Το Opel Ampera-e Κερδίζει το «Χρυσό Τιμόνι 2017»

Worth its weight in gold: Citing its all-round everyday suitability, the jury awarded the Opel Ampera-e electric vehicle the “Golden Steering Wheel 2017” in the small and compact car class.

Ένα από τα πιο περιζήτητα βραβεία της Γερμανικής βιομηχανίας αυτοκινήτου, το “Χρυσό Τιμόνι”, δόθηκε κατά τη διάρκεια ειδικής τελετής στο Βερολίνο. Και το Opel Ampera-e κέρδισε το βραβείο στην κατηγορία μικρών & συμπαγών αυτοκινήτων. Το επαναστατικό ηλεκτρικό όχημα έπεισε τα μέλη της επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν αναγνώστες, ειδικοί και διασημότητες, αφήνοντας πίσω ισχυρούς ανταγωνιστές. Έτσι, το Ampera-e συνεχίζει τη μακροχρόνια, επιτυχημένη παράδοση της Opel στο θεσμό του “Χρυσού Τιμονιού”. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Opel στον τομέα Μηχανολογίας, Christian Müller παρέστη στην τελετή που διοργάνωσαν τα Bild am Sonntag & Auto Bild και παρέλαβε το βραβείο.

«Με την απαράμιλλη ηλεκτρική αυτονομία του, το Opel Ampera-e δείχνει πόσο κατάλληλο μπορεί να είναι για καθημερινή χρήση ένα γνήσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτή η διεθνής διάκριση αποδεικνύει ότι η αυτοκινητιστική φιλοσοφία μας χαίρει υψηλής εκτίμησης από ειδικούς και πελάτες» δήλωσε ο Christian Müller.

Με αυτονομία 520 km σύμφωνε με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (αυτονομία 380 km περίπου στον κύκλο WLTP) το ηλεκτρικό αυτοκίνητο άφησε πίσω τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, το Ampera-e μπορεί να μεταφέρει με άνεση μέχρι πέντε άτομα, προσφέρει χώρο αποσκευών 381 L και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW/204 hp. Τέλος, με τα συστήματα OnStar[1] και IntelliLink infotainment, παρέχει άριστη ψηφιακή συνδεσιμότητα και ενσωμάτωση smartphone.

Opel και “Χρυσό Τιμόνι”: 17 τίτλοι από το 1978

Η νίκη του Opel Ampera-e στον περίοπτο θεσμό βραβείων το “Χρυσό Τιμόνι 2017” αποτελεί συνέχεια μιας επιτυχημένης παράδοσης της εταιρίας, που ξεκίνησε με το Opel Senator A το 1978, δύο χρόνια από την ίδρυσή του και περιλαμβάνει 17 τίτλους μέχρι σήμερα.

Το “Χρυσό Τιμόνι” / Έτος Μοντέλο
1978 Opel Senator A
1979 Opel Kadett D
1981 Opel Ascona C
1982 Opel Corsa A
1984 Opel Kadett E
1987 Opel Senator B
1990 Opel Calibra
1994 Opel Omega B
1995 Opel Vectra B
1999 Opel Zafira A
2001 Opel Vectra C
2005 Opel Zafira B
2009 Opel Astra J
2010 Opel Meriva B
2012 Opel Zafira Tourer
2015 Opel Astra K
2017 Opel Ampera-e

 

1978 – Opel Senator A: Το πρώτο “Χρυσό Τιμόνι”

Το 1978, η μάρκα με το σήμα του Κεραυνού (Blitz) κέρδισε το πρώτο της “Χρυσό Τιμόνι” με το Opel Senator. Το Senator που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο του 1977, ήταν διάδοχος των θρυλικών μοντέλων Kapitän, Admiral και Diplomat και ‘ναυαρχίδα’ της Opel μέχρι που σταμάτησε η παραγωγή του, το 1993. Το 1978 Senator ήταν διαθέσιμο με τρεις διαφορετικούς κινητήρες – 2.8-L με 103 kW/140 hp, 3.0-L με 110 kW/150 hp και τον κορυφαίο 3.0-L με 132 kW/180 hp.

