Volvo S90 D5 AWD: Η σουηδική ναυαρχίδα

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr

Μια υπερπολυτελή λιμουζίνα που δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από τα ανταγωνιστικά αλλά πολύ ακριβότερα γερμανικά μοντέλα παραθέτει η Volvo με την ονομασία S90 η οποία προκαλεί σοκ και δέος στις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η σουηδική ναυαρχίδα προσδίδει πολυτέλεια, ασφάλεια, άνεση, τεχνολογία, χαμηλό κόστος χρήσης (ειδικά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση) και πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.

Μάλιστα με τιμές που ξεκινούν από τα 51.995 ευρώ δύσκολα βρίσκει κανείς μια λιμουζίνα με τέτοιο υπερπλήρη εξοπλισμό αλλά και κόστος χρήσης.

Ειδικότερα το πετρελαιοκίνητο Volvo S90 της δοκιμής μας με τετρακίνηση κοστίζει 57.312 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 152,4 ευρώ εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.

Δεν μοιάζει με καμία άλλη λιμουζίνα

Η σουηδική λιμουζίνα της Volvo δεν μοιάζει µε κανένα άλλο αυτοκίνητο και όντας βασισμένο στην πλατφόρμα τουXC90 απέκτησε νέα αεροδυναμική, έγινε πιο φαρδύ και χαμηλό, περισσότερο σπορτίφ αλλά και πολυτελές.

Το S90 με μήκος κάτι λιγότερο από 5 μέτρα (4,963) και μεταξόνιο 2.941 χιλιοστών φαίνεται πως διαθέτει όλα τα απαραίτητη προσόντα για την καθιέρωση των Volvo στα υπερπολυτελή αυτοκίνητα.

Παράλληλα η σουηδική λιμουζίνα διαθέτει άκρως επιβλητική σχεδίαση στο εμπρόσθιο μέρος με τα μοναδικά φωτιστικά σώματα αλλά και την επιβλητική μάσκα να κερδίζουν τις εντυπώσεις ενώ στο πίσω μέρος επίσης τα μεγάλα φωτιστικά σώματα αλλά και οι απολήξεις των εξατμίσεων έχουν κυρίαρχο ρόλο.

Hitech και πολυτελές εσωτερικό

Όπως είναι φυσιολογικό σε μια λιμουζίνα βασικό στοιχείο για να την αποκτήσει κανείς διαδραματίζει η καμπίνα επιβατών, οι χώροι αλλά και ο εξοπλισμός.

Το Volvo S90 αποδείχθηκε ότι τα έχει όλα και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό με επιπλέον την κορυφαία μόνωση, τους τεράστιους χώρους, αλλά και την ποιότητα των υλικών που έχει χρησιμοποιηθεί.

Παράλληλα η εργονομία η λειτουργικότητα, το φινίρισμα και ο διάκοσμος και φυσικά ο εξοπλισμός κερδίζουν και τον πλέον απαιτητικό πελάτη.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Προσφέρει πολλές λειτουργίες χωρίς πολύπλοκη διάταξη, και συνηθίζεται πολύ εύκολα.

Επίσης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει τη δυνατότητα διαφορετικών επιλογών σε ό,τι αφορά την εμφάνισή του.

Οι χώροι για μικροπράγματα είναι υπεραρκετοί, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό θα χρειαζόμασταν πολλές σελίδες για να τον καταγράψουμε όλο ωστόσο διακρίναμε μερικά στοιχεία αυτού που αφορούν αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου κλπ.

Ιδιαίτερης μνείας χρίζει το πολύ υψηλό επίπεδο των συστημάτων ασφαλείας, όπως το ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, το σύστημα προστασίας από τραυματισμούς στον αυχένα (WHIPS), το πακέτο City Safety (ανίχνευση/αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή εμποδίων στην πόλη), όπως επίσης και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο αυτοκίνητο, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθησή παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας κλπ., δίνοντας μια πρώτη γεύση για την εξέλιξη που αναμένεται τα επόμενα χρόνια στα αυτοκίνητα στον τομέα της αυτόνομης κίνησης.

235 ίπποι και τετρακίνηση

Το S90 D5 AWD κινείται από έναν τετρακύλινδρο 2λιτρο κινητήρα ντίζελ, που αποδίδει 235 ίππους. Είναι προφανές ότι είναι αρκετά δυνατός για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης καθώς χρειάζεται μόλις 4,8 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Παράλληλα ο κινητήρας διακρίνεται για την ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία ενώ ιδιαίτερ χαμηλός είναι ο θόρυβος που παράγει.

Η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός κορυφαίου αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων, το οποίο εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα και πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, χωρίς πάντως να είναι και το πιο γρήγορο της κατηγορίας του.

Ασφαλές, άνετο και πολυτελές

Το S90 είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, φτιαγμένο με έμφαση στη σταθερότητα, την άνεση και την ευκολία οδήγησης. Δεν ισχυρίζεται ότι έχει σπορ προσανατολισμό και δείχνει να νιώθει καλά με τον εαυτό του.

Το S90 της δοκιμής μας είχε τροχούς 20 ιντσών, που έδιναν άφθονη πρόσφυση.

Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, το ακριβές τιμόνι βοηθάει τον οδηγό στον έλεγχό του κι η τετρακίνηση βελτιώνει ακόμα περισσότερο, ιδιαίτερα σε ολισθηρό οδόστρωμα, μια οδική συμπεριφορά που είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη.

Ειδικά αν ο οδηγός επιλέξει το οδηγικό πρόγραμμα Dynamic, η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και η αντίσταση στην υποστροφή σθεναρή. Το S90 δεν είναι ένα αυτοκίνητο που εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, όμως μπορεί να διατηρεί άνετα υψηλές μέσες ταχύτητες στους επαρχιακούς δρόμους.

Στον αυτοκινητόδρομο πάντως νιώθει περισσότερο στο στοιχείο του, ταξιδεύοντας ξεκούραστα κι ακλόνητα. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, μην αφήνοντάς το να πλέει δυσάρεστα, ενώ από την άλλη απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου.

Μέσα στην πόλη το S90 κρύβει με άψογο τρόπο τις μεγάλες διαστάσεις του ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει έντονη την απουσία της στη διαδικασία παρκαρίσματος η οποία έχει σύμμαχο τους κλασσικούς αισθητήρες.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Τετρακίνηση

Εξοπλισμός

Άνεση

ΚΑΤΑ

Ελλειψη κάμερα οπισθοπορείας