Δοκιμάζουμε το Peugeot 508 BlueHDi 130

Το νέο Peugeot 508 έχει αλλάξει εντελώς και αποτελεί πλέον ένα από τα μοντέλα που θέλει κανείς να αποκτήσει και να κινείται καθημερινά χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψει μια περιουσία!

Ο ολοκαίνουριος εκπρόσωπος των Γάλλων στη μεσαία κατηγορία (D segment) χαρακτηρίζεται από τον αντικομφορμιστικό σχεδιασμό του, στοιχείο άμεσα συνδεδεμένο με το fastback αμάξωμα που για την περίσταση υιοθετήθηκε.

Σε αντίθεση με το μοντέλο της περασμένης γενιάς, το νέο Peugeot 508 και έχει δανειστεί πολλά σχεδιαστικά γνωρίσματα από τα εμβληματικά 504 και 504 Coupe.

Τo γαλλικό μοντέλο αποτελεί τη ναυαρχίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας και η έλλειψη πλαισίων στα παράθυρα αλλά και ο πίσω κοντός όγκος δημιουργούν ένα άκρως σπορ αυτοκίνητο με αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 που πραγματικά δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Άλλωστε είναι ιδιαίτερα δύσκολο να ανακαλύψει κανείς ένα αντίστοιχο μοντέλο κυρίως στα γερμανικά εργοστάσια παραγωγής που να σου δίνουν τόσα πολλά σε τόσο χαμηλή τιμή!

Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση των 130 ίππων κοστίζει κάτω από τις 30.000 ευρώ ενώ η πολυτελής αυτόματη έκδοση με 8 σχέσεις της δοκιμής μας κοστίζει περίπου 5.000 ευρώ παραπάνω.

Τα ανταγωνιστικά BMW ή Mercedes κοστίζουν τουλάχιστον 8.000 ευρώ ακριβότερα με υποδεέστερο εξοπλισμό…

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία που έχουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και σίγουρα η σπορ λιμουζίνα αποτελεί μονόδρομο.

Επίσης τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 87,39 ευρώ γεγονός που διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα το κόστος χρήσης.

Άγρια και στιβαρή εμφάνιση

Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς αντικρίζοντας το Peugeot 508 έχει να κάνει με επιδόσεις, κορυφαία συμπεριφορά ωστόσο το αυτοκίνητο αποπνέει και μια πολυτέλεια και μία στιβαρότητα.

Το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω, η στενότερη μάσκα αλλά και οι προφυλακτήρες δένουν αρμονικά μεταξύ τους δημιουργώντας ένα κορυφαίο σύνολο.

Τα πίσω φώτα με τις χαρακτηριστικές φωτεινές «νυχιές», διαθέτουν επίσης και λειτουργία προσαρμοζόμενης έντασης ώστε να είναι άμεσα ορατά, ανεξάρτητα από τις επικρατούσες συνθήκες, ημέρα και νύχτα

Στο ίδιο, σπορτίφ τόνο και το ύψος της κατασκευής, το οποίο μόλις και μετά βίας αγγίζει τα 1,4 μέτρα. Μειωμένο είναι και το συνολικό της μήκος, το οποίο ανέρχεται στα 4,75 μ. (όσο περίπου ένα VW Arteon ή ένα Audi A7 Sportback), έναντι 4,83 μ.του «παλιού» 508. Την ίδια στιγμή το μεταξόνιο αγγίζει –παρά 1 μόλις εκ.- τα 2,8 μ. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το βάρος του αμαξώματος είναι μειωμένο κατά 70 κιλά σε σχέση με εκείνο του απερχόμενου, ενώ αισθητά βελτιωμένη είναι και η στρεπτική ακαμψία του.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό, το i-Cockpit έχει δεσπόζουσα θέση, με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο μέσον του ταμπλό (10 ίντσες) και τον «φουλ» ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό (12,3 ίντσες) με τις έξι διαφορετικές δυνατότητες διαμόρφωσης, να κλέβουν την παράσταση.

Το τιμόνι έχει το γνώριμο από τα υπόλοιπα μοντέλα της Peugeot σχήμα, ενώ χαρακτηριστικός είναι και ο… όγκος του διαχωριστικού τμήματος ανάμεσα στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων.

