Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Mazda MX-30 με 145 ίππους!

Η Mazda αποτελεί μια γνήσια ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που προκαλεί τους ανταγωνιστές και δημιουργεί μοντέλα που σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητα.

Τελευταίο της δημιούργημα αποτελεί το ηλεκτρικό MX-30 το οποίο εφοδιάζεται με μπαταρία 35 Kwh και ισχύ 145 ίππων και σχεδιαστικά πραγματικά δεν μοιάζει με κανένα άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο ενώ διαθέτει μοναδικές πινελιές όπως η χρήση φελλού στο εσωτερικό που τονίζουν περαιτέρω αυτή τη μοναδικότητα. Άλλωστε με αυτό τον τρόπο η Mazda θέλησε να δείξει ότι το δικό της ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι όσο το δυνατόν φιλικότερο προς το περιβάλλον.

Το νέο MX-30 διατίθεται στη χώρα μας, με τιμή συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης από 33.043 ευρώ, αλλά και έξτρα 1.000 ευρώ εφόσον προχωρήσετε σε απόσυρση οχήματος (τιμή καταλόγου από 37.590 ευρώ). Τιμή αρκετά ανταγωνιστική βάσει ανταγωνισμού, αλλά και εξοπλισμού.

Επίσης στα θετικά θα πρέπει να συμπεριληφθούν ότι οι ιδιοκτήτες του δεν καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας ενώ το κόστος μιας πλήρους φόρτισης στο σπίτι ανέρχεται σε λίγο πάνω από 1,5 ευρώ!

Μοναδική σχεδίαση

Το Mazda MX-30 συνδυάζει ένα πολύ μοντέρνο στιλ, με την πολυτελή κομψότητα που αρμόζει σε ένα SUV της φίρμας. Μάλιστα, τολμώ να πω ότι η επιβλητική του εμφάνιση… συνδυάζεται με ένα μοναδικό τρόπο με τις περιβαλλοντικές του ευαισθησίες. Η εμπρός μάσκα εναρμονίζεται με τις στρογγυλεμένες επιφάνειες και του υπόλοιπου αμαξώματος, ενώ η διχρωμία της οροφής προσδίδει στο compact SUV μια πιο δυναμική αντίθεση.

Γενικότερα η εμφάνισή του φέρνει αρκετά νέα στοιχεία στη σχεδιαστική γλώσσα «Kodo» που στηρίζονται όλα τα μοντέλα της γκάμας. Στο εξωτερικό μέρος πάντως, αυτό που χαρακτηρίζει το MX-30 είναι οι αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες με τις πιο μικρές στο πίσω μέρος να μας φέρνουν στη μνήμη μας εκείνες του RX-8.

Hitech εσωτερικό

Η πρώτη οικεία αίσθηση είναι η οδηγοκεντρική θέση οδήγησης και η εξαιρετική εργονομία. Αυτό όμως που κλέβει τα περισσότερα βλέμματα είναι η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα. Εκεί φιλοξενείται για πρώτη φορά μια οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία περιλαμβάνει μόνο λειτουργίες του κλιματισμού. Παράλληλα, η ιδιαίτερη σχεδίαση της κονσόλας, επιτρέπει τη δυνατότητα να προσφέρει και επιπλέον αποθηκευτικό χώρο κάτω από αυτή. Στην κορυφή του ταμπλό συναντάμε την οθόνη 8,8 ιντσών, η οποία ελέγχεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη (Mazda Commander Control) που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Από εκεί ο χρήστης ρυθμίζει το ηχοσύστημα, το πρόγραμμα πλοήγησης και τη συνδεσιμότητά του με το smartphone.

Οι φιλικές προς το περιβάλλον ευαισθησίες του MX-30 ενισχύονται με τις επενδύσεις από φελλό που υπάρχουν στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα ενώ για την επένδυση των θυρών χρησιμοποιήθηκαν ίνες κατασκευασμένες από ανακυκλωμένο πλαστικό και για τα υφάσματα επίσης ανακυκλωμένα υλικά. Σε κάθε περίπτωση η καμπίνα εντυπωσιάζει με την ποιοτική της κατασκευή.