1979 – Opel Kadett D: Θαύμα ευρυχωρίας

Ένα χρόνο αργότερα, η Opel επέστρεψε στην κορυφή του βάθρου. Το 1979 Kadett D ήταν το πρώτο συμπαγές μοντέλο της Opel με FWD και χάρισε στην εταιρία τον δεύτερο τίτλο  του “Χρυσού Τιμονιού”. Χάρη στους εγκάρσιους κινητήρες και την απουσία ενός αρθρωτού άξονα μετάδοσης προσέφερε άφθονο χώρο, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του και το γεγονός ότι ήταν κατά 126 mm μικρότερο από τον προκάτοχό του. Επιπλέον, το Kadett λανσάρισε νέους κινητήρες και επικεφαλής εκκεντροφόρο. Ο τετρακύλινδρος 1.3-L OHC απέδιδε 44 kW/60 hp ή 55 kW/75 hp. Εκτός από το ευρύχωρο station wagon με χώρο αποσκευών έως 1.425 L, η Opel προσέφερε δύο διαφορετικές εκδόσεις fastback. Τον Ιανουάριο του 1983, ακολούθησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 km/h και τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8-L, 115 ίππων.

1981 – Opel Ascona C: Φινέτσα σε τρεις εκδόσεις

Το 1981, ήταν η σειρά του Opel Ascona C να φέρει μία ακόμα διάκριση στην Opel. Ήταν το πρώτο Opel μεσαίας κατηγορίας με κίνηση FWD και κυκλοφορούσε σε έκδοση notchback και station wagon. Η γκάμα κινητήρων του Ascona C περιλάμβανε βενζινοκινητήρες από 1.3 – 1.6 L και έναν 1.6-L diesel.

1982 – Opel Corsa A: Μικρό αυτοκίνητο, τεράστια δημοτικότητα

Μόλις 12 μήνες αργότερα, το 1982, ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο Opel κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι” δημιουργώντας αίσθηση – ήταν το Corsa A. Το πρώτο μικρό μοντέλο στην ιστορία της Opel διέθετε τόσο κοντούς προβόλους και μήκος μόλις 3,62 m. Είχε τολμηρούς θόλους τροχών θυμίζοντας αυτοκίνητο ράλι και έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,36, που πιθανότατα κατέρριπτε ρεκόρ στην κατηγορία του. Το Corsa A ήταν σχεδιασμένο για να προσελκύσει κυρίως ‘τον άντρα του σπιτιού’. Αξιοσημείωτο ήταν το Corsa GSi 72 kW/98 hp. Η οικογένεια του δίθυρου hatch και notchback μοντέλου επεκτάθηκε το 1985 με την προσθήκη της δημοφιλούς πεντάθυρης έκδοσης. Το Corsa A έγινε το πιο αγαπητό best seller με παραγωγή 3,1 εκατομμυρίων μονάδων.

1984 – Opel Kadett E: Ένας ακόμα νικητής στην κατηγορία των συμπαγών

Πέντε χρόνια αφ’ ότου κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι” για πρώτη φορά, το Kadett πήρε και πάλι pole position με τη νέα γενιά που λανσαρίστηκε το 1984. Το δεύτερο προσθιοκίνητο  Kadett, που κατασκευάστηκε το διάστημα 1984 – 1991, ήταν ο απόλυτος νικητής, ενώ απέσπασε και τον τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” για το 1984. Επιπλέον, το Kadett έχει μείνει στην ιστορία ως πρωταθλητής αεροδυναμικής. Το σπορ GSi, με Cd 0.30, εντυπωσίασε τους ειδικούς, ενώ ακόμα και το απλό hatchback sedan πέτυχε 0.32. Συνολικά, ο πρωταθλητής αεροδυναμικής κατέγραψε πωλήσεις 3,78 εκατομμυρίων μονάδων.

1987 – Opel Senator B: Αποφασισμένο για όλα

Το Opel Senator B κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία του προκατόχου του. Με βάση το πισωκίνητο Opel Omega, η νέα ‘ναυαρχίδα’ συνοδευόταν κυρίως από εξακύλινδρους κινητήρες, με κορυφαίο τον πολιτισμένο, 3λιτρο, εν σειρά με 115 kW/156 hp. Θα μπορούσατε να βάλετε ένα νόμισμα στην άκρη του διαμερίσματος του κινητήρα και το νόμισμα να μην πέφτει ενώ ο κινητήρα λειτουργούσε. Στη συνέχεια, λανσαρίστηκε μία 4βάλβιδη έκδοση του 6κύλινδρου κινητήρα με σύστημα μεταβλητής εισαγωγής Dual-Ram και 150 kW/204 hp.

1990 – Opel Calibra: Με τη λάμψη ενός αθλητή

Ένας πραγματικός πρωταθλητής κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι” το 1990: Ένα συναρπαστικό coupé με απαράμιλλο συντελεστή οπισθέλκουσας 0.26! Το Calibra ήταν διαθέσιμο με ισχυρούς κινητήρες που απέδιδαν από 85 kW/115 hp έως 150 kW/204 hp. Το Opel Calibra Turbo με all-wheel drive και επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Ένας κινητήρας V6 με 125 kW/170 hp ολοκλήρωσε την προσφορά. Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ένα Calibra V6 κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλήματος των αυτοκινήτων τουρισμού (ITC) το 1996.

