Toyota: Επένδυση-μαμούθ 11,5 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη μπαταριών

Η Toyota ανακοίνωσε πως θα επενδύει 11,5 δισ. ευρώ  έως το 2030 για την ανάπτυξη μπαταριών και των σχετικών συστημάτων τροφοδοσίας, σε μια προσπάθεια να ηγηθεί στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων την επόμενη δεκαετία.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πρωτοστάτησε στα υβριδικά οχήματα με το δημοφιλές Prius, κινείται ταχύτατα για να παραδώσει την πρώτη ολοκαίνουργια σειρά της το επόμενο έτος με στόχο να μειώσει το κόστος των μπαταριών της κατά 30% ή περισσότερο, δουλεύοντας στα υλικά που χρησιμοποιούνται και τον τρόπο κατασκευής τους.

«Στοχεύουμε στη βελτίωση της κατανάλωσης ενέργειας, η οποία αποτελεί έναν δείκτη της ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται ανά χιλιόμετρο, κατά 30%, ξεκινώντας από το Toyota bZ4X», δήλωσε ο Masahiko Maeda, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, σε συνέντευξή του σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Η εταιρεία αναπτύσσει μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου που θα περάσει στη παραγωγή από το 2025 και μετά, και θα είναι φθηνότερη και πιο αποδοτική.

Η Toyota θέλει έως το 2030 να εξασφαλίσει την προμήθεια μπαταριών 200 GWh, θέτοντας ως στόχο να πουλήσει 8 εκατ. ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα το 2030, με τα 2 εκατομμύρια εξ’αυτών να είναι αμιγώς ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα (FCEV) με κυψέλες καυσίμου.

Επίσης η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να γίνει η πρώτη εταιρία που θα περάσει σε μαζική παραγωγή τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state), το 2025, που στοχεύουν στη μείωση του βάρους και του όγκου, στην αύξηση του κύκλου ζωής, στο μειωμένο κόστος και στους γρήγορους χρόνους φόρτισης, ενώ είναι λιγότερο επιρρεπείς σε πυρκαγιά. Οι νέες μπαταρίες θα χρησιμοποιηθούν όχι μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα, αλλά και στα υβριδικά. Παράλληλα η εταιρία αναμένει οφέλη από τις δοκιμές και τις έρευνες που πραγματοποίησε σε μπαταρίες τεχνολογίας Ni-MH παλαιότερης γενιάς που επιτρέπουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα.