Αλλαγές-σοκ στον όμιλο Kosmocar – Τι λένε στελέχη της αγοράς

Ο όμιλος Kosmocar αποτελεί έναν από τους πλέον υγιής ομίλους στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με πολύ μεγάλη ιστορία και βέβαια υψηλή ρευστότητα αλλά και κερδοφορία. Ωστόσο η έλευση της οικονομικής κρίσης, της ηλεκτροκίνησης και στη συνέχεια της πανδημίας του κορωνοϊού φαίνεται ότι αποτέλεσαν τις βασικές αιτίες ώστε η διοίκηση του ελληνικού ομίλου να αλλάξει ριζικά τα υψηλόβαθμα στελέχη της και να παραδώσει τα ηνία σε ένα στέλεχος ο οποίος δεν προέρχονταν από τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Ο κ. Αντώνης Μαυριδόγλου ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Kosmocar πριν 3 χρόνια κατάφερε να διατηρήσει την καλή πορεία των μαρκών που εκπροσωπεί ο ελληνικός όμιλος και να διαχειριστεί με επιτυχία την επένδυση του ομίλου VW στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Αστυπάλαια.

Ωστόσο την Μεγάλη Εβδομάδα με μια ανακοίνωση-σοκ ο όμιλος Μανδύλα ανακοίνωσε την επιστροφή του Στήβεν Σίρτη ως CEO στην Kosmocar και την τοποθέτηση του κ. Μαυριδόγλου στη θέση του αντιπροέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Kosmocar.

Παράλληλα ο κ. Διονύσης Μπατιστάτος μετά από 6 χρόνια επιστρέφει και πάλι στο «τιμόνι» της VW αφήνοντας τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στην Karenta.

Τέλος ο κ. Νίκος Πρέζας ο οποίος πρόσφατα είχε αναλάβει τη VW, προερχόμενος από την Mercedes-Benz αποχώρησε από τον όμιλο Μανδύλα για προσωπικούς λόγους.

Πολλά στελέχη από την ελληνική αγορά αυτοκινήτου όπως αποδείχθηκε περίμεναν αυτή την εξέλιξη και μάλιστα εκτίμησαν ότι η διοίκηση του ομίλου Μανδύλα καθυστέρησε να επαναφέρουν το «βαρύ πυροβολικό» σε καίριες θέσεις που σίγουρα θα τονώσουν τις πωλήσεις των εταιρειών που εκπροσωπεί ο ελληνικός όμιλος.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στο Carpress.gr: «Ο όμιλος Μανδύλα αποτελεί έναν από καλύτερους ελληνικούς εισαγωγικούς ελληνικούς ομίλους στην Ελλάδα στον οποίο επιθυμούν και επιδιώκουν να εργαστούν πάρα πολλά στελέχη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο η διοίκηση του ομίλου αποφάσισε να αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας του δίδοντας τα ηνία στον κ. Μαυριδόγλου. Όμως ο κλάδος του αυτοκινήτου δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα άλλα καταναλωτικά προϊόντα και μάλιστα οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς κάνουν ακόμη πιο δύσκολο το έργο των υψηλόβαθμων στελεχών. Ο κ. Μαυριδόγλου κατάφερε να αντέξει τρία ολόκληρα χρόνια στην διοίκηση του ομίλου αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τον κορωνοϊό, αναπτύσσοντας με επιτυχία τις μάρκες στην ηλεκτροκίνηση ενώ κατάφερε να πείσει τον γερμανικό όμιλο VW να επενδύσει στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Αστυπάλαια.»