1994 – Opel Omega B: ‘Χρυσό’ για ένα μεγάλο μοντέλο

Η δεύτερη έκδοση Omega άφησε ξεχωριστή εντύπωση στην επιτροπή. Η δυναμική σχεδίαση, οι άφθονοι χώροι και οι νέοι κινητήρες V6 με κυλινδροκεφαλές από ελαφρύ κράμα αλουμινίου και μέχρι 155 kW/210 hp εντυπωσίασαν τους ειδικούς. Τα νέα συστήματα αερόσακων εξασφάλισαν υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για όλους τους επιβάτες. Η έκδοση station wagon προσέφερε ατελείωτες δυνατότητες φόρτωσης, που την έκαναν ιδανική για οικογένειες και επαγγελματίες, ενώ η έκδοση notchback ήταν ένα αντιπροσωπευτικό business sedan.

1995 – Opel Vectra B: Καθρέφτη καθρεφτάκι μου

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Opel Vectra ήταν οι αεροδυναμικοί εξωτερικοί καθρέπτες που δημιουργούσαν ένα αρμονικό σύνολο με το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου – κάτι στο οποίο η επιτροπή του “Χρυσού Τιμονιού” απλά δεν μπορούσε να αντισταθεί. Το Vectra οφείλει επίσης τη νίκη του στους αποδοτικούς βενζινοκινητήρες των 1.6 – 2.6 L, με ισχύ μεταξύ 55 kW/75 hp και 125 kW/170 hp. Επίσης, ντεμπούτο έκαναν και οι κινητήρες diesel άμεσου ψεκασμού με κυβισμό από 1.700 – 2.200 κ.εκ. και εξαιρετική κατανάλωση.

1999 – Opel Zafira A: Ένας ‘ταχυδακτυλουργός’ με επτά καθίσματα

Ποιος το εφηύρε; η Opel! Το συμπαγές πολυμορφικό που μπορεί να μεταμορφώνεται από ένα πλήρες επταθέσιο σε όχημα μεταφορών με εντυπωσιακό χώρο φόρτωσης (1.700 L το μέγιστο) μέσα σε 15 δευτερόλεπτα μόλις χωρίς την αφαίρεση ούτε ενός καθίσματος είναι πνευματικό παιδί του Rüsselsheim. Η συνταγή ονομάζεται Flex7 και βοήθησε το Zafira να κερδίσει το “Χρυσό Τιμόνι” το 1999. Χάρη στην ευφυή φιλοσοφία τους, τα καθίσματα εξαφανίζονται στο πάτωμα του οχήματος εάν χρειαστεί. Το ευέλικτο μοντέλο εντυπωσίασε επίσης με τις συμπαγείς διατάσεις και την εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά του.

2002 – Opel Vectra C: Ηλεκτρονική Ιδιοφυία

Η τρίτη γενιά Vectra υπερασπίστηκε με επιτυχία τον τίτλο που κέρδισε η προκάτοχός της, κερδίζοντας για μία ακόμα φορά το ‘Χρυσό Τιμόνι’. Το νέο μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας εισήλθε στην ηλεκτρονική εποχή, συνέδεσε τα συστήματά του μέσω ενός διαύλου CAN (Controller Area Network) αντί με πλεξούδες καλωδίων, και διέθετε σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Η ισχύς των κινητήρων βενζίνης και diesel ξεκινούσε από 74 kW/100 hp και έφτανε τα 206 kW/280 hp από κυβισμό 1.600 – 3.200 κ. εκ. Το 2004, η Opel εξόπλισε το Vectra με ενεργή ανάρτηση IDS Plus με Continuous Damping Control (CDC), που εξασφάλιζε την προσαρμογή των αποσβεστήρων στις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες.

2005 – Opel Zafira B: Ολοκληρώνοντας τη χρυσή δωδεκάδα

Η δεύτερη γενιά Zafira συνέχισε να θέτει πρότυπα με μία περαιτέρω  εξέλιξη του συστήματος καθισμάτων Flex7 και κέρδισε για μία ακόμα φορά το “Χρυσό Τιμόνι”. Επιπλέον, κατατάχθηκε ως το ταχύτερο πολυμορφικό του πλανήτη, όταν η έκδοση OPC με 177 kW/240 hp ολοκλήρωσε ένα γύρο στο Nürburgring Nordschleife σε 8:54:38 λεπτά. Οι 240 ισχυροί ίπποι κάτω από το καπό και ένα εξαιρετικό σύστημα ελέγχου επιδόσεων συνέβαλαν στην επίτευξη αυτού του ρεκόρ.

