Δοκιμάζουμε το Audi Q3 Sportback 35 TDi με 150 ίππους

Η Audi με το Q3 απέκτησε μια κυρίαρχη θέση στα μικρομεσαία premium SUV από το 2011 όποτε και πρωτοπαρουσιάστηκε ενώ το 2018 ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη με το δεύτερης γενιάς Q3, το οποίο ήρθε πιο κοντά στο αμέσως μεγαλύτερο Q5.

Ωστόσο την μεγάλη έκπληξη προκάλεσε το πρώτο coupe SUV της μάρκας που αφορά το Q3 Sportback το οποίο είναι βασισμένο στο γνωστό μοντέλο αλλά διαθέτει αρκετές σχεδιαστικές αλλαγές, ειδικά στο πιο δυναμικό και σπορ πίσω άκρο του αμαξώματος.

Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την πετρελαιοκίνητη δίλιτρη έκδοση των 150 ίππων (35 TDi) που διακρίνεται για την πολυτέλεια και το χαμηλό κόστος χρήσης της το οποίο κινείται αντίθετα με την τιμή απόκτησης του γερμανικού μοντέλου η οποία κυμαίνεται σε 44.220 ευρώ.

Βέβαια η πολυτέλεια, η ποιότητα κατασκευής και ο εξοπλισμός έχουν κόστος αλλά διατηρούν σε υψηλά επίπεδα την μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου. Τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του Audi Q3 Sportback της δοκιμής μας ανέρχονταν σε μόλις 146,4 ευρώ ωστόσο ο δίλιτρος κινητήρας επισύρει και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ίσο με 440 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια κυκλοφορίας του και 308 ευρώ ετησίως για τα επόμενα 5 έτη. Στην δεκαετία καταργείται ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.

Έντονος δυναμισμός

Εξωτερικά, το Q3 Sportback παρουσιάζει αρκετές διαφορές σε σχέση με το Q3, κυρίως στα πλαϊνά και πίσω. Ξεχωρίζει από την πιο έντονη κλίση της οροφής και του πίσω παρμπρίζ, το ανασηκωμένο τελείωμα του καπό που σχηματίζει μια αεροτομή και τον πιο δυναμικό προφυλακτήρα με το διαχύτη. Επιπλέον, το Q3 Sportback είναι πιο μακρύ κατά 16 χλστ. (4.500 χλστ.), πιο στενό κατά 6 χλστ. (1.843 χλστ.) χαμηλότερο κατά 9 χλστ. (1.567 χλστ.) και έχει το ίδιο μεταξόνιο των 2.680 χλστ. Στα πλαϊνά του σχηματίζει πιο έντονους ώμους, που του τονίζουν ακόμα περισσότερο το πλάτος του και του χαρίζουν πιο μυώδη εμφάνιση. Μπροστά διακρίνεται ο νέος προφυλακτήρας και η μαύρη οκταγωνική μάσκα, που ενισχύουν με την σειρά τους την πιο σπορ του εμφάνιση.

Η έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας με το πακέτο S Line περιλαμβάνει επιπλέον προβολείς τεχνολογίας led αλλά και διαφορετικούς προφυλακτήρες στο κατώτερο τμήμα τους. Οι πίσω κολώνες έχουν μεγαλύτερη κλίση – κάτι που μειώνει το συνολικό ύψος κατά 3 εκ.- και σε συνδυασμό με το σπόιλερ της οροφής δίνει την εικόνα ότι το Q3 Sportback είναι αρκετά μακρύτερο από τα 4,5 μ. του πραγματικού του μήκους. Επίσης, τα φουσκώματα των θόλων αλλά και οι ζάντες 20 ιντσών ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Υψηλή δόση τεχνολογίας

Περνώντας στο εσωτερικό του Q3 Sportback, η εικόνα είναι γνώριμη από εκείνη του Q3, με τη διαφορά να εντοπίζεται κυρίως στη χαμηλότερη οροφή, με την πιο έντονη κλίση στο τελείωμά της. Οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν από τις δύο ψηφιακές οθόνες που περιλαμβάνουν έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μια οθόνη αφής 8,8 ιντσών, όμως προαιρετικά μπορεί να φτάσουν τις 12,5 και 10,25 ίντσες αντίστοιχα. Το έξτρα virtual cockpit προσφέρει πρόσθετες λειτουργίες και αυξημένες δυνατότητες απεικόνισης.

Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν χώρο για τρία άτομα κανονικού αναστήματος και μπορούν να μετακινηθούν 130 χιλιοστά κατά μήκος, ενώ οι πλάτες τους χωρίζονται σε τρία τμήματα και η κλίση τους μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά θέσεις. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 530 έως και τα 1.400 λίτρα, όπου το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να διαχωριστεί σε δύο επίπεδα, με το πίσω ράφι να μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από αυτό.

Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει η ποιότητα κατασκευής αλλά και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί με αποκορύφωμα τη χρήση alcadara στις πόρτες, τα καθίσματα αλλά και στο ταμπλό ανεβάζοντας κατά πολύ το επίπεδο στην κατηγορία όπου ανήκει το συγκεκριμένο μοντέλο. Όσον αφορά στον εξοπλισμό το Audi Q3 Sportback διαθέτει τα πάντα!

150 ίπποι

Κάτω από τα καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας ο οποίος με τη βοήθεια του turbo απέδιδε 150 ίππους (35 TDi) και 340 Nm από τις 1.750 έως τις 3.000 σ.α.λ. και αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμος και οικονομικός.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο S tronic επτά σχέσεων, ενώ διαθέτει το σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering με την κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου, σπορ ανάρτηση με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και το ηλεκτρονικό σύστημα Audi Drive Select, μέσω του οποίου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διαφοροποιήσει την απόκριση κινητήρα, τιμονιού, κιβωτίου και ανάρτησης.

Παράλληλα ο κινητήρας αποδείχθηκε και ιδιαίτερα οικονομικός καθώς η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα τιμή άκρως δελεαστική για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.580 κιλά.

Γερμανική υπεροχή

Το νέο Audi Q3 Sportback παρά την «άγρια» εμφάνιση που διαθέτει θα λέγαμε ότι δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι να διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης αλλά και ιδιαίτερα χαμηλό κόστος.

Μάλιστα η ησυχία στην καμπίνα επιβατών η οποία συνδυάζεται με την άπλετη πολυτέλεια δημιουργούν το ιδανικό περιβάλλον ακόμη και πολύωρες μετακινήσεις που σε καμία περίπτωση δεν θα κουράσουν τους επιβάτες.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γερμανικό μοντέλο δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον καθώς κινείται με ένα μοναδικό τρόπο. Οι επιβάτες δεν πρόκειται να αντιληφθούν ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται ακόμη και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 190 χλμ./ώρα καθώς οι θόρυβοι είναι ανύπαρκτοι και το αυτοκίνητο απέδειξε ότι είναι ευθύβολο και σταθερό όσο κανένα άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γερμανικό μοντέλο απέδειξε ότι είναι απόλυτα ασφαλές και διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα και να χρησιμοποιήσει τη χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες εξαιτίας των αναρτήσεων αλλά και του στιβαρού πλαισίου.

Μέσα στην πόλη το Audi Q3 Sportback απέδειξε ότι είναι ευκολοοδήγητο και ευέλικτο ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται προσοχή καθώς μπορεί να «τραυματιστούν» εύκολα και το κόστος αντικατάστασης είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό ενώ η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης