«Τσουνάμι» προκαλεί εταιρεία που δεν δίνει ούτε 1 ευρώ για διαφήμιση!

Η Tesla αποτελεί μια κυριολεκτικά πρωτοποριακή εταιρεία αυτοκινήτων που έχει ανατρέψει όλα τα δεδομένα που υπάρχουν στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία 100 χρόνια!

Ο Elon Musk ακολουθεί μια δική του πορεία στον κλάδο η οποία για κάποιους γνωρίζει την απόλυτη επιτυχία και για κάποιους άλλους θα αποτελέσει την απόλυτη φούσκα του αιώνα.

Αρχικά έχουμε μια αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς παραδοσιακά καταστήματα εμπορίας και βέβαια χωρίς δίκτυο εξουσιοδοτημένων εμπόρων και συνεργείων! Τα πάντα γίνονται online και τα σημεία εξυπηρέτησης βλαβών και συντήρησης είναι ελάχιστα.

Το δεύτερο ρηξικέλευθο γεγονός που έχει ανακατέψει για τα καλά την παγκόσμια αγορά έχει να κάνει με τις διαφημίσεις. Η Tesla αποτελεί την μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ για διαφημίσεις σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεόραση, ραδιόφωνο και Διαδίκτυο! Η μόνη πηγή έμμεσης διαφήμισης των μοντέλων της Tesla αποτελούν τα μηνύματα του ίδιου του Elon Musk στα social media!

Μάλιστα η Tesla έχει γίνει μια από τις πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο, με τις παραδόσεις αυτοκινήτων να ανέρχονται σχεδόν σε ένα εκατομμύριο μονάδες πέρυσι, παρά τα παγκόσμια προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας με όλα τα παραπάνω να έχουν επιτευχθεί με μηδενικές δαπάνες για την παραδοσιακή διαφήμιση!

Όπως δείχνει αυτό το γράφημα που βασίζεται σε έρευνα της Visual Capitalist αλλά και από τον λογαριασμό Twitter του Διευθύνοντος Συμβούλου Elon Musk επιτρέπει έναν πολύ μεγαλύτερο προϋπολογισμό για έρευνα και ανάπτυξη. Η αθροιστική δαπάνη της Ford και της Toyota ανά αυτοκίνητο που πωλήθηκαν για διαφήμιση και έρευνα και ανάπτυξη ανήλθε σε 3.171 δολάρια – πολύ παρόμοια με το ποσό που δαπάνησε η Tesla για την καινοτομία.

Στο γράφημα που δημοσιεύει η Statista φαίνονται ξεκάθαρα οι δαπάνες ανά αυτοκίνητο για Διαφήμιση Vs Έρευνας και Ανάπτυξης στο σύνολο των οχημάτων που πωλήθηκαν το 2020 μεταξύ επιλεγμένων εταιρειών όπου διαπιστώνει κανείς τόσο τη μηδενική δαπάνη για διαφημίσεις από την Tesla όσο και τα ποσά που δαπανούν για διαφήμιση οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες…

Οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες ευτυχώς για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διατηρούν υψηλά budgets για τη διαφήμιση των μοντέλων τους ωστόσο αν οι τιμές διάθεσης των ηλεκτροκίνητων μοντέλων δεν μειωθούν και εξακολουθήσουν να διατηρούνται σε τόσο υψηλά επίπεδα τα επόμενα χρόνια τότε οι πωλήσεις θα καταγράψουν πολύ μεγάλη πτώση και αντίστοιχη θα είναι και η πτώση των διαφημιστικών budgets.

Όσον αφορά στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους και στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία όσο υπάρχουν και κινούνται τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα διατηρούνται στη ζωή καθώς το μοντέλο της Tesla με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδεικνύει ότι τόσο οι εξουσιοδοτημένες εκθέσεις αυτοκινήτων όσο και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είναι περιττά…