2009 – Opel Astra J: Το συμπαγές έργο τέχνης

Το 2009, το Astra J, ένα αληθινό έργο τέχνης, ακολούθησε τα βήματα του ‘θαύματος’ ευρυχωρίας, Kadett D, και του πρωταθλητή αεροδυναμικής, Kadett E, εξασφαλίζοντας για την συμπαγή κατηγορία Opel τον τρίτο τίτλο στο θεσμό “Χρυσό Τιμόνι”. Το Astra ακολούθησε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel ‘Η Γλυπτική Τέχνη συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια’. Επιπλέον, το Astra J διέθετε σύγχρονα συστήματα υποστήριξης όπως το Opel Eye και το σύστημα προβολέων AFL+ που μπορούσε να βλέπει και ‘μέσα στις στροφές’. Η τεχνολογία ενεργητικού πλαισίου FlexRide βοηθούσε στην προσαρμογή του στις επικρατούσες συνθήκες, ενώ οι εμπρός επιβάτες μπορούσαν να απολαμβάνουν το ταξίδι σε καθίσματα πιστοποιημένα από το AGR (Campaign for Healthier Backs).

2010 – Opel Meriva B: Έξυπνο, συμπαγές και χρυσό

Το αδελφάκι του Zafira, χτύπησε φλέβα χρυσού το 2012, με το Meriva B να επιβεβαιώνει την τεχνογνωσία της Opel στα πολυμορφικά μοντέλα. Η επιτροπή πείστηκε από το ευέλικτο σύστημα πίσω καθισμάτων FlexSpace και το καινοτόμο σύστημα θυρών με μεντεσέδες πίσω. Το σύστημα FlexDoors διευκολύνει την είσοδο στα παιδικά καθίσματα στο πίσω τμήμα της καμπίνας, εξασφαλίζοντας παράλληλα άνετη είσοδο και έξοδο για τους ψηλούς επιβάτες. Η γκάμα κινητήρων προσέφερε άφθονη ισχύ περιορίζοντας την κατανάλωση χάρη στη φιλοσοφία downsizing και την υπερσυμπίεση. Η ισχύς τους κυμαινόταν από 55 kW/75 hp έως 103 kW/140 hp.

2012 – Opel Zafira Tourer: Σαλόνι σε τροχούς

Το Zafira πλαισιώθηκε από μία premium έκδοση με τη μορφή του Zafira Tourer και αμέσως κατέκτησε ένα ακόμα “Χρυσό Τιμόνι”. Εκτός από την ευελιξία εσωτερικού, το νέο μοντέλο εντυπωσίασε με το επίπεδο άνεσης της καμπίνας, την πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή και καινοτομίες όπως έλεγχος ταχύτητας βασισμένος σε ραντάρ και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert).

2015 – Opel Astra K: Το άλμα

Και νικήτρια είναι: Η τρέχουσα γενιά Astra βασίζεται σε μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική ελαφρού βάρους, αντλεί ισχύ αποκλειστικά από υπερσύγχρονους κινητήρες και επιτρέπει την εξαιρετική συνδεσιμότητα μέσω ενσωμάτωσης smartphone και του συστήματος προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας OnStar. Το Astra συνεχίζει την παράδοση της Opel να λανσάρει στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων στοιχεία που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα ανώτερων κατηγοριών. Όλα αυτά συνέβαλαν στην κατάκτηση ενός ακόμα “Χρυσού Τιμονιού” το 2015.

2017 – Opel Ampera-e: Πρωταθλητής αυτονομίας

Το Opel Ampera-e ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό χάρη σε μία επιτάχυνση επιπέδου σπορ αυτοκινήτου και της – μακράν – καλύτερης ηλεκτρικής αυτονομίας στην κατηγορία. Με μία φόρτιση της μπαταρίας του ιόντων λιθίου 60 kWh, μπορεί να καλύψει απόσταση 520 km σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC). Το Opel Ampera-e εντυπωσιάζει και στις δοκιμές του πιο ρεαλιστικού κύκλου οδήγησης WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) (μια πιο σύντομη διαδικασία δοκιμής): Βάσει αυτής, οι μηχανικοί υπολογίζουν μία μέση αυτονομία WLTP 380 km. Το Ampera-e έχει επιτάχυνση 0-50 km/h σε μόλις 3,2 δεύτερα. Επιπλέον, το Ampera-e μήκους 4,16 m προσφέρει άφθονο χώρο για μέχρι πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών 381 L (1.274 L με τα καθίσματα αναδιπλωμένα) – ένας συνδυασμός που αξίζει το βάρος του σε χρυσό.