Στο πεδίο των χώρων η κουπέ σχεδίαση δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ψηλούς επιβάτες στις πίσω θέσεις, οι πίσω θύρες δεν φέρουν ανοιγόμενα παράθυρα, ενώ και η διαδικασία επί/αποβίβασης έχει μια δυσκολία καθώς θα πρέπει να μετακινηθεί η μπροστινή θέση όπως σε τρίθυρα μοντέλα. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 366 λτ., νούμερο στο μέσο όρο της κατηγορίας, ο οποίος διαθέτει κάτω από το δάπεδο ειδικές θήκες για μικροαντικείμενα.

145 ίπποι

Ο ηλεκτροκινητήρας του MX-30 αποδίδει 145 ίππους και 271 Nm ροπής. Ο τρόπος ωστόσο που αποδίδονται είναι δυναμικός αλλά έρχεται με πιο γραμμικό τρόπο. Η απόκριση είναι άμεση και οι επιδόσεις εξαιρετικές, με το ταχύμετρο να φτάνει στην τελική των 140 χλμ. σε χρόνο ρεκόρ. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω κιβωτίου μιας σχέσης στους εμπρός τροχούς, ενώ φυσικά υπάρχει και λειτουργία Brake Regeneration (Ανάκτηση περισσότερης ενέργειας με την πέδηση ή όταν δεν χρησιμοποιείται γκάζι), η ένταση της οποία ρυθμίζεται χειροκίνητα με paddles πίσω από το τιμόνι.

Η απαιτούμενη ενέργεια του συνόλου παρέχεται μέσω μιας μπαταρίας 35 kWh, με την αυτονομία να ανακοινώνεται στα 200 χλμ. και 265 με χρήση εντός πόλης. Εμείς στη δοκιμή μας είδαμε περίπου 180 χλμ. σε μικτή χρήση και κοντά στα 200 εντός πόλης με καλή διαχείριση του συστήματος Brake Regeneration

Αθόρυβο και οικονομικό

Η οδηγική συμπεριφορά του ηλεκτρικού Mazda MX-30 σε σχέση με άλλα μοντέλα της εταιρείας με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν αλλάζει ριζικά καθώς το νέο μοντέλο διατηρεί την ευχάριστη αίσθηση που προσδίδουν τα ιαπωνικά αυτοκίνητα.

Αναμφίβολα, με το MX-30 θα βρίσκεσαι εντός αστικού ιστού, γι’ αυτό και η υψηλή θέση οδήγησης και η άνεση της ανάρτησης είναι βασικά στοιχεία που εκτιμώνται στα πρώτα μέτρα. Σπουδαία δουλειά έχει γίνει από τους ανθρώπους της Mazda για την ηχομόνωση της καμπίνας, σε βαθμό που η ίδια η εταιρεία πρόσθεσε το Mazda Sound Concept.

Τα πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αναδεικνύονται μέσω του τιμονιού και της άριστης αίσθησης και πληροφόρησης που προσφέρει, ωστόσο το βάρος δεν κρύβεται εύκολα, ενώ και η αυτονομία δεν αφήνει πολλά περιθώρια για άσκοπη χρήση κιλοβατόρων… Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως τα φρένα είχαν κορυφαία επίδοση ανάμεσα στα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 35,5 kW πραγματοποιείται σε εύλογο χρονικό διάστημα, ακόμα και σε οικιακή πρίζα και ειδικότερα το MX-30 μπορεί να φορτιστεί από 20% έως 80% σε 3 ώρες με εναλλασσόμενο ρεύμα, ή σε 36 λεπτά με τη χρήση παροχής συνεχούς ρεύματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Επιδότηση

Αξιοπιστία

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Μη ανοιγόμενα πίσω παράθυρα