Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Stelvio 2,2D Q4 Veloce με 210 ίππους!

Όταν η Alfa Romeo παρουσίασε για πρώτη φορά την Stelvio όλοι αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για ένα μοναδικό αυτοκίνητο το οποίο ξεχωρίζει χάρη στη συναρπαστική οδική εμπειρία που προσφέρει, τις εξαιρετικές επιδόσεις και το σπορ στυλ αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης όταν πρόκειται για την πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Η ανανεωμένη Stelvio έχει βελτιωθεί στα σημεία διατηρώντας την κορυφαία σχεδίασή της που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένη και σίγουρα αποτελεί μια διαφορετική πρόταση που ανταγωνίζεται επάξια τα μοντέλα ανταγωνιστικών εταιρειών χωρίς να χρειάζεται ο υποψήφιος αγοραστής να δαπανήσει μια περιουσία!

Η τιμή της βασικής έκδοσης της Alfa Romeo Stelvio ξεκινά από τις 62.292 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας που αφορούσε στην Stelvio Veloce 2.2D με 210 ίππους, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης Q4 κόστιζε 69.972 ευρώ αλλά θα πρέπει να επισημάνουμε ότι αντίστοιχα μοντέλα ανταγωνιστικών εταιρειών κοστίζουν πολύ πάνω από τις 80.000 ευρώ!

Επίσης το χαμηλό κόστος χρήσης με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 111 ευρώ και μέση κατανάλωση 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα η ανανεωμένη Stelvio φαίνεται ότι ήταν ικανά για να ταρακουνήσουν για τα καλά τα ήσυχα νερά στην πολυτελή κατηγορία των SUV και απευθύνεται σε όσους γνωρίζουν τι σημαίνει ιταλικό αυτοκίνητο που σε εντυπωσιάζει με την κορυφαία συμπεριφορά του και σε κάνει να αισθάνεσαι μοναδικός όταν κινείσαι με αυτή τη μιλανέζα καλλονή στο δρόμο.

Επίσης σε όλα τα παραπάνω να τονίσουμε και την υψηλή μεταπωλητική αξία που προσδίδουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Alfa Romeo οπότε η απόκτηση της Stelvio γίνεται ακόμη πιο δελεαστική για όσους λατρεύουν το ιταλικό design, τις κορυφαίες επιδόσεις αλλά και την μοναδικό εξοπλισμό που διαθέτουν τα ιταλικά μοντέλα.

Σπορ design

Η ανανεωμένη Stelvio παραμένει απαράλλαχτη σχεδιαστικά σε σχέση με το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2016 καθώς κυριολεκτικά το συγκεκριμένο μοντέλο αποπνέει δυναμισμό και εξακολουθεί να έχει συμπαγείς διαστάσεις.

Ελάχιστοι είναι εκείνοι που θα καταφέρουν να διακρίνουν τις διαφορές καθώς οι παρεμβάσεις, κυρίως στο ρύγχος του αμαξώματος και τα πίσω φωτιστικά σώματα θα τις εντοπίσουν μόνο οι λάτρεις της μάρκας. Πάντως η πιο εμφανής αλλαγή είναι αυτή στο μπροστινό μέρος, όπου τοποθετήθηκαν νέοι Full-LED Adaptive Matrix προβολείς, οι οποίοι πέρα από το αισθητικό κομμάτι, προσφέρουν και αναβαθμισμένη απόδοση, χάρη στο αυτόματο σύστημα προσαρμογής που ρυθμίζει τη δέσμη φωτισμού σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις οδηγικές συνθήκες.

Επίσης μικρή αλλαγή καταγράφεται και στο πίσω τμήμα όπου, τα ομοίως τεχνολογίας Full-LED πίσω φανάρια απέκτησαν διάφανο κάλυμμα.

Ωστόσο η έκδοση Veloce TD Q4 που είχαμε στη διάθεση μας, διακρίνεται για μία σειρά από λεπτομέρειες που αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο το καλλίγραμμο αμάξωμα της όπως οι θηριώδεις ζάντες 20 ιντσών, οι σκούρες απολήξεις των εξατμίσεων και άλλες λεπτομέρειες που τονίζουν περαιτέρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σπορ SUV.

Hitech και πολυτελές εσωτερικό

Η ίδια ακριβώς σπορ έμπνευση διακατέχει το απλό και στυλάτο εσωτερικό, το οποίο δίνει την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου στα μέτρα του πολυτελούς  μοντέλου.

Η υψηλή ποιότητα υλικών και κατασκευής αλλά και η προσεγμένη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων που πιστοποιείται από παντελή έλλειψη τριγμών κατά τη κίνηση σε συνδυασμό με, το δερμάτινο σαλόνι, τα ημιμπάκετ εμπρός καθίσματα που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και το μπουτόν της μίζας πάνω στο τριάκτινο τιμόνι και την επένδυση βουρτσισμένου αλουμινίου που περικλείει όλη τη καμπίνα, συνιστούν χαρακτηριστικά που απογειώνουν τη διάθεση.

