Δοκιμάζουμε το Seat Arona TGi με 90 ίππους!

Το Φυσικό Αέριο αποτελεί ένα καύσιμο που δεν έχει γνωρίσει και μεγάλη ανάπτυξη στην Ελλάδα κυρίως λόγω του μικρού αριθμού πρατηρίων ανεφοδιασμού που υπάρχουν στην χώρα μας. Οι χρήστες αυτοκινήτων που κινούνται και με Φυσικό Αέριο θα βρουν πρατήρια ανεφοδιασμού από την Αττική έως και τη Βόρεια Ελλάδα αλλά δυστυχώς σε Πελοπόννησο, νησιά και Κρήτη ακόμη δεν υπάρχουν πρατήρια οπότε οι κάτοχοί τους θα πρέπει να κινούνται με αμόλυβδη βενζίνη.

Όσοι όμως κινούνται σε Αττική ή προς Βόρεια Ελλάδα καλό θα είναι να πάνε και να δοκιμάσουν το νέο Seat Arona TGi καθώς θα αντιληφθούν πως το κόστος κίνησης είναι χαμηλότερο ακόμη και από το αντίστοιχο κόστος ενός πετρελαιοκίνητου μοντέλου και βέβαια ο οδηγός του θα έχει πάντα την επιλογή της κίνησης καταναλώνοντας και αμόλυβδη βενζίνη που υπάρχει παντού.

Η Seat άλλωστε αποτελεί μια από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύει στο Φυσικό Αέριο και το Arona είναι το τέταρτο μοντέλο της ισπανικής φίρμας που προσφέρεται με αυτό το καύσιμο, μετά τα Mii, Ibiza και Leon.

Ωστόσο όπως αποδείχθηκε οι Ισπανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα άνετο μοντέλο με έναν σχετικά οικονομικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1 λίτρου με 3 κυλίνδρους ο οποίος όμως δεν υστερεί σε ιπποδύναμη ενώ ο συνδυασμός με την ύπαρξη εργοστασιακού συστήματα φυσικού αερίου κυριολεκτικά κάνει τις μετακινήσεις τόσο φθηνές όσο και αν κινείται κανείς με ένα δίκυκλο!

Τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του Seat Arona TGi κυμαίνονται σε μόλις 88 ευρώ ενώ το κόστος απόκτησης του αυτοκινήτου ανέρχεται σε 17.190 ευρώ.

Σπορ εμφάνιση

Το Seat Arona αποτελεί και σύμφωνα με την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία το πρώτο crossover που κινείται με Φυσικό Αέριο εκτός από βενζίνη. Αισθητικά η έκδοση TGi δεν διαφέρει σε τίποτα από τις υπόλοιπες εκδόσεις του ισπανικού μοντέλου πέραν από το σχετικό λογότυπο που έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Η σχεδίασή του είναι νεανική και μοντέρνα και ακολουθεί τις νέες τεχνικές που έχει υιοθετήσει η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία με αποτέλεσμα το Arona να διαθέτει κομψή σχεδίαση.

Το Seat Arona ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα που έχουμε δει στο νέο Ibiza και στο Ateca και προσελκύει το ενδιαφέρον με τις μοντέρνες γραμμές του από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Κυρίαρχα χαρακτηριστικά του αποτελούν τα έντονα νεύρα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, η λεπτή τραπεζοειδής μάσκα και μεγάλος αεραγωγός στον εμπρός προφυλακτήρα.

Άνετο εσωτερικό

Η καμπίνα επιβατών του Seat Arona είναι ίδιο με εκείνο του νέου Ibiza και χαρακτηρίζεται καλοφτιαγμένη και άκρως λειτουργική.

O πίνακας οργάνων είναι πλήρης ενδείξεων και ευανάγνωστος με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις ενώ η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό δίνει τη δική της νότα της σύγχρονης τεχνολογίας που διαθέτει το αυτοκίνητο. Πάντως εμφανής ήταν η έλλειψη της κάμερας οπισθοπορείας όπως επίσης και του GPS από το σύστημα infotainment.

