Δοκιμάζουμε το Audi A3 Sportback 40 TFSI e με 204 ίππους

Το νέο Audi A3 Sportback 40 TFSI e είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της plug-in υβριδικής γκάμας της γερμανικής φίρμας, αποτελώντας μέρος της επιθετικής στρατηγικής “εξηλεκτρισμού” όλων των αυτοκινήτων της ενώ παράλληλα αποτελεί και μια κορυφαία πρόταση για εταιρικό αυτοκίνητο για όσους θέλουν να ξεφύγουν από τα ανταγωνιστικά μοντέλα της BMW και Mercedes-Benz.

Επίσης η Plug-in έκδοση του κορυφαίου γερμανικού μοντέλου με 204 ίππους προσδίδει άκρως οικονομικές μετακινήσεις καθώς για 78 χιλιόμετρα θα κινηθεί μόνο με ηλεκτρισμό χωρίς να καταναλώσει ούτε μια σταγόνα βενζίνη αν βέβαια ο κάτοχός του έχει φροντίσει να το φορτίσει στην πρίζα του σπιτιού του ή σε κάποιο wallbox.

Η νέα γενιά του A3 σε αυτή του την έκδοση αποδίδει 204 ίππους κοστίζει από 42.670 ευρώ (47.380 ευρώ στην έκδοση S Line). Όσοι ενδιαφέρεστε να το αποκτήσετε ως εταιρικό όχημα να επισημάνουμε πως με λιανική τιμή προ φόρων στα 32.436 και 36.028 ευρώ αντίστοιχα, το Audi A3 plug-in hybrid επωφελείται του νόμου και έχει μηδενική φορολόγηση για εταιρική χρήση, μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και βέβαια ελεύθερη πρόσβαση καθημερινά στον Δακτύλιο!

Σπορ και εκλεπτυσμένη εμφάνιση

Το Audi A3 plug-in hybrid δεν διαφέρει καθόλου από το σπορ και άμεσα αναγνωρίσιμο A3 Sportback. Η σημαντικότερη διαφορά διακρίνεται στο εμπρός αριστερό φτερό του αυτοκινήτου, όπου υπάρχει η θύρα φόρτισης. Στο εμπρόσθιο μέρος η επιβλητική μάσκα και η δυναμική σιλουέτα είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν στο hatchback μοντέλο, ενώ τα νέα φώτα με Matrix LED τεχνολογία αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα. Στην έκδοση S-Line που είχαμε στη διάθεσή μας, ενισχύεται ακόμα περισσότερο ο σπορ χαρακτήρας, χωρίς υπερβολές. Το σπορ look συμπληρώνουν και οι 18 ιντσών δίχρωμες ζάντες αλουμινίου.

Ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει και η χαμηλή γραμμή του καπό, τα έντονα πλαϊνά νεύρα, οι τονισμένοι θόλοι και τα χαρακτηριστικά φώτα τεχνολογίας Matrix LED στο πίσω μέρος.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Α3 40 ΤFSI e οι διαφορές από τις υπόλοιπες εκδόσεις του εντοπίζονται μόνο στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment MMI, τα οποία διαθέτουν επιπλέον στοιχεία που αφορούν την Plug-In Hybrid τεχνολογία του και την ενημέρωση του οδηγού του για την κατάσταση λειτουργίας του, την φόρτισή του και την επιλογή του.

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη ΜMI 10,1 ιντσών, απ’ όπου υπάρχουν αμέτρητες επιλογές τόσο για τη ρύθμιση των συστημάτων ασφαλείας και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου, όσο και πρακτικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο οδήγησης, της ροής ενέργειας και των δυνατοτήτων προγραμματισμού φόρτισης. Ακόμα, αυτό που “λύνει τα χέρια” είναι η σύνδεση του smartphone με Apple CarPlay και Android Auto ασύρματα, ενώ σε συνδυασμό με τη μεγάλη θέση για ασύρματη φόρτιση λέτε μια και καλή αντίο στα καλώδια. Βέβαια, υπάρχουν και θύρες USB-C για φόρτιση συσκευών, που δεν υποστηρίζουν την ασύρματη φόρτιση.

