Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i με 116 ίππους!

Η Toyota μάλλον έκανε πάλι το θαύμα της και κυριολεκτικά άφησε έκπληκτους όλους σχεδόν τους ανταγωνιστές της καθώς με το νέο Yaris Cross εισέρχεται σε μία κατηγορία που κυριαρχούν άλλες μάρκες αλλά όπως φαίνεται τα δεδομένα αναμένεται να αλλάξουν πολύ σύντομα!

Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι η Toyota εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα αποδεικνύοντας ότι για κάποιο λόγο οι Έλληνες καταναλωτές την προτιμούν περισσότερο από άλλες μάρκες. Παράλληλα ο συνδυασμός των λέξεων «Yaris» και «cross» προεξοφλεί μια νέα εμπορική επιτυχία.

H βασική τιμή στην Ελλάδα για το Yaris Cross κυμαίνεται στις 19.170 ευρώ, για το μοντέλο με τον 1.500άρη των 125 ίππων, για την Hybrid έκδοση ξεκινά από τις 22.020 ευρώ, ενώ η βασική τετρακίνητη έκδοση κοστίζει 27.770 ευρώ αλλά με υπερπλήρη εξοπλισμό!

Μοναδική σχεδίαση

Οι σχεδιαστές της Toyota κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μοναδικό αυτοκίνητο το οποίο όμως θα λέγαμε ότι φέρει στοιχεία τόσο από το C-HR όσο και από το πολύ μεγαλύτερο Rav4. Βέβαια όλα τα παραπάνω έχουν συντελέσει σε ένα πολύ δυναμικό και σπορ Yaris που μόνο σχέση με το διάσημο μικρό δεν έχει…

Το τετρακίνητο Yaris Cross δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις σχεδιαστικά, θυμίζοντας ένα μικρό RAV4 με τετραγωνισμένη σχεδίαση, υπερυψωμένο αμάξωμα και ψηλά τοποθετημένα φανάρια ώστε να προσδίδει ένα περισσότερο SUV χαρακτήρα.

Το πίσω μέρος του Yaris Cross επίσης παραπέμπει σε Rav4 ενώ από το πλάι οι επιρροές από το C-HR είναι εμφανείς…

Επίσης οι φουσκωμένοι θόλοι και τα προστατευτικά στο πλάι δηλώνουν ξεκάθαρα SUV καταβολές.

Καμπίνα που θυμίζει Yaris

Στο εσωτερικό το Toyota Yaris Cross διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, το μοντέρνο design αλλά και τις πολλές θέσεις για αντικείμενα. Μόνη διαφορά στην τετρακίνητη έκδοση αποτελεί ο περιστροφικός διακόπτης για τα εκτός δρόμου προγράμματα πριν από το λεβιέ επιλογής ταχυτήτων.

Η κεντρική ψηφιακή οθόνη των 7″ απεικονίζει το ταχύμετρο και δύο μικρότερα αναλογικά όργανα εκατέρωθεν, τα οποία υπάρχουν για το υβριδικό σύστημα αριστερά και για τις ενδείξεις θερμοκρασίας και καυσίμου από δεξιά.

Επίσης στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το νέο σύστημα πολυμέσων Smart Connect το οποίο διατίθεται προαιρετικά ή στις ακριβότερες εκδόσεις όπως η Style που οδηγούμε. Προσφέρει ασύρματη σύνδεση με τα Apple CarPlay και Android Auto, βελτιωμένη απόκριση στις εντολές, μεγαλύτερη οθόνη αφής 9″, νέα λογική στο μενού που θυμίζει περισσότερο smartphone παρά οθόνη αυτοκινήτου, over the air αναβαθμίσεις και την ταχύτερη στην κατηγορία λειτουργία, όπως υποστηρίζει η Toyota.

Όσον αφορά στην ποιότητα έχουν χρησιμοποιηθεί πλαστικά αλλά σε αρκετά σημεία είμαι ποιοτικά αναβαθμίζοντας την συνολική εικόνα.

Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας μειώνουν την χωρητικότητα στο πορτ-μπαγκάζ η οποία ανέρχεται σε 320 λίτρα από 397 λίτρα που είναι στην δικίνητη έκδοση.

116 ίπποι

Το Yaris Cross Hybrid της δοκιμής μας κινούσε ο τρικύλινδρος θερμικός των 1.5 λίτρου απόδοσης 92 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα κίνησης 4ης γενιάς που περιλαμβάνει ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και συνδυαστικά το αποτέλεσμα αποδίδει συνολικά 116 ίππους.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 580V διαθέτει εξελιγμένο σύστημα ψύξης – λίπανσης και ξεχωριστό δυναμό, ενώ η κόμπακτ μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να αποθηκεύει τη διπλάσια ενέργεια κατά το φρενάρισμα (ανάκτηση) και κατά συνέπεια να προσφέρει 50% περισσότερη ενέργεια επιταχύνοντας. Το αυτοκίνητο με ηλεκτρική ενέργεια μπορεί κινηθεί έως τα 130 km/h, ενώ κύριο μέλημα του συστήματος είναι κυρίως να απενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα, όσο το δυνατόν περισσότερο χρονικά, με όφελος στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2 (116 gr/km).

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός κιβωτίου CVT μίας σχέσης.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου έχοντας επιλεγμένο το πρόγραμμα ECO και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τη δυνατότητα για ηλεκτροκίνηση, τότε η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει κοντά στα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Επίσης τα 116 γρ. CO2/χλμ. εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.

Άνετο και οικονομικό

Το Toyota Yaris Cross προσφέρει όλα όσα περιμένεις και ζητάς από ένα μοντέρνο Β-SUV με επιπλέον στοιχεία την άνεση, την ασφάλεια και βέβαια την οικονομία.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Yaris Cross Hybrid αποδείχθηκε ότι είναι απόλυτα ασφαλές και οικονομικό ενώ όταν το πιέζει ο οδηγός στο όριο ο κινητήρας αλλά και το κιβώτιο προκαλούν θόρυβο που όμως κυμαίνεται στα όρια του εφικτού. Παράλληλα αν είναι συνετός ο οδηγός του θα αντιληφθεί ότι με ένα ρεζερβουάρ 36 λίτρων μπορεί να διανύσει περίπου 700 χλμ.!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το ιαπωνικό μοντέλο αποδείχθηκε ευέλικτο με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι υπαρκτές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό.

Μέσα στην πόλη το Yaris Cross Hybrid αποδείχθηκε ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ηρεμία και την οικονομία της ηλεκτροκίνησης να κάνουν έντονη την παρουσία τους ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Εκτός δρόμου το Yaris Cross θα κινηθεί ως ένα καθαρόαιμο τετρακίνητο όχημα καθώς τα 170 χλστ. από το έδαφος, και η «ιδιαίτερη» AWD-i τετρακίνηση σε συνεργασία με το κιβώτιο αποτελούν σημαντικούς συμμάχους στα δύσκολα.

Η τετρακίνηση είναι ιδιαίτερη καθώς δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης προς τα πίσω ή κεντρικό διαφορικό αλλά ένα δεύτερο, ανεξάρτητο ηλεκτρικό μοτέρ που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τα προγράμματα Trail και Snow που αναλαμβάνουν δράση ανάλογα με το έδαφος που κινείται το Yaris Cross αυξάνοντας κατά πολύ τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου στο ιαπωνικό μοντέλο.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Υβριδικό σύστημα

Αυτονομία

Κόστος χρήσης

Αξιοπιστία

ΚΑΤΑ

Κόστος απόκτησης