Τι θα πληρώνουν φθηνότερα οι νέοι αλλά συνετοί οδηγοί;

    Με οικονομικό bonus εξετάζει να επιβραβεύει η κυβέρνηση τους νέους οδηγούς που δεν προκαλούν ατυχήματα και τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε μια προσπάθεια να τονωθεί η οδική ασφάλεια.

    Η πρόταση που έχει πέσει στο κυβερνητικό τραπέζι περιλαμβάνει χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας και μειωμένα ασφάλιστρα σε νέους οδηγούς έως 38 ετών με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αλλά και την εφαρμογή του ΚΟΚ.

    Για να υλοποιηθεί ωστόσο κάτι τέτοιο θα πρέπει να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα είναι πιθανό να προκύψουν σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα κάποιου οδηγού καθώς θα πρέπει να υπάρξει επεξεργασία τόσο με την οδική συμπεριφορά του, τα ατυχήματα που έχει προκαλέσει και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με τις παραβάσεις αλλά και τους πόντους ποινής που έχουν επιβληθεί ώστε να αποφασίζεται αν δικαιούται τη μείωση στα Τέλη Κυκλοφορίας και στα ασφάλιστρα…

    Σύμφωνα με «Τα Νέα», η ιδέα έχει συζητηθεί από κυβερνητικά στελέχη με εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και υπάρχουν συζητήσεις για αναπροσαρμογή του πλαισίου σχετικά με τα όρια κάλυψης και τους κινδύνους και για την εφαρμογή διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής για τους νέους οδηγούς. Η υπό εξέταση ιδέα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:

    Πρώτον, μείωση του ασφαλίστρου για νέους με συνεπή οδηγική συμπεριφορά. Η μείωση των ασφαλίστρων θα συνδέεται με επαναπροσδιορισμό των ορίων και των κινδύνων κάλυψης, σε συνδυασμό με άντληση περισσότερων στοιχείων σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, τα ατυχήματα και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά.

    Δεύτερον, δημιουργία δεδομένων για τα στοιχεία των οδηγών και σύνδεση με την ΑΑΔΕ.

    Τρίτον, κίνητρα για αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων και περιορισμός εσόδων από Τέλη Κυκλοφορίας και ανασφάλιστα οχήματα, μέσω διασύνδεσης συστημάτων ΑΑΔΕ και ασφαλιστικών εταιρειών.

    Τα αγκάθια και οι ενστάσεις εστιάζονται κυρίως στη δημοσιονομική επίπτωση (είσπραξη εσόδων από τα Τέλη Κυκλοφορίας), στην προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ελεύθερη τιμολόγηση στην ασφαλιστική αγορά, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού. Κομβικό σημείο αποτελεί η σωστή καταγραφή των δεδομένων, καθώς από τη συμμόρφωση των οδηγών θα εξαρτάται το ύψος των ασφαλίστρων και των Τελών Κυκλοφορίας.