Αξίζει να αναφερθεί ο μίνιμαλ επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και τα προαιρετικά καθίσματα της σειράς S-Line, τα οποία φέρουν alcantara επένδυση με σπορ μπάκετ χαρακτηριστικά.

Το εσωτερικό παραμένει κορυφαίο ποιοτικά με εξαιρετική συναρμολόγηση και όμορφο φινίρισμα, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης όπως άλλωστε σε όλα τα Α3 νέας γενιάς. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά 100 λίτρα λόγω της Plug-In υβριδικής τεχνολογίας του και ανέρχεται έτσι στα 280 λίτρα

204 ίπποι

Το νέο Audi A3 Sportback 40 TFSI e εφοδιάζεται με έναν turbo 4κύλινδρο κινητήρα 1.4 TFSI απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και η συνολική ιπποδύναμη αγγίζει τους 204 ίππους και τη ροπή των 350 Nm. Ακόμα, φέρει αυτόματο κιβώτιο S tronic 6 σχέσεων.

Το Audi A3 Sportback 40 TFSI e διαθέτει στάνταρ το Audi drive select. Στην επιλογή του δυναμικού προφίλ και όταν το S tronic έχει ρυθμιστεί στη θέση S, η υβριδική μονάδα δείχνει το σπορ δυναμικό της χαρακτήρα. Μόλις σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού, ο ηλεκτρικός κινητήρας μεταβαίνει σε ανάκτηση ενέργειας.

Στην πράξη και σε σχεδόν 200 χιλιόμετρα μεικτής χρήσης, το trip computer έδειξε περίπου 3 λτ./100 χλμ. Μάλιστα, αυτή η τιμή περιλαμβάνει καθημερινές φορτίσεις, ενώ δεν δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου του Audi A3 40 TFSI e έχει χωρητικότητα 13 kWh και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 78 χλμ. ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, η αυτονομία μειώνεται σε περίπου 58 χλμ. ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 5,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Ο οδηγός μπορεί να φορτίσει την μπαταρία χρησιμοποιώντας ως γεννήτρια το θερμικό κινητήρα, αυξάνοντας βεβαίως σημαντικά την μέση κατανάλωση βενζίνης ενώ ο ενδεδειγμένος τρόπος φόρτισης των μπαταριών είναι η εγκατάσταση σε πρίζα με χρόνο φόρτισης περίπου 6 ώρες σε κοινή οικιακή πρίζα ή περίπου 4 ώρες σε πρίζα ισχύος 3,7 kW.

Γερμανική υπεροχή

Η εκκίνηση του Audi A3 plug-in γίνεται ηλεκτρικά με αποτέλεσμα να απουσιάζουν θόρυβοι και κραδασμοί κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους επιβάτες. Ωστόσο η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης «προκαλεί» τον οδηγό όταν κινείται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές όπου πραγματικά το γερμανικό μοντέλο ξεδιπλώνει τις αρετές του και αποδεικνύει πόσο υψηλά είναι τα περιθώρια πρόσφυσής του.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός θα πρέπει να καταφέρει να ρολάρει το αυτοκίνητο οπότε και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης «σβήνει» και με αυτό τον τρόπο η κατανάλωση καυσίμου είναι μηδενική. Από την άλλη μεριά αν ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί γρήγορα τότε θα εντυπωσιαστεί με την υψηλή τελική ταχύτητα του γερμανικού μοντέλου που ξεπερνά τα 220 χλμ./ώρα!

Μέσα στην πόλη το Audi A3 40 TFSI e S Line κινείται άκρως οικονομικά και αθόρυβα ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται πολύ προσοχή στα πεζοδρόμια και στις κακοτεχνίες καθώς μπορεί να τραυματιστούν εύκολα. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Δύναμη

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Ποιότητα

ΚΑΤΑ

Τιμή