Δοκιμάζουμε το Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid με 380 ίππους!

H Jeep αποτελεί μία μάρκα που δεν χρειάζεται συστάσεις καθώς το όνομά της συνδυάζεται με σκληροτράχηλα off road οχήματα αλλά και με υπερπολυτελή τετρακίνητα μοντέλα! Οι εποχές όμως άλλαξαν όπως επίσης και οι όροι και οι προϋποθέσεις που θέτουν τόσο οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ όσο και άλλων χωρών με αποτέλεσμα όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόζονται στα νέα αυστηρά πρότυπα εκπομπών CO2 υιοθετώντας την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και εισάγοντας τα μοντέλα τους μπαταρίες.

Το Jeep Wrangler αποτελεί ένα από τα λίγα σκληροτράχηλα τετρακίνητα οχήματα που κατάφερε να διατηρήσει όλα εκείνα τα μοναδικά χαρακτηριστικά του υιοθετώντας και την plug-in hybrid τεχνολογία με αποτέλεσμα να έχει μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και να κινείται ελεύθερα στον Δακτύλιο καθημερινά!

Βέβαια η χρήση υψηλής τεχνολογίας κοστίζει και έτσι υπάρχει αντίκτυπο και στην λιανική τιμή πώλησης η οποία για το Jeep Wrangler 4xe Sahara της δοκιμής μας ανέρχονταν σε 77.900 ευρώ! Επίσης η τοποθέτηση δίλιτρου βενζινοκινητήρα αυτομάτως επιφέρει και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για 10 έτη εκ των οποίων τα τελευταία 5έτη είναι μειωμένος κατά 50%.

Μοναδική σχεδίαση

Το νέο Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid με το που το αντικρίσει κανείς αμέσως αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για ένα ξεχωριστό μοντέλο το οποίο έχει διατηρήσει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του.

Η τετράγωνη σχεδίαση παραπέμπει στα κλασικά Jeep όπως και οι εξωτερικά τοποθετημένοι μεντεσέδες των θυρών. Οι τελευταίες είναι εύκολα αφαιρούμενες, όπως και ο ουρανός του αυτοκινήτου για εκείνους που αποζητούν την περιπέτεια. Στο ίδιο κλίμα, το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ αναδιπλώνεται προς το καπό!

Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 242 mm, τονισμένα φτερά που αγκαλιάζουν μεγάλους τροχούς, αλλά και άβαφα πλαστικά στα καίρια σημεία ώστε να μη γρατζουνιστεί το αμάξωμα στις εκτός δρόμου διαδρομές διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά των «άγριων» off road οχημάτων.

Ωστόσο στο πλάι κοντά στην πόρτα του οδηγού υπάρχει ένα μικρό μαύρο καπάκι που πίσω του κρύβεται η υποδοχή της πρίζας για την φόρτιση των μπαταριών ενώ στην ακριβώς απέναντι πλευρά έχει τοποθετηθεί η κλασική μεταλλική κεραία του ραδιοφώνου, που θυμίζει Jeep άλλης εποχής.

Στην πίσω πόρτα βρίσκεται και η κλασσική ρεζέρβα, στοιχείο που, επίσης, μας θυμίζει τα οχήματα εκτός δρόμου όπως τα γνωρίσαμε στο παρελθόν, μιας και πλέον τα περισσότερα μοντέλα είτε δεν έχουν καθόλου ρεζέρβα είτε την έχουν κρυμμένη κάτω από τον χώρο αποσκευών.

Hitech εσωτερικό

Η Jeep κατάφερε με ένα μοναδικό τρόπο να συνδυάσει και στην καμπίνα επιβατών την υψηλή τεχνολογία με τα μοναδικά στοιχεία των σκληροτράχηλων μοντέλων της.

