Ανοσία έναντι του κορωνοϊού για την Lamborghini

Ρεκόρ κερδοφορίας κατέγραψε το 2020 η Lamborghini παρά το γεγονός εξάπλωσης της πανδημίας και των lockdown σε πάρα πολλές χώρες στον πλανήτη αποδεικνύοντας ότι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε με τον καλύτερο τρόπο τις προκλήσεις που δημιούργησε ο κορωνοϊός.

«Ήμασταν έκπληκτοι», είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini Stephan Winkelmann, το αφεντικό της μάρκας με ιστορία 58 ετών. «Ένας ιδανικός συνδυασμός μοντέλων και η αυξανόμενη προσαρμογή των προϊόντων μας ώθησαν την κερδοφορία στα υψηλότερα επίπεδα.” Με αυτό, ο Winkelmann ήθελε να τονίσει πως η πορεία των εσόδων ενισχύθηκε από την Urus που αποτελεί το επιτυχημένο SUV της μάρκας όπως και τα supercars με συγκεκριμένο αριθμό παραγωγής όπως είναι το Sian κόστους 3,3 εκατ. δολαρίων.

Το 2020 ήταν η δεύτερη καλύτερη χρονιά για την Lamborghini από άποψη κύκλου εργασιών και αριθμού παραδοθέντων αυτοκινήτων με τον τζίρο να ανέρχεται σε 1,61 δισ. ευρώ σημειώνοντας ωστόσο πτώση 11% σε σχέση με το 2019 καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία διέκοψε την παραγωγή οχημάτων για 70 ημέρες την άνοιξη του 2020.

Συγκριτικά, με το 2019 τα καθαρά κέρδη για την ιταλική μάρκα και την αντίπαλη Ferrari μειώθηκαν κατά σχεδόν 13% το 2020. Ωστόσο εν μέσω κορωνοϊού οι συγκεκριμένες επιδόσεις αποτελούν επιδόσεις ρεκόρ για την Lamborghini.

Η εταιρεία επέδειξε άμεση αντίδραση και ευελιξία στο ανταπόκριση στην περίοδο έκτακτης ανάγκης, μέσω προσεκτικής διαχείρισης κόστους και διασφάλισης συνέχειας στο σχέδιο αναβάθμισης της.

Το 2020 η Lamborghini παρέδωσε 7.430 αυτοκίνητα παγκοσμίως, αριθμός που αντιπροσωπεύει το δεύτερο καλύτερο αποτέλεσμα των πωλήσεων της που ακολουθεί το ρεκόρ του 2019 με 8.205 αυτοκίνητα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρέμειναν στη κορυφή της αγοράς με 2.224 αυτοκίνητα που παραδόθηκαν, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (607), ηπειρωτική Κίνα, Χονγκ Κονγκ και Μακάο (604), Ιαπωνία (600), Βρετανία (517) και Ιταλία (347).

Ο Stephan Winkelmann επισήμανε ότι: «Η άμεση μας ανταπόκριση, ο ιδανικός συνδυασμός μοντέλων και η αυξανόμενη ζήτηση για προσαρμογή των προϊόντων μας, ώθησε την κερδοφορία στα υψηλότερα επίπεδα. Σε μια τόσο δύσκολη χρονιά, η μάρκα έδειξε εξαιρετική δύναμη και συνέχισε την αυξανόμενη προσπάθεια της πηγαίνοντας κόντρα στη τάση της παγκόσμιας βιομηχανίας πολυτελών αυτοκινήτων. Το 2021 άνοιξε με πολύ θετικές προοπτικές, οι παραδόσεις τους δύο πρώτους μήνες φέτος έχουν ήδη ξεπεράσει εκείνες της προηγούμενης προ-πανδημικής περιόδου και οι παραγγελίες μέχρι τώρα καλύπτουν ήδη εννέα μήνες παραγωγής».

Φέτος, η εταιρεία αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη στην αγορά της Κίνας και τα στελέχη της εκτιμούν ότι θα καταλάβει την δεύτερη θέση στη λίστα των αγορών όπου δραστηριοποιείται η μάρκα κατασκευής πανάκριβων supercars.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Bloomberg Intelligence, μια αρχική δημόσια προσφορά της Lamborghini θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια ευρώ αξίας για τη VW.