Από την άλλη μεριά βέβαια ο στάνταρντ εξοπλισμός του Arona θεωρείται υπερπλήρης καθώς διαθέτει μεταξύ άλλων ESP, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών…

Όσον αφορά στην πρακτικότητα την ενισχύουν οι διάφορες θήκες στις πόρτες, στην κονσόλα και ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, καθώς και η πολύ καλή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού του Seat Arona ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων επιβατών και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ που σε σχέση με το βενζινοκίνητο μοντέλο ο όγκος του έχει μειωθεί.

Τα πλαστικά στο ταμπλό και σε όλες τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, ωστόσο διαθέτουν προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα.

90 ίπποι

Το Seat Arona TGi κινείται από τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 90 ίππους από τις 4.500 έως τις 5.800 σ.α.λ., και 160 Nm ροπής, η οποία είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 1.900 και σταθερά μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. Σε σχέση με την αμιγώς βενζινοκίνητη εκδοχή αποδίδει 5 λιγότερους ίππους και 15 λιγότερα Nm ροπής.

Σε περίπτωση ψύχους (-10 βαθμούς κελσίου) ο κινητήρας ξεκινά με βενζίνη, ζεσταίνει τα μπεκ του CNG και αλλάζει αυτόματα καύσιμο όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων το οποίο διακρίνεται για την κλιμάκωση αλλά όχι και τόσο για την αίσθησή του. Στον τομέα των επιδόσεων το Arona φυσικού αερίου επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 13,2 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 172 χλμ./ώρα.

Ωστόσο το μεγάλο ατού του αυτοκινήτου είναι το κόστος χρήσης καθώς με μόλις 10 ευρώ ο οδηγός μπορεί να διανύσει πάνω από 250 χιλιόμετρα οπότε για κάθε 100 χλμ. το Seat Arona TGI χρειάζεται 4 ευρώ!

Δηλαδή η απλή μετάβαση στην Κόρινθο κοστίζει σε καύσιμα 4 ευρώ και για διόδια 6,7 ευρώ!

Σπορ διαθέσεις 

Στο δρόμο το νέο Seat Arona TGi απέδειξε πως έχει διατηρήσει τα σπορ χαρακτηριστικά που διαθέτουν τα ισπανικά μοντέλα μέχρι ένα σημείο βέβαια.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Arona TGi απέδειξε ότι κινείται άνετα, γρήγορα και οικονομικά μέχρι τη στιγμή που ο δείκτης του ταχύμετρου κινείται στην περιοχή των 120-130 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω και μέχρι την τελική του ταχύτητα η κατανάλωση καυσίμου ανεβαίνει σημαντικά όπως επίσης αυξάνεται και ο θόρυβος που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρας.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το 6τάχυτο κιβώτιο αποδείχθηκε σύμμαχος για τον οδηγό και κάλυπτε τις όποιες αδυναμίες που παρουσιάζει ο 1000άρης κινητήρας στις χαμηλές στροφές…

Επίσης το ισπανικό μοντέλο απέδειξε ότι έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το ESP επεμβαίνει όποτε χρειάζεται.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει την ποιότητα κύλισης του Arona TGi όπως επίσης και το κόστος κίνησης αλλά και την πολύ καλή ανάρτηση που φιλτράρει αποτελεσματικά τις λακκούβες του οδοστρώματος.

Από την άλλη μεριά βέβαια θα δυσκολευτεί να αντιληφθεί γιατί το όχημά του δεν διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας αλλά ούτε αισθητήρες παρκαρίσματος ωστόσο ευτυχώς οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν ευκολότερη την διαδικασία παρκαρίσματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Ιπποδύναμη

Φυσικό Αέριο

Κόστος Χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας και αισθητήρων παρκαρίσματος