσε ο νέος κινητήρας βενζινοκινητήρας με απόδοση 130 ίππων και 230 Nm ροπής ο οποίος διακρίθηκε τόσο για την απόδοσή του όσο και για την οικονομία που είχε στην κατανάλωση καυσίμου.

Ωστόσο ανάμεσα στα καθίσματα υπήρχε και ο διακόπτης επιλογής προγράμματος λειτουργίας Sport και Eco όπου αν ο οδηγός επιλέξει την «γρήγορη» εκδοχή η απόκριση ζωντανεύει και ο ήχος αγριεύει.

Το συμβατικό αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις διακρίθηκε για την ομαλή λειτουργία του ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η χειροκίνητη λειτουργία του με την χρήση puddles τα οποία έχουν τοποθετηθεί πίσω από το τιμόνι.

Στην αυτόματη λειτουργία του το κιβώτιο προσδίδει απίστευτη άνεση στον οδηγό εντός και και εκτός πόλης.

Ένα επίσης δυνατό σημείο του κινητήρα αποτελεί και η αθόρυβη λειτουργία του παρά το γεγονός πως αφορά σε τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο.

Άνεση

Στον δρόμο το βασικό χαρακτηριστικό στο Peugeot 308 είναι η άνεση που προσφέρει.

Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο εντυπωσιάζει τον οδηγό του από την εξαιρετικά χαμηλά κατανάλωση όταν κινείται στα όρια του ΚΟΚ ενώ παράλληλα με ιδιαίτερη ευκολία προσεγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα εκτιμήσει την ροπή του κινητήρα όπως επίσης και το σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα παρά το γεγονός πως το 308 1.2 Turbo δεν αφορά την κορυφαία έκδοση GTi απέδειξε πως διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο αποδείχθηκε ευέλικτο παρά το μεγεθός του ενώ η ύπαρξη αισθητήρων κάνουν τη διαδικασία παρκαρίσματος ευκολότερη. Βέβαια η έλλειψη κάμερας οπιοσθοπορείας έκανε αισθητή την απουσία της…

Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει με υποδειγματικό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου και διακρίνεται και για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Κατανάλωση

Αυτόματο κιβώτιο

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