Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona Hybrid με 141 ίππους!

Η Hyundai με το Kona κατάφερε να κατασκευάσει ένα πραγματικά μοναδικό μοντέλο που δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο αλλά διαθέτει νεανικό χαρακτήρα, πλούσιο εξοπλισμό και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Η προσθήκη της υβριδικής έκδοσης στο Kona μειώνει ακόμη περισσότερο το κόστος χρήσης κάνοντας ακόμη πιο δελεαστική την κορεάτικη πρόταση στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς ότι η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία δίνει 5 χρόνια εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα και 8 έτη εγγύηση ή 160.000 χλμ. για την τελευταίας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου οπότε ο κάτοχος του Kona Hybrid αισθάνεται απόλυτα ασφαλής και σίγουρος για ότι και αν συμβεί.

Η τιμή διάθεσης του Hyundai Kona Hybrid κινείται πέριξ των 24.000 ευρώ ενώ τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά αν ο υποψήφιος αγοραστής δεν επιλέξει να τοποθετήσει ζάντες 18άρες.

Ωστόσο ενός των επόμενων εβδομάδων θα έρθει στην Ελλάδα το ανανεωμένο υβριδικό μοντέλο…

Μοναδική σχεδίαση

Το Hyundai Kona από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε εντυπωσίασε με τη μοναδική του σχεδίαση καθώς δεν μοιάζει με κανένα ανταγωνιστικό μοντέλο! Τα μοναδικά φωτιστικά σώματα στο εμπρόσθιο μέρος με τα λεπτά LED φώτα ημέρας και τη μεγάλη μάσκα, τα πλαστικά προστατευτικά που έχουν τοποθετηθεί περιμετρικά στο αμάξωμα αλλά και το ξεχωριστό πίσω μέρος του αυτοκινήτου συνθέτουν την εξωτερική σχεδίαση του κορεάτικου μοντέλου.

Οι διαφορές μεταξύ του Hybrid και των υπολοίπων εκδόσεων περιορίζονται στα ανάλογα λογότυπα ενώ από πλευράς διαστάσεων δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τα υπόλοιπα Kona και έχει μήκος 4.165 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.565 χλστ. και μεταξόνιο 2.600 χλστ.

Ευχάριστο και νεανικό

Στο εσωτερικό του Kona Hybrid δεν καταγράφονται σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις με αποτέλεσμα να διατηρείται ο ευχάριστος και νεανικός του προσανατολισμός. Ωστόσο ο πίνακας οργάνων είναι ανασχεδιασμένος ώστε να ενσωματώσει το όργανο της λειτουργίας της υβριδικής τεχνολογίας, παραμένοντας όμως ευανάγνωστος και σύγχρονος.

Στην κεντρική κονσόλα έχει τοποθετηθεί η οθόνη του συστήματος infotainment των 10,25 ιντσών η οποία διαθέτει κορυφαία γραφικά και είναι ιδιαίτερα πρακτική στη χρήση, ενώ ιδιαίτερης αναφοράς χρίζουν η σωστή θέση οδήγησης όπως επίσης και η εργονομία.

Τα υλικά κατασκευής είναι πολύ καλά ωστόσο παρατηρήσαμε ότι σε κάποια σημεία στο ταμπλό υπάρχουν σκληρά πλαστικά με καλό φινίρισμα και συναρμολόγηση όμως που σώζουν την κατάσταση.

Το Hyundai Kona Hybrid όσον αφορά στον εξοπλισμό διαθέτει τα τελευταίας γενιάς τεχνολογικά επιτεύγματα  που ολοκληρώνουν το high-tech προφίλ του ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης.

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές ενώ οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι για τέσσερα ενήλικα άτομα. Ωστόσο το ρηχό πορτ-μπαγκάζ μειώνει την χωρητικότητα στα 361 λίτρα.