Ανοίγεις τη λεπτοκαμωμένη πόρτα, που κρατιέται με ιμάντα, πατάς στο πλαϊνό σκαλί και κυριολεκτικά σκαρφαλώνεις στο εσωτερικό όπου έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα ιδιαίτερα πλούσιο ψηφιακό πακέτο που περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα από το infotainment και την οθόνη των 8,4 ιντσών, ενώ και ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ψηφιακές ενδείξεις σε μία μικρή οθόνη 7 ιντσών ανάμεσα στα αναλογικά όργανα στην οποία προβάλλονται πληροφορίες για την ενέργεια της μπαταρίας, την κατανάλωση, την αυτονομία κ.ά.

Υπάρχουν επίσης όλα τα σύγχρονα συστήματα για την υποβοήθηση και την ασφάλεια των επιβατών ενώ για τους φανατικούς του ήχου υπάρχει διαθέσιμο και ένα φοβερό ηχοσύστημα της Alpine με τα 8 ηχεία και το subwoofer των 552W να κάνουν αισθητή την παρουσία του Jeep Wranger απ’ όπου περνά!

380 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ένας ο 2λίτρος turbo βενζινοκινητήρας απόδοσης 272 ίππων ο οποίος προέρχεται από την Alfa Romeo. Αυτός συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν 63 και έναν 146 ίππων, οι οποίοι παίρνουν ρεύμα από μία μπαταρία των 17,3 kW. Για plug-in η χωρητικότητα αυτή είναι καλή, για το Wrangler όμως των 2,2 τόνων οι μπαταρίες προδίδουν μια ηλεκτρική αυτονομία έως 48 χιλιόμετρα μέσα σε πόλη. Υβριδικά, θα κάνεις παραπάνω χιλιόμετρα (σχεδόν τα διπλάσια) με την κατανάλωση στα 3,5 λτ./100 χλμ., και όταν πια τελειώσουν οι μπαταρίες θα είσαι σταθερά πάνω από τα 10,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Εντός και εκτός δρόμου

Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με απόλυτη άνεση και οικονομία αν δεν ξεπεράσει τα 120 χλμ./ώρα. Σε αυτά τα χιλιόμετρα οι επιβάτες αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ένα «χαλί» και το ταξίδι πραγματοποιείται πολύ άνετα και οικονομικά. Αν ο οδηγός θελήσει να πιέσει το πεντάλ του γκαζιού τότε τα 180 χλμ. έρχονται πολύ γρήγορα αλλά εμφανίζονται θόρυβοι που προκαλούνται από την τετράγωνη σχεδίαση του αμαξώματος ενώ επίσης η κατανάλωση καυσίμου κυριολεκτικά εκτοξεύεται σε άλλα επίπεδα…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός μπορεί να «παίξει» με το πίσω μέρος του αμαξώματος όταν κινείται με επιλεγμένη την κίνηση στο πίσω άξονα ενώ για πιο γρήγορες αναβάσεις η επιλογή της τετρακίνησης κάνει εύκολη υπόθεση την αύξηση της ταχύτητας. Βέβαια η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι μαλακές αναρτήσεις προκαλούν κλίσεις στο αμάξωμα που σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο.

Μέσα στην πόλη το «θηρίο» κρύβει πολύ καλά τις διαστάσεις του ωστόσο η ύπαρξη καμερών στο εμπρόσθιο και πίσω μέρος κάνουν τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Επίσης η λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος μειώνει στο ελάχιστο την κατανάλωση.

Εκτός δρόμου το Jeep Wrangler 4xe βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και η κατ’ επιλογήν τετρακίνηση Rock-Trac, οι «κοντές» σχέσεις, οι νέας γενιάς άξονες Dana, το σύστημα Τru-Lock για μπλοκάρισμα του εμπρός και του πίσω διαφορικού, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα και δυνατότητα για ηλεκτρονική αποσύνδεση της αντιστρεπτικής ράβδου εμπρός ώστε να υπάρχει η μέγιστη δυνατή ελευθερία κινήσεων των τροχών κάνουν τα περάσματα στα βουνά ή στις παραλίες παιχνιδάκι!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας

Τετρακίνηση

Κοντές σχέσεις

 

ΚΑΤΑ

Κατανάλωση