Η καμπίνα διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, γεγονός που υπογραμμίζεται από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (που φιλοξενεί τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης-diagonal tunnel), το ελαφρώς κυματοειδές ταμπλό και το άμεσο, μικρό, δερμάτινο τιμόνι που προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε όλους τους τρόπους οδήγησης.

Επίσης στο εσωτερικό της ανανεωμένης Stelvio η Alfa Romeo έχει τοποθετηθεί μια νέα οθόνη για το σύστημα πολυμέσων που βρίσκεται ψηλά στην κονσόλα, η οποία είναι πλέον αφής, με νέο λογισμικό και μεγαλύτερο σε έκταση χάρτη για το σύστημα πολυμέσων. Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, έχει τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις.

Τα μεγάλα paddles για την χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι βοηθούν στις άμεσες αλλαγές των σχέσεων ωστόσο δυσκολεύουν κάπως την χρήση για τους διακόπτες των φλας

Οι διαθέσιμοι χώροι τέλος είναι ικανοποιητικοί ενώ τα 525 λίτρα1.600 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών συνιστούν μία κορυφαία τιμή.

210 ίπποι

O ιδιαίτερος χαρακτήρας της Alfa Romeo Stelvio αναδεικνύεται μέσα από ένα ξεχωριστό στυλ, έναν πλήρη βασικό εξοπλισμό, αλλά και τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 210 ίππους και 470 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.400 σ.α.λ.

Ο κινητήρας παρά το γεγονός πως αποτελεί μηχανικό σύνολο πετρελαίου αποτελεί έκφραση της σπορ προσωπικότητας του SUV, δίνοντας, ακόμα και στον πιο έμπειρο οδηγό, τη δυνατότητα να ζήσει μοναδικές στιγμές οδηγικής συγκίνησης σε διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive.

Όσον αφορά στις επιδόσεις η Stelvio από στάση αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα προσδιορίζεται στα 215 χλμ./ώρα.

Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης όπου η Stelvio καταφέρνει να κινηθεί καταναλώνοντας μόλις 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αν ο οδηγός είναι αρκετά προσεκτικός με το γκάζι τότε η μέση κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από τα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.!

Σπορ διαθέσεις

Η Alfa Romeo Stelvio φέρνει τα μυστικά της ιταλικής αίσθησης στον οδηγό ότι έχει τον πλήρη έλεγχο του δρόμου, χάρη στον νέο επιλογέα Alfa DNA, αλλά και κυρίως χάρη στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η οποία δεν επηρεάζει το εξαιρετικό επίπεδο της οδηγικής απόλαυσης που περιμένει κανείς από μία πραγματική σπορ Alfa Romeo.

Η εκκίνηση του κινητήρα πραγματοποιείται από το κουμπί εκκίνησης πάνω στο τιμόνι της, παραπέμποντας σε Ferrari.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Stelvio αποδείχθηκε «τρένο» καθώς ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνούσε τα 190 χλμ./ώρα κινούνταν με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ενώ παρέμενε ευθύβολη ακόμη και όταν έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η σφικτή ανάρτηση της Stelvio δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις ακόμη και μετά από μεταφορές βάρους, η τετρακίνηση δουλεύει γρήγορα, αποτελεσματικά και θυμίζοντας ενίοτε κάτι από πίσω κίνηση, ενώ τέλος το τιμόνι είναι γρήγορο και σε ενημερώνει συνεχώς για το που κοιτάνε οι τροχοί.

Μέσα στην πόλη η Stelvio αποδείχθηκε ευέλικτη και ευκολοοδήγητη ενώ η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος «παιχνιδάκι».

Εκτός δρόμου η Stelvio αποδείχθηκε πως αποτελεί ένα off-road όχημα που δεν δυσκολεύεται να «αναρριχηθεί» στα βουνά διατηρώντας την πολυτέλεια στην καμπίνα επιβατών. Και τι εννοούμε με αυτό; Πως η Stelvio κινήθηκε σε σκληροτράχηλους δρόμους και οι επιβάτες στην καμπίνα επιβατών δεν άκουγαν το παραμικρό καθώς οι αναρτήσεις έκαναν εξαιρετική δουλειά! Ωστόσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ τα οποία μπορούν να «τραυματιστούν» εύκολα και η αντικατάστασή τους κοστίζει αρκετά χρήματα αλλά προσδίδουν την μέγιστη ασφάλεια στο εθνικό οδικό δίκτυο.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τετρακίνηση

Κιβώτιο 8 σχέσεων

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Χρήση διακόπτη φλας