Δοκιμάζουμε το Ford Kuga plug-in Hybrid με 225 ίππους!

Με το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς Kuga στην ευρωπαϊκή αγορά, η Ford έκανε λόγο για το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της. Η plug-in hybrid έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, ήταν ο κύριος λόγος γι’ αυτό τον ισχυρισμό.

Το Ford Kuga PHEV, λοιπόν, «παντρεύει» δύο κόσμους. Και ταυτόχρονα μετριάζει την ανασφάλεια του Έλληνα οδηγού που διστάζει να «αγκαλιάσει» την 100% ηλεκτρική ενέργεια, αποθαρρυμένος από το –προς το παρόν- υποανάπτυκτο δίκτυο υποδομών φόρτισης και τις τσιμπημένες τιμές των σχετικού τύπου μοντέλων.

Με 225 ίππους, εκπομπές CO2 μόλις 29 γρμ./χλμ. και ονομαστική κατανάλωση 1,4 λτ./100 χλμ., το Kuga PHEV αποτελεί μια άκρως δελεαστική πρόταση ενώ αν ο υποψήφιος αγοραστής θέλει να χρησιμοποιήσει ως εταιρικό αυτοκίνητο τότε δεν θα του επιβληθεί φόρος εταιρικής χρήσης ενώ επίσης να τονίσουμε πως απαλλάσσεται από την καταβολή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Όσον αφορά στην τιμή διάθεσης του Ford Kuga PHEV κυμαίνεται σε 45.715 ευρώ ωστόσο η ποιότητα κατασκευής, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής αυτομάτως το κάνουν μια άκρως δελεαστική πρόταση.

Επιβλητική σχεδίαση

Η Plug-in εκδοχή του SUV της Ford προσφέρεται αποκλειστικά σε ένα πακέτο εξοπλισμού, το STLineX. Αυτό μεταφράζεται σε μία σειρά από αισθητικές παρεμβάσεις και σπορ πινελιές, που ενισχύουν σημαντικά το δυναμικό του χαρακτήρα. Ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, οι δύο μονές απολήξεις της εξάτμισης και η διακριτική αεροτομή στην 5η πόρτα, είναι τα συστατικά που συνθέτουν το κοκτέιλ που σέρβιραν οι σχεδιαστές της Ford.

Το πορτάκι υποδοχής της πρίζας φόρτισης βέβαια ξεχωρίζει στο φτερό του Ford Kuga και αποτελεί σήμα κατατεθέν για την ύπαρξη μπαταρίας και ηλεκτροκίνησης.

Πολυτέλεια και άνεση

Η καμπίνα επιβατών του Ford Kuga PHEV σίγουρα θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή. Το ταµπλό καλύπτεται από το ίδιο µαλακό υλικό στο επάνω µέρος του και σκληρά αλλά αρκετά ποιοτικά πλαστικά χαµηλότερα. Η συναρµογή των υλικών είναι εξαιρετική και η εργονοµία πολύ προσεγµένη. Σε επίπεδο τεχνολογίας ενσωµατώνει όλα τα στοιχεία εξοπλισµού της εταιρείας, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3”, το infotainment SYNC 3 µε οθόνης αφής 8” και ηχοσύστηµα µε την υπογραφή της Bang & Olufsen.

Τον ολοκληρωµένο χαρακτήρα του Kuga PHEV σφραγίζει το πλήρες πακέτο συστηµάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που περιλαµβάνει µέχρι και το σύστηµα παρκαρίσµατος Active Park Assist 2.

Οι επιβάτες πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και αρκετό αέρα για το κεφάλι τους, ενώ το συρόµενο πίσω κάθισµα επιτρέπει την αυξοµείωση του χώρου αποσκευών από τα 411 έως τα 581 λίτρων.

225 ίπποι

Κάτω από το καπό του Ford Kuga PHEV της δοκιμής μας υπήρχε ένα ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 2,5 λίτρων και απόδοσης 154 ίππων και έναν ηλεκτροκλινητήρας απόδοσης 132 ίππων με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 14,4 kWh.

Η συνδυαστική απόδοση του plug-in υβριδικού συνδυασμού, αγγίζει τους 225 ίππους, ισχύς αρκετή για τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Στην πράξη, η επιτάχυνση του Kuga PHEV δεν θα σας «κολλήσει» στις πλάτες των καθισμάτων, ούτε το CVT θα παρέχει το ακαριαίο kickdown. Πρόκειται, όμως, για ένα ισχυρό μοντέλο που κινείται αξιοπρεπέστατα και βέβαια χωρίς να καταναλώνει τεράστιες ποσότητες καυσίμου.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η ηλεκτρική αυτονομία. Με μια πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία καταφέραμε μέχρι και 50 χλμ., δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή της μη πίεσης του πεντάλ του γκαζιού και τη δυνατότητα φόρτισης από τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 4,0 λτ./100 χλμ.

Το υβριδικό σύνολο έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού.

Ποιότητα και ασφάλεια

H plug-in hybrid έκδοση του Ford Kuga όπως και στις υπόλοιπες εκδοχές του, η ανάρτηση έχει εξαιρετική λειτουργία και η ποιότητα κύλισης θυµίζει SUV των µεγαλύτερων κατηγοριών καθώς απορροφά αθόρυβα και σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο τις περισσότερες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου, ελέγχοντας άψογα τις αντιδράσεις του αµαξώµατος στις αλλαγές πορείας. Τα κιλά που έχει προσθέσει η µπαταρία και τα λοιπά εξαρτήµατα του υβριδικού συστήµατος δεν έχουν επηρεάσει αισθητά την οδική συµπεριφορά.

Μάλιστα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Kuga PHEV κινείται με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 190 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με κλειστές στροφές το επιπλέον βάρος γίνεται αντιληπτό και την υποστροφή να κάνει την εμφάνισή της αλλά να ελέγχεται με εύκολο τρόπο.

Μέση στην πόλη το Kuga PHEV αποδείχθηκε σύμμαχος του οδηγού καθώς η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες και η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα αν προσέξει ο οδηγός. Παράλληλα η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Ποιότητα

Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας

ΚΑΤΑ

Αίσθηση κιβωτίου CVT