Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz GLA 250e με 218 ίππους!

Η Mercedes-Benz αποτελεί μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εξακολουθεί να διαθέτει όλα τα καύσιμα στα μοντέλα της ώστε να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες κάθε πελάτη της. Ωστόσο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών και Plug-in μοντέλων τα οποία και αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών εταιρικών αυτοκινήτων εξαιτίας των φοροαπαλλαγών αλλά και εξαιτίας των μηδενικών ή πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes-Benz που φέρει τα χαρακτηριστικά των SUV μοντέλων και έχει το λογότυπο GLA δεν θα μπορούσε να μην εξηλεκτριστεί με το αποτέλεσμα να είναι πραγματικά εντυπωσιακό και να έχει προβληματίσει τους ανταγωνιστές της.

Το πολυτελές SUV της γερμανικής μάρκας βασίζεται στην A-Class και έχει περάσει αισίως στη 2η γενιά της, είναι πιο ολοκληρωμένη από ποτέ προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στον οδηγό της για 60 χιλιόμετρα (68 χλμ. αναφέρει το εργοστάσιο), έχει υπερπλήρη εξοπλισμό και βέβαια προσδίδει και όλες εκείνες τις φοροαπαλλαγές σε όσους την επιλέξουν ως εταιρικό αυτοκίνητο.

Η τιμή της ξεκινάει από τα 46.900 ευρώ, ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την υψηλή μεταπωλητική αξία που διαθέτουν όλα τα μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που σίγουρα δύσκολα συναντά κανείς σε άλλη μάρκα…

Παράλληλα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι Μηδενικά ενώ ο ιδιοκτήτης της κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο.

Σπορ εμφάνιση

Στη δεύτερη γενιά της πλέον, η Mercedes-Benz GLA δείχνει πιο ώριμη και διαθέτει πιο έντονα χαρακτηριστικά SUV διευρύνοντας το πεδίο δράσης της, αλλά και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Πέραν όμως των αισθητικών αλλαγών η νέα Mercedes-Benz GLA 250e πατάει στη σύγχρονη πλατφόρμα MFA και διαθέτει νέες διαστάσεις με το ύψος να είναι μεγαλύτερο κατά 104mm. Επίσης μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο δημιουργώντας πιο άνετους χώρους στη καμπίνα επιβατών.

Oπτικά, η high-tech αλλά άκρως οικονομική στη χρήση έκδοση της GLA δε διαφέρει ουσιαστικά από τις συμβατικές, αφού μόνο τα λογότυπα EQ Power στο πλάι και το e στο πίσω μέρος δίνουν το στίγμα του εξηλεκτρισμού.

Επίσης το αυτοκίνητο διαθέτει δύο τάπες καυσίμων εκ των οποίων η δεξιά τάπα κρύβει την πρίζα φόρτισης και η αριστερή το στόμιο του ρεζερβουάρ βενζίνης.

Υψηλή δόση τεχνολογίας

Στο εσωτερικό, το GLA 250e είναι ακριβώς όπως οποιοδήποτε άλλο μοντέλο GLA. Συνδυάζει ευρυχωρία, σπορ σχεδίαση και υλικά κορυφαίας ποιότητας, χωρίς να υστερεί σε λειτουργικότητα. Ωστόσο η υψηλή δόση της τεχνολογίας χρειάζεται κάποιο χρόνο εξοικείωσης…

Οι οθόνες, είναι πραγματικά εντυπωσιακές ενώ ο μοχλός επιλογής ταχυτήτων/κίνησης στο αυτόματο κιβώτιο βρίσκεται εκεί που οι παραδοσιακοί οδηγοί είχαν συνηθίσει να έχουν το διακόπτη για τους καθαριστήρες!

Ναι σωστά διαβάσατε ο μοχλός επιλογής της κίνησης του κιβωτίου έχει αντικαταστήσει τον διακόπτη των καθαριστήρων πίσω από τη δεξιά πλευρά του τιμονιού και στην Mercedes-Benz GLA 250e οι καθαριστήρες βρίσκονται στο διακόπτη των φλας!

Να τονίσουμε επίσης ότι η η ενιαία τεχνοτροπία Widescreen, πραγματικά κλέβει την παράσταση, η οποία συνδυάζει δυο οθόνες 10,25 ιντσών, μία για τον πίνακα οργάνων και μία του συστήματος πολυμέσων. Η πληροφόρηση που λαμβάνει ο χειριστής είναι πλούσια, ενώ στην περίπτωσή μας προσφέρει επιπλέον ενημέρωση για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, της ροής ενέργειας, αλλά και γενικότερα για τα του ηλεκτροκινητήρα.

