Τον Οκτώβριο στην Ελλάδα το Mazda MX-30 – Πόσο κοστίζει

H Mazda σχεδόν πριν από ένα χρόνο πραγματοποίησε στην έκθεση του Τόκιο την παγκόσμια παρουσίαση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου παραγωγής που το ονόμασε MX-30. Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας από τον Οκτώβριο με τις τιμές να ξεκινούν από τις 32.043 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης αλλά και του bonus απόσυρσης.

Αναλυτικά οι τιμές της κάθε έκδοσης είναι:

Έκδοση Τιμή προ φόρου ΦΠΑ Τιμή μετά φόρου Κρατική επιδότηση Τιμή με κρατική επιδότηση Τιμή με κρατική επιδότηση + απόσυρση
e-Skyactiv/GT €30.315 €7.275 €37.590 €4.547 €33.043 €32.043
e-Skyactiv/Launch Edition/Luxury-Modern €30.645 €7.355 €38.000 €4.597 €33.403 €32.403
e-Skyactiv/Launch Edition/Luxury-Vintage €30.645 €7.355 €38.000 €4.597 €33.403 €32.403
e-Skyactiv/GT Plus €31.040 €7.450 €38.490 €4.656 €33.834 €32.834
e-Skyactiv/GT Plus/ Luxury Modern €32.250 €7.740 €39.990 €4.838 €35.153 €34.153
e-Skyactiv/GT Plus/ Luxury Modern/Premium €33.298 €7.992 €41.290 €4.995 €36.295 €35.295
e-Skyactiv/GT Plus/ Luxury Vintage €32.250 €7.740 €39.990 €4.838 €35.153 €34.153
e-Skyactiv/GT Plus/ Luxury Vintage/Premium €33.298 €7.992 €41.290 €4.995 €36.295 €35.295
e-Skyactiv/GT Plus/ Luxury Modern/Premium/SR €34.105 €8.185 €42.290 €5.116 €37.174 €36.174
e-Skyactiv/GT Plus/ Luxury Vintage/Premium/SR €34.105 €8.185 €42.290 €5.116 €37.174 €36.174

 

Η εμφάνιση του Mazda MX-30 αποτελεί την τελευταία έκφραση του Kodo design. Το αυτοκίνητο, όμως, φαίνεται ότι αντλεί στοιχεία από το CX-30, αλλά αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι οι πίσω πόρτες του, με τη Mazda να τις ονομάζει freestyle doors. Αυτές θυμίζουν έντονα τις αντίστοιχες του RX-8, καθώς ανοίγουν με αντίθετη φορά από τις εμπρός, με την απουσία της μεσαίας κολόνας να χαρίζει ευκολότερη πρόσβαση στις πίσω θέσεις, κάτι που ενισχύεται και από το άνοιγμα των θυρών.

Ηλεκτροκινητήρας

Ξεκινώντας από τα μηχανικά μέρη, το MX-30 παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 105 kW (143 ίππους) με 265 Nm ροπής. Για το 0-100 χλμ/ώρα, το αυτοκίνητο χρειάζεται 9,7 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ/ώρα.

Η ιαπωνική εταιρία αναφέρει ότι η μικτή κατανάλωση του είναι στα 19 KWh/100, και ότι το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh. To βάρος της είναι 310 κιλά και είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα. Αποτελεί δομικό στοιχείο που επιτυγχάνει την περαιτέρω μείωση της καθυστέρησης μετάδοσης της ενέργειας, ενώ προσφέρει αυτονομία 200 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.

Σύμφωνα με την εταιρία, το MX-30 είναι ένα διαφορετικού είδους ηλεκτρικό μοντέλο, που επικεντρώνεται στη χαρά της οδήγησης, καθώς και στη σχέση του οδηγού με το αυτοκίνητο. H Mazda έχει εξοπλίσει το νέο μοντέλο της με το G-Vectoring Control, το οποίο μπορεί προσωρινά να διακόπτει τη ροπή του κινητήρα όποτε είναι απαραίτητο.