141 ίπποι

Το υβριδικό Hyundai Kona χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων GDI με απόδοση 105 ίππων τον οποίο και συνδυάζει με τον ηλεκτροκινητήρα των 43,5 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου που φθάνει ωστόσο στους τροχούς ωστόσο ανέρχεται στους 141 ίππους με ροπή 256 Nm. Η μπαταρία υψηλής τάσης του συστήματος βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και έχει χωρητικότητα 1,56 kWh.

Στην πράξη ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες μειώνοντας την μέση κατανάλωση καυσίμου και ενισχύει τον βενζινοκινητήρα όποτε χρειαστεί επιπλέον δύναμη όπως κατά τη διάρκεια προσπέρασης ή ανάβασης.

Ο βενζινοκινητήρας από την άλλη μεριά φροντίζει να φορτίζει την μπαταρία κατά την λειτουργία του όπως επίσης φόρτιση επιτυγχάνεται και και μέσω του συστήματος πέδησης.

Το Hyundai Kona Hybrid όταν κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα παράγει έναν χαρακτηριστικό ήχο ώστε να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς. Ωστόσο σε τέτοιες συνθήκες δεν προσφέρει επιλογή λειτουργίας Electric Mode (EV) για χρήση αποκλειστικά της ηλεκτρικής του ενέργειας.

Στον τομέα της κατανάλωσης το Hyundai Kona Hybrid αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικό με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται από 3,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. έως και 5,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. τιμές οι οποίες είναι απόλυτα ανταγωνιστικές άλλων υβριδικών μοντέλων.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων το οποίο διαθέτει μοναδική αίσθηση.

Στον τομέα των επιδόσεων το Hyundai Kona Hybrid χρειάζεται 11,2 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται σε 160 χλμ./ώρα.

Έμφαση στην οικονομία

Το Hyundai Kona Hybrid είναι ξεκάθαρο ότι έχει προσανατολιστεί να προσδίδει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης χωρίς όμως να υποβαθμίζεται η ποιότητα κύλισης ή τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του. Μάλιστα η ανάρτηση διαθέτει σκληρή ρύθμιση εξαιτίας των παραπάνω κιλών που προσθέτουν οι μπαταρίες ώστε να εξισορροπηθεί η οδική συμπεριφορά του.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Hyundai Kona Hybrid διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κύλισης ενώ οι επιβάτες του θα εκτιμήσουν δεόντος την άνεση.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, η υβριδική έκδοση του Kona απέδειξε ότι προσδίδει άριστη πρόσφυση, αλλά και σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά που ενισχύεται από την ακαμψία του αμαξώματος.

Παράλληλα η ύπαρξη paddles πίσω από το βολάν του τιμονιού αλλά και ύπαρξη sport προγράμματος προσφέρουν ευελιξία και ευκολία στον οδηγό ενώ το σύστημα πέδησης επίσης είναι αποτελεσματικό και δεν εμφανίζει σημάδια κόπωσης.

Μέσα στην πόλη το Hyundai Kona Hybrid ξεδιπλώνει την αρετές του και η έντονη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου.

Η ανάρτηση «φιλτράρει» τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ οι προαιρετικές ζάντες 18 ιντσών μπορεί να δίνουν ένα σπορ τόνο στο αυτοκίνητο αλλά ανεβάζουν τις εκπομπές CO2 με αποτέλεσμα να εμφανίζονται Τέλη Κυκλοφορίας τη στιγμή που οι 16άρες ζάντες τοποθετούσαν τις εκπομπές στα 90 γρ./χλμ. με αποτέλεσμα και Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας στο κορεάτικο υβριδικό μοντέλο με το πρότυπο NEDC. Με το νέο πρότυπο WLTP οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 114 γρ./χλμ. έως 122 γρ./χλμ. με αποτέλεσμα το Hyundai Kona Hybrid με να έχει Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.

Τέλος η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Πολυετής Εγγύηση

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Σκληρά πλαστικά