Σε ό,τι αφορά στους χώρους, 5 ενήλικες θα χωρέσουν με μικρές μόνο παραχωρήσεις κυρίως για τα γόνατα αυτού, που κάθεται στο μεσαίο κάθισμα. Βοηθά η μετακινούμενη κατά μήκος δεύτερη σειρά καθισμάτων, η οποία «μεγαλώνει» ανάλογα με τις ανάγκες σας. Tο πορτ-μπαγκάζ έχει πολύ καλή χωρητικότητα στα 420 λίτρα. Αν ψάχνετε, που οι μπαταρίες έκλεψαν χώρο, αυτός είναι στα λίτρα του καυσίμου, αφού η Mercedes-Benz έβαλε στην GLA 250e μικρότερο ρεζερβουάρ καυσίμου μόλις 44 λίτρων.

218 ίπποι

Κάτω από καπό της Mercedes-Benz GLA250e βρίσκεται ο γνωστός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,33 λίτρου με ισχύ 160 ίππων το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 102 ίππων. Συνδυαστικά ο οδηγός έχει στην διάθεσή του 218 ίππους και 450 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα να έρχονται σε 7,1 δευτερόλεπτα και με την τελική να φτάνει τα 220 χλμ./ώρα. Η μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα εξασφαλίζεται από το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η εργοστασιακή κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 1,4 λτ./100 χλμ. με την κατανάλωση ρεύματος να κυμαίνεται στις 16,8 kWh/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες τις ημέρες της δοκιμής, η κατανάλωση καυσίμου βρέθηκε κοντά στα 2,0 λίτρα/100 χλμ. με τη μπαταρία φορτισμένη και στα 6 λίτρα/100 χλμ. όταν άδειασε η μπαταρία και λειτουργούσε σαν υβριδικό. Όσον αφορά το ρεύμα, η κατανάλωση ήταν 23 kWh/100 χλμ. 

Με επιλεγμένη την ηλεκτρική λειτουργία τα paddles στο τιμόνι αλλάζουν τη δύναμη της ανάκτησης ενέργειας (με D+ η κύλιση είναι πιο ελεύθερη, με D- το φρενάρισμα είναι πιο έντονο). Ενδιαφέρον παρουσιάζει το D-auto που έξυπνα ρυθμίζει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας. Αυτή η λειτουργία δεν υφίσταται στο πρόγραμμα Comfort με τα paddles να παίζουν το γνωστό ρόλο αλλαγής ταχυτήτων, ενώ στο Sport ο βενζινοκινητήρας είναι συνεχώς σε λειτουργία για δυναμικές επιδόσεις.

Σε ότι αφορά την φόρτιση των μπαταριών του ηλεκτροκινητήρα τώρα, σε wallbox των 7,4 kW, απαιτούνται 1 ώρα και 45 λεπτά, σε ταχυφορτιστή 24 kW, τα αποθέματα της μπαταρίας φτάνουν στο 80% σε μόλις 25 λεπτά. Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε απλή οικιακή πρίζα θα πρέπει να υπολογίσετε περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά για την πλήρη φόρτιση.

Επιδόσεις αλλά και πολυτέλεια

Η Mercedes GLA 250e διαθέτει το γερμανικό πάτημα που διακρίνει όλα τα μοντέλα της πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο το αυξημένο βάρος που έχει προκληθεί από την ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών έχει «σκληρύνει» την ανάρτηση χωρίς όμως να έχει προκληθεί αντίκτυπο στην άνεση αλλά αντίθετα διαθέτει πιο σπορ συμπεριφορά.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Mercedes GLA 250e εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια καθώς παραμένει ευθύβολη και σταθερή ακόμη και όταν το ταχύμετρο έχει ξεπεράσει τα 200 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Βέβαια αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα εκτιμήσει δεόντος το χαμηλό κόστος χρήσης!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η Mercedes-Benz GLA 250e απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και κινούμενη στο όριο εμφανίζει ελάχιστες κλίσεις. Βέβαια όταν ο οδηγός το παρακάνει τότε αναλαμβάνει η τεχνολογία να τον επαναφέρει στην… τάξη!

Μέσα στην πόλη το γερμανικό μοντέλο κινείται συνήθως από τον ηλεκτροκινητήρα οπότε ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν τις ήσυχες μετακινήσεις ενώ οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος απορροφούνται τόσο από την ανάρτηση όσο και από την ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Η μεγάλη αυτονομία κίνησης με ρεύμα επίσης ρίχνει σε πραγματικά πολύ χαμηλά επίπεδα το καθημερινό κόστος χρήσης. Παράλληλα η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Εκτός δρόμου η μεγάλη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στην GLA 250e να κινείται αξιοπρεπώς σε μέρη με δύσκολο ανάγλυφο, χωρίς ο οδηγός να έχει το άγχος πως θα «βρει». Βέβαια τα ασφάλτινα ελαστικά και η προσθιοκίνηση βάζουν όρια τα οποία ο οδηγός θα πρέπει να σεβαστεί…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Φοροαπαλλαγές

Ιπποδύναμη

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης