«Βροχή» τα πρόστιμα 3.000 ευρώ στα ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό!

    Πρόστιμα χιλιάδων ευρώ επιβάλλονται καθώς έχουν εντοπιστεί «κενά» στη νομοθεσία δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στον κλάδο.

    Χιλιάδες ευρώ καλούνται να πληρώσουν πολλοί ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων αυτοκίνητων με οδηγό καθώς οι Αρχές φαίνεται ότι θέλουν να εξαντλήσουν όλο την αυστηρότητά τους στον κλάδο με τα πολυτελή vans χωρίς όμως να είναι ξεκάθαρος ο νόμος.

    Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr οι Αρχές επέβαλλαν σε ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενου οχήματος στην Πάρο πρόστιμο ύψους 3.800 ευρώ για «παράνομη» μεταφορά τουριστών καθώς η σύμβαση που είχε συναφθεί ήταν με εταιρεία και όχι με τον πελάτες-τουρίστες!

    Ωστόσο η νομοθεσία δεν ξεκαθαρίζει αν είναι παράνομη η σύναψη συμφωνίας με εταιρεία (νομικό πρόσωπο) αλλά η πλατφόρμα που αναρτούν τις συμβάσεις οι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό περιλαμβάνει την επιλογή σύναψης σύμβασης με ιδιώτη καταναλωτή όσο και με εταιρεία (νομικό πρόσωπο).

    Ωστόσο όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες από τις κλήσεις που δημοσιεύει αποκλειστικά το Carandmotor.gr οι Αρχές επέβαλλαν πρόστιμο 800 ευρώ στον ιδιοκτήτη του πολυτελούς van γιατί εκτελεί δρομολόγιο με δύο επιβάτες από ξενοδοχείο προς την περιοχή Μοναστήρι χωρίς να διαθέτει έγκυρη σύμβαση η οποία όμως είναι αναρτημένη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΥΜΕ.

    Στην δεύτερη κλήση ύψους 3.000 ευρώ προς τον ιδιοκτήτη του ενοικιαζόμενου ΙΧ με οδηγό φαίνεται ότι εκτελείται μεταφορά με κόμιστρο αντί της νόμιμης μίσθωσης προς Μοναστήρι!

    Το θέμα φαίνεται ότι ήδη απασχολεί την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων και αναζητείται λύση καθώς τα πρόστιμα σε ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων ΙΧ με οδηγό πέφτουν κυριολεκτικά «βροχή» και σε άλλα δημοφιλή νησιά όπως Μύκονος, Κως, Ρόδος, Κρήτη, κ.ά.

    Οι Αρχές «κυνηγούν» τα ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό ώστε να διαπιστώσουν αν οι οδηγοί έχουν καταγράψει ηλεκτρονικά όλα εκείνα τα απαραίτητα δεδομένα που ορίζει η νομοθεσία ή τουλάχιστον όσα εκείνοι νομίζουν ότι πρέπει να έχουν συμπληρωθεί ηλεκτρονικά και στις περισσότερες περιπτώσεις επιβάλουν πρόστιμα πολλών χιλιάδων τα οποία αν δεν εξοφληθούν από τους… παραβάτες τότε υπάρχουν σοβαρές κυρώσεις από την Εφορία!

    Οι ιδιοκτήτες των ενοικιαζόμενων van προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποδείξουν στις Αρχές ότι επιβάλλουν από λάθος τα υπέρογκα πρόστιμα ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχουν καταφέρει και πολλά πράγματα και βρίσκονται κυριολεκτικά στο έλεος του Θεού

    Βέβαια όλη αυτή η κατάσταση επηρεάζει και τις διακοπές των τουριστών που θέλουν να ενοικιάσουν van με οδηγό ώστε να περάσουν ήσυχα και όσο το δυνατόν ανώνυμα τις διακοπές τους ωστόσο οι συνεχείς έλεγχοι στα ενοικιαζόμενα van με οδηγούς φαίνεται ότι έχει γίνει γνωστή στο εξωτερικό με αποτέλεσμα το τελευταίο διάστημα να έχουν καταγραφεί πολλές ακυρώσεις με ότι και αν σημαίνει αυτό για τα κρατικά έσοδα και την ελληνική οικονομία…

    Πάντως είναι επίσης αδιανόητο να επιβαρύνονται οι ελεγκτικές αρχές στην προσπάθεια τους να εφαρμόσουν δυσνόητες και πολλές φορές αντικρουόμενες μεταξύ τους διατάξεις, να επιβαρύνονται αναίτια οι αρμόδιες υπηρεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων, αλλά κυρίως να επιβαρύνονται τα ήδη υπερβολικώς επιβαρυμένα Διοικητικά Δικαστήρια με προσφυγές και ενστάσεις διοικουμένων, οι οποίοι εξαναγκάζονται σε αυτή την διαδικασία, προκειμένου να απαλλαγούν από εσφαλμένες και παρατύπως βεβαιωθείσες παραβάσεις.

