Αυτά προκάλεσε κορωνοϊός στην αγορά αυτοκινήτου

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), δημοσίευσε την πλήρη Οικονομική Έκθεση για την αγορά του 2020 με τα τελευταία στοιχεία σχετικά για τις πωλήσεις, την παραγωγή και το εμπόριο επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, δείχνοντας τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού στην αυτοκινητοβιομηχανία τόσο στην Γηραιά Ήπειρο όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως μειώθηκε κατά 15,3% στα 63,4 εκατομμύρια πέρυσι.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε σημαντική πτώση 20,6%. Στις ΗΠΑ, τα αποτελέσματα κατέδειξαν μείωση 16,6%, σε 11,2 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν πέρυσι. Οι κινεζικές πωλήσεις αυτοκινήτων έφτασαν τα 19,7 εκατομμύρια μονάδες το 2020, με υποχώρηση 6,8% σε σχέση με το 2019.

Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 22,3% σε 14,1 εκατομμύρια μονάδες. Οι ΗΠΑ έκλεισαν το έτος με την παραγωγή αυτοκινήτων να πέφτει κατά 17,6% σε σύγκριση με το 2019. Η Βραζιλία σημείωσε πτώση της παραγωγής κατά 34,3% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες που κατασκευάστηκαν πέρυσι. Πάνω από 19,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην Κίνα συνολικά πέρυσι, σημειώνοντας μείωση 6,4%.

Στις εξαγωγές αυτοκινήτων η Ευρωπαϊκή Ένωση κατάφερε να εξάγει επιβατικά αυτοκίνητα αξίας 110 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου πέρυσι, περίπου 21 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερα από το προηγούμενο έτος.

Με μερίδιο 20%, οι ΗΠΑ αντιπροσώπευαν την υψηλότερη αξία των εισαγόμενων στην ΕΕ αυτοκινήτων -αύξηση 13,0% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2019.

Ο αριθμός των φορτηγών και λεωφορείων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή της ΕΕ μειώθηκε κατά 18,9% πέρυσι σε 1,7 εκατομμύρια μονάδες.

Η κατηγορία μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων έκλεισε το 2020 σε αρνητικό έδαφος, με τις εγγραφές να μειώνονται κατά 25,7% σε 247.499 μονάδες για ολόκληρο το έτος.

Οι νέες ταξινομήσεις λεωφορείων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 20,3% το 2020, φθάνοντας συνολικά τις 29.147 νέες εγγραφές.

Συνολικά το 2020, η ευρωπαϊκή εμπορική παραγωγή φορτηγών και λεωφορείων μειώθηκε κατά 17,7% σε περίπου 3,0 εκατομμύρια οχήματα.

Η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο μειώθηκε κατά 17,7% και ανήλθε σε 3 εκατ. οχήματα ενώ η αντίστοιχη παραγωγή στη Νότια Αμερική σημείωσε πτώση 20% και περιορίστηκε στις 600.000 μονάδες. Η παραγωγή στην Κίνα κατέγραψε άνοδο 14,6% και ανήλθε σε 6 εκατ. μονάδες ενώ σε Ιαπωνία και Νότια Κορέα η παραγωγή σημείωσε πτώση 16,3% με 1,2 εκατ. οχήματα.

Το διεθνές εμπόριο επαγγελματικών οχημάτων παρείχε στην ΕΕ εμπορικό πλεόνασμα 6 δισεκατομμυρίων ευρώ τους πρώτους 11 μήνες του 2020, 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος σημειώνοντας πτώση 20%.