«Βατερλό» το Euro 7 για την Γαλλία!

    Θα εφαρμοστεί τελικά η οδηγία ρύπων Euro 7; Η δυσαρέσκεια των ευρωπαϊκών χωρών συνεχίζει να αυξάνεται, με τη γαλλική κυβέρνηση στην πρώτη γραμμή καθώς τα επόμενα χρόνια οι περιορισμοί στους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

    Αυτό συμβαίνει βέβαια εξαιτίας της νέα οδηγίας ρύπων Euro 7 η οποία πρόκειται να τεθεί σε ισχύ το 2025 αλλά ήδη αρκετά κράτη-μέλη έχουν αντιδράσει επισημαίνοντας ότι είναι πολύ δαπανηρό για τους κατασκευαστές.

    Συνολικά, 8 χώρες στην Ευρώπη έχουν δείξει ότι δεν είναι αντίθετοι σε μια αναθεώρηση ή ακύρωση του προτύπου Euro 7 που υποτίθεται ότι ισχύσει από το 2025.

    Η Γαλλία είναι μια από αυτές τις χώρες που αντιδρούν στην εφαρμογή του. Έτσι εκφράστηκε για το θέμα στα ΜΜΕ ο Bruno Le Maire, υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας.

    Επιβεβαίωσε έτσι τη θέση της Γαλλίας, επισημαίνοντας ότι θα ήταν πολύ ακριβό για τους κατασκευαστές, ενώ η πώληση νέων θερμικών αυτοκινήτων θα απαγορευτεί το 2035.

    Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας στα εγκαίνια του πρώτου giga-factory μπαταριών: «Το πρότυπο Euro 7 δεν έχει νόημα. Θα ξοδέψουμε, όχι εκατομμύρια, αλλά δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ. Όλα αυτά για να απαγορευτούν τα νέα θερμικά αυτοκίνητα σε 10 χρόνια. Δεν έχει νόημα και νομίζω ότι πρέπει να επενδύσουμε αυτά τα χρήματα περισσότερο στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και στις τεχνολογίες του μέλλοντος».

    Ωστόσο, ο Bruno Le Maire διευκρινίζει ότι, ακόμη και αν είναι ενάντια στο πρότυπο Euro 7, χρειάζονται μέτρα για τη μείωση της ρύπανσης στην Ευρώπη.

    «Για να πετύχεις στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αρχικά θα πρέπει να προστατευτείς από την Κίνα που είναι πρωτοπόρος στον κλάδο. Για αυτό, η Ευρώπη πρέπει να κατασκευάσει εργοστάσια μπαταριών στην επικράτειά της» εξηγεί ο Γάλλος υπουργός επισημαίνοντας επίσης ότι: «Έχουμε μπροστά μας δύο μεγάλες προκλήσεις. Το ένα είναι η Κίνα γιατί δεν θα μας δώσει κανένα δώρο. Στη συνέχεια, έχουμε τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού, επειδή προσελκύει κατασκευαστές από όλο τον κόσμο. Η Ευρώπη θα πρέπει να δείξει τους μυς της».