Φυσικά, οι αεροπορικού τύπου διακόπτες (7 στο σύνολο), που για την περίσταση είναι εγκατεστημένοι στο μέσον της κονσόλας, δίνουν και εδώ το «παρών». Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στον τομέα των χώρων (στην καμπίνα υπάρχουν πολλές θέσεις με συνολική χωρητικότητα 32 λίτρων), και ιδιαίτερα σε εκείνους της… ουράς, όπου μπορούν να αποθηκευτούν αποσκευές και εν γένει αντικείμενα με χωρητικότητα από 487 έως 1.537 λίτρα.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε φυσικά και στον τομέα των ηλεκτρονικών καλουδιών υποβοήθησης του οδηγού, με το νέο Peugeot 508 να εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με τα συστήματα Night Vision, Adaptive Cruise Control, Lane Positioning Assist, Active Safety Brake, Distance Alert, Lane Keeping Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Extended Traffic Sign Recognition και Active Blind Spot Monitoring System.

Η επιλογή των υλικών στο εσωτερικό και η προσοχή ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια του φινιρίσματος, γίνονται άμεσα αντιληπτές από τους επιβάτες που αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ένα φιλικό, μοντέρνο και εκλεπτυσμένο περιβάλλον.

130 ίπποι

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούσε το νέος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της εταιρείας.

Στην πράξη ο κινητήρας κινεί με αξιοπρέπεια το βαρύ αμάξωμα του 508 και μάλιστα ιδιαίτερα οικονομικά αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα λέγαμε βάζει φωτιά στο… δρόμο.

Άλλωστε και ο προσανατολισμός του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η οικονομία και η άνεση και όχι οι επιδόσεις.

Ωστόσο ο συνδυασμός με το κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο δημιουργεί μια αίσθηση σπορ οδήγησης και απλά θα αναφέρουμε πως από τα στάση τα πρώτα 100 χιλιομετρα έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα προσεγγίζει τα 208 χλμ./ώρα. Επιδόσεις καθόλου άσχημες για ένα τόσο μικρό μηχανικό σύνολο.

Επίσης ο ροπάτος πετρελαιοκινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα εύστροφος και οικονομικός καθώς χρειάστηκε περίπου 5,5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα με μικτή χρήση.

Γαλλική άνεση

Το νέο Peugeot 508 διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που σε κάνουν να θέλεις να οδηγήσεις το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και μάλιστα να το πιέσεις στα όριά του.

Το γαλλικό μοντέλο δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει αλλά αντίθετα θα σας κερδίσει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα παρά το γεγονός πως κινούνταν από τον μικρό πετρελαιοκινητήρα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το 508 κινείται με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι και το ταχύμετρο έχει ξεπεράσει το όριο των 160 χλμ./ώρα.

Αν βέβαια ο οδηγός κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ τότε θα εντυπωσιαστεί από την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση η οποία έπεσε σε κάτω από 5 λίτρα!

Επίσης η άνεση είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό που θα εκτιμήσουν όλοι οι επιβάτες του 508.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γαλλικό μοντέλο είναι απολύτως προβλέψιμο και έχει πολύ καλό κράτημα ωστόσο το αμάξωμα λαμβάνει κάποιες κλίσεις λόγω των μαλακών αναρτήσεων οι οποίες όμως σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν το οδηγό του.

Εξαιρετικό είναι επίσης και το σύστημα διεύθυνσης το οποίο αποδείχθηκε ακριβές, γρήγορο και άμεσο ενισχύοντας έτσι την καλή εικόνα του γαλλικού μοντέλου.

Μέσα στην πόλη το Peugeot 508 αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο παρά το μέγεθός του ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Επίσης οι μαλακές αναρτήσεις σε συνδυασμό με την κορυφαία μόνωση δημιουργούν ένα κλίμα πολυτέλειας και άνεσης στην καμπίνα επιβατών.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

Άνεση

 

ΚΑΤΑ

Η θέση της θύρας USB στο εμπρόσθιο μέρος