Κάποια άλλα στελέχη από την ελληνική αγορά αυτοκινήτου επισημαίνουν στο Carpress.gr ότι: «Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κυριολεκτικά κινείται και λειτουργεί με δικούς της όρους και κανόνες και δύσκολα στελέχη από άλλους κλάδους προσαρμόζονται σε αυτή. Ο κ. Μαυριδόγλου αποτέλεσε ένα λαμπρό παράδειγμα που άντεξε πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και κατάφερε να καταγράψει μια πολύ καλή πορεία για τις μάρκες που εκπροσωπεί ο όμιλος Μανδύλα στην Ελλάδα. Από την άλλη μεριά όμως αποδείχθηκε οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες δεν έχουν καμία σχέση με την λειτουργία των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται μέσω θυγατρικών στην Ελλάδα. Ένα στέλεχος θυγατρικής εταιρείας εργοστασίου στην Ελλάδα εργάζεται και λειτουργεί με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο σε σχέση με έναν συνάδελφό του σε μια ελληνική εισαγωγική εταιρεία. Το στέλεχος της πολυεθνικής ελέγχεται από την κεντρική διοίκηση του εργοστασίου και οι αποφάσεις εγκρίνονται από τα κεντρικά οπότε το ρίσκο που αναλαμβάνει το στέλεχός τους στην Ελλάδα είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με εκείνο που λαμβάνει κάποιο στέλεχος ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας. Για παράδειγμα αν μια λάθος απόφαση προκαλέσει υψηλό αριθμό στοκ οχημάτων σε μια θυγατρική τότε πολύ εύκολα τα αδιάθετα αυτοκίνητα προωθούνται σε θυγατρικές άλλων κρατών-μελών που θα πουληθούν πολύ πιο εύκολα. Αντίθετα αν συμβεί κάτι τέτοιο σε μια εισαγωγική εταιρεία Έλληνα εισαγωγέα τότε η επανεξαγωγή των αδιάθετων οχημάτων είναι πολύ πιο δύσκολη και βέβαια με υψηλό κόστος για την ελληνική εταιρεία… Όλα τα παραπάνω αλλά και άλλα πολλά δείχνουν την διαφορετικότητα στην λειτουργία μεταξύ ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών και θυγατρικών των εργοστασίων. Τώρα όσον αφορά στην επαναφορά των κ.κ. Σίρτη και Μπατιστάτου σε καίριες θέσεις στον όμιλο Kosmocar φαίνεται ότι η διοίκηση του ομίλου Μανδύλα με το «βαρύ πυροβολικό» είναι αποφασισμένη να οδηγήσει τις μάρκες του ομίλου σε πολύ υψηλότερες θέσεις και να διεκδικήσει μια θέση στην πρώτη τριάδα ή καλύτερα διάδα…»

Η ανακοίνωση της Kosmocar 

«Η Kosmocar A.E., Επίσημος Εισαγωγέας των αυτοκινήτων Volkswagen, Audi, Skoda και Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στην Ελλάδα, καθώς και των μοτοσυκλετών Ducati σε Ελλάδα και Κύπρο, Επίσημος Έμπορος και Εξουσιοδοτημένος Επισκευαστής Bentley, Εισαγωγή και Εμπορία e-Bikes μέσω της Kosmoride και Lamborghini Service Center για την Ελλάδα, ανακοίνωσε ότι ο κ. Αντώνης Μαυριδόγλου, ολοκληρώνοντας έναν επιτυχημένο κύκλο τριών ετών στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Komsocar, αναλαμβάνει από την 29η Απριλίου 2021 τη θέση του Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Kosmocar και γίνεται Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Karenta. Παράλληλα με τα καθήκοντά του αυτά, αναλαμβάνει τον ρόλο του Συμβούλου των Μετόχων, αναφορικά με τις δραστηριότητές τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο κ. Μαυριδόγλου την τελευταία τριετία, εφαρμόζοντας σύγχρονες μορφές διοίκησης, συνέβαλε στη σημαντική ανάπτυξη της εταιρείας και στη θέση της στην αγορά και σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, υπήρξε πρωτεργάτης στην περαιτέρω αναβάθμιση του κοινωνικού αποτυπώματος της εταιρείας με σειρά ενεργειών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και ήταν από τους βασικούς συντελεστές υλοποίησης του έργου “Astypalea: Smart & Sustainable Island”, της πρωτοβουλίας του Volkswagen Group και της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Ο κ. Στήβεν Σίρτης, Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Kosmocar, αναλαμβάνει από την 29η Απριλίου 2021 καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου της Kosmocar, ενώ θα παραμείνει Μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων των Kosmocar και Karenta.

Ο κ. Διονύσης Μπατιστάτος, μετά από περίπου έξι επιτυχημένα χρόνια ως Διευθύνων Σύμβουλος της Karenta, ανέλαβε από την 28η Απριλίου 2021 καθήκοντα Γενικού Διευθυντή επί Εμπορικών Θεμάτων & Διευθυντή Πωλήσεων και Marketing Volkswagen, στην Kosmocar. Παράλληλα, παραμένει Μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της Karenta.

Ο κ. Νικόλαος Πρέζας, μέχρι την 28η Απριλίου 2021 Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing Volkswagen, αποχώρησε από την εταιρεία, για προσωπικούς λόγους. Η Kosmocar ευχαριστεί τον κ. Πρέζα για την προσφορά του στην εταιρεία και του εύχεται καλή επιτυχία στις μελλοντικές του δραστηριότητες.»