    Νομικές ενέργειες και προσφυγή στα δικαστήρια

    Σε νομικές ενέργειες αναφορικά με τη δυνατότητα σύναψης συμβάσεων μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, από νομικά πρόσωπα και ιδίως από τουριστικά γραφεία αποφάσισαν να προβούν τα Σωματεία εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό Κέρκυρας, Κυκλάδων και Δωδεκανήσων.

    Μάλιστα όπως επισημαίνουν σε πρόσφατη συνάντηση των εκπροσώπων των Σωματείων τους με την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έλαβε χώρα στις 26-7-2023, διαπιστώθηκε ότι έχει δημιουργηθεί ένα μείζον ζήτημα, αναφορικά με τη δυνατότητα ή μη των νομικών προσώπων και ιδίως των τουριστικών γραφείων να συνάπτουν, ως μισθωτές, συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, στα πλαίσια άσκησης των νομίμων επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, προς εξυπηρέτηση των πελατών τους (τουριστών).

    Το πρόβλημα προέκυψε εξαιτίας της αιφνίδιας μεταβολής της θέσεως του Υπουργείου για το συγκεκριμένο ζήτημα. Μία μεταβολή, η οποία μεταφέρθηκε και στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και είχε ως αποτέλεσμα να μην γίνονται δεκτές από αυτά οι συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, που έχουν ως μισθωτή νομικό πρόσωπο και ιδίως τουριστικό γραφείο, και να επιβάλλονται σε βάρος των επιχειρήσεων μας υψηλά διοικητικά πρόστιμα για δήθεν υποκλοπή μεταφορικού έργου που έχει ανατεθεί σε άλλο φορέα, καθώς και διοικητικές κυρώσεις της αφαίρεσης των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων μας για 30 έως και 90 ημέρες.

    Για τους λόγους αυτούς, τα Σωματεία αποφάισαν να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες (σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο), αναθέτοντας την εκπροσώπηση των Σωματείων μας στο Δικηγορικό Γραφείο του Δρ. Ιωάννη Α. Γκιτσάκη, Δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω, Διδάκτορα Διοικητικού Δικαίου και συμβούλου τουριστικών επιχειρήσεων.

    Ο ως άνω Δικηγόρος ανέλαβε, για λογαριασμό των Σωματείων, σε πρώτη φάση:

    α) Τη σύνταξη και κατάθεση σχετικού αναλυτικού Υπομνήματος ενώπιον του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τη νομική τεκμηρίωση της δυνατότητας σύναψης συμβάσεων μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, από νομικά πρόσωπα και ιδίως από τουριστικά γραφεία, ως μισθωτές.

    β) Τη σύνταξη και υποβολή σχετικής Αναφοράς προς το Συνήγορο του Πολίτη. Και

    γ) Τη σύνταξη και υποβολή σχετικής Καταγγελίας προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.

    Σε δεύτερη φάση και αναλόγως της απαντήσεως ή των σχετικών ενεργειών ή παραλείψεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα αποφασιστούν και περαιτέρω νομικές ενέργειες ενώπιον όλων των αρμοδίων εθνικών και ευρωπαϊκών Αρχών και Δικαστηρίων.

    Τέλος, τα Σωματεία τονίζουν ότι: «Η νομική και πραγματική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, εδώ και πάνω από μία δεκαετία, σε βάρος των επιχειρήσεων μας, με την επιβολή υπέρμετρων και αντισυνταγματικών περιορισμών, που παρεμποδίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων μας, καθώς με την πρόβλεψη πλήθους υπέρμετρων και εξωπραγματικών διοικητικών κυρώσεων και προστίμων, που καθιστούν ιδιαιτέρως δυσχερή έως και απαγορευτική την άσκηση της συγκεκριμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας, δεν είναι πλέον ανεκτή από τις επιχειρήσεις μας. Και για το λόγο αυτό, προτιθέμεθα να ασκήσουμε κάθε νόμιμο ένδικο μέσο ενώπιον των αρμόδιων εθνικών διοικητικών αρχών και δικαστηρίων, αλλά και ενώπιον των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών και δικαστηρίων, προκειμένου να προασπίσουμε τα έννομα συμφέροντα των επιχειρήσεων μας.»