Δοκιμάζουμε το Citroen e-C4 C-Cross με 136 ίππους!

Το νέο Citroen C4 C-Cross αποκτά ηλεκτρική έκδοση ενισχύοντας τον ήδη εναλλακτικό του χαρακτήρα και αποτελώντας έτσι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο τoυ γαλλικού ομίλου στη μικρομεσαία κατηγορία.

Το γαλλικό μοντέλο με χαρακτηριστικό design και υψηλά επίπεδα άνεσης, είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα επιλογών αναφορικά με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου ωστόσο η κορυφαία έκδοση είναι η αμιγώς ηλεκτρική την οποία και δοκιμάσαμε.

Με την τιμή του να διαμορφώνεται λίγο πάνω από τις 37.000 ευρώ (χωρίς να έχει υπολογιστεί η κρατική επιδότηση) το e-C4 C-Cross κάνει την διαφορά με ελάχιστο κόστος χρήσης καθώς η φόρτιση της μπαταρίας κοστίζει λίγα ευρώ σε αντίθεση με το φουλάρισμα ενός ρεζερβουάρ βενζίνης ή πετρελαίου.

Γνώριμη σχεδίαση

Μία πρώτη ματιά είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς ότι το Citroen e-C4 C-Cross είναι ιδιαίτερο σχεδιαστικά, και βέβαια οι αλλαγές είναι ελάχιστες στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, ενώ η κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος δίνει έναν coupe και sport χαρακτήρα στο νέο μοντέλο. Ως ηλεκτρικό μοντέλο, το Citroen e-C4 C-Cross διαφοροποιείται από τις συμβατικές εκδόσεις  με τις μπλε λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες και το λογότυπο e, «σήμα κατατεθέν» της ηλεκτροκίνησης, σε αρκετά σημεία του αμαξώματος.

Επίσης ένα ακόμη σημείο που διαφοροποιείται το ηλεκτρικό C4 C-Cross από τις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αφορά στην έλλειψη εξάτμισης.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό πάλι οι Γάλλοι σχεδιαστές κατάφεραν να εκμεταλλευτούν με τον καλύτερο τρόπο τους διαθέσιμους χώρους με την πλατφόρμα του αυτοκινήτου να είναι εξαρχής σχεδιασμένη για ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, οπότε και η ευρύχωρη καμπίνα του e-C4 δεν έχει διαφορές από τις «θερμικές» εκδόσεις. Οι χώροι του e-C4 είναι άνετοι ακόμα και για 5 άτομα, με τα μπροστινά καθίσματα να θυμίζουν πολυθρόνες.

Διαφορετικό σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις είναι το τμήμα που φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων, όπου εκεί θα συναντήσουμε ένα μεταλλικό μοχλό με 3 θέσεις (R, N και D).

Η εικόνα της καμπίνας συμπληρώνεται ιδανικά από τη στάνταρ μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5 ιντσών. Αντίστοιχα και στις δύο οθόνες προβάλλονται πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση λειτουργίας του συστήματος ηλεκτροκίνησης.

Για τις αποσκευές υπάρχουν 380lt που είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα και ο χώρος έχει διπλό πάτωμα, κάτι που δίνει ένα extra bonus αποθηκευτικού χώρου για τα καλώδια φόρτισης ή για άλλα αντικείμενα χαμηλού ύψους.

136 ίπποι

Το ηλεκτρικό C4 εφοδιάζεται με τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα του ομίλου απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής, το οποίο μέσω κιβωτίου μιας σχέσης στέλνει τη δύναμη στους μπροστά τροχούς. Υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας, ECO, Normal και Sport, τα οποία αλλάζουν την απόκριση του συνόλου, ενισχύοντας την αυτονομία ή τις επιδόσεις αντίστοιχα.

Το αυτοκίνητο κινεί μια μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, η οποία προσφέρει πραγματική αυτονομία σχεδόν 310 χλμ. Για μια πλήρη φόρτισή η μπαταρία χρειάζεται 24 ώρες περίπου από οικιακή πρίζα (2,3 kW) και 5 ώρες από wallbox ισχύος 11,0 kW, ενώ από ταχυφορτιστή ο χρόνος μειώνεται στα 30 λεπτά για το 80% της φόρτισης.

Απόλυτη ηρεμία

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων το μόνο σίγουρο είναι ότι θα εκτιμήσουν την ηρεμία που προσδίδουν τα συγκεκριμένα οχήματα καθώς δεν υπάρχουν οι θόρυβοι που παράγονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όταν δε ο οδηγός κάθεται και στα άκρως αναπαυτικά advance comfort καθίσματα του e-C4 και παράλληλα η πολύ καλή ηχομόνωση κρατάει έξω και τους ήχους από το περιβάλλον τότε η εμπειρία είναι πραγματικά μοναδική.

Το επιπλέον βάρος δε στέκεται εμπόδιο στην αποτελεσματικότητα των φρένων, ή της ανάρτησης η οποία αποσβένει αποτελεσματικά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος.

H ισχύς του κινητήρα είναι αρκετή για τις αστικές μετακινήσεις, αν και η πραγματική αυτονομία αποδεικνύει ότι το ηλεκτρικό C4 C-Cross είναι ικανό και για υπεραστικές μετακινήσεις.

Το Citroen e-C4 C-Cross παρά το αυξημένο βάρος του παίρνει κλίσεις στις στροφές οι οποίες όμως δεν προβληματίζουν καθώς το περιθώριο πρόσφυσης είναι επαρκές ακόμα και με τα όχι ιδιαίτερα φαρδιά λάστιχα που έχουν διάσταση 195/60 R18. Όταν η κατάσταση ξεπερνά τα όρια τότε υπάρχουν πάνω από 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού εκ των οποίων τα περισσότερα ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό.

Τέλος η μπαταρία καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών για το 70% της αρχικής μικτής χωρητικότητας των 50 kW.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Τιμή

Εξοπλισμός

Άνεση

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Διάρκεια φόρτισης