Τι φέρνει ο νέος ΚΟΚ για όσους δεν φορούν κράνος ασφαλείας;

    Σε μία ακόμη αποκάλυψη για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προέβη η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου μιλώντας για τη βιώσιμη και ασφαλή κινητικότητα, τη μικροκινητικότητα και τις επιδοτήσεις στο 1ο Συνέδριο Sustainable Ride που πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Expo.

    Πιο συγκεκριμένα η κ. Αλεξοπούλου τόνισε με έμφαση ότι θα είναι πολύ πιο αυστηροί στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με όσους επιμένουν να κινδυνεύουν και να παρανομούν κινούμενοι χωρίς το προστατευτικό κράνος. Θα υπάρχουν αυστηρές ποινές και υψηλά χρηματικά πρόστιμα ειδικά για τους καθ’ έξιν παραβάτες!

    Την ίδια στιγμή η Υφυπουργός ανέφερε επίσης ότι αλλαγές θα φέρει ο νέος ΚΟΚ και σε ότι αφορά στην ευχέρεια ενός δικύκλου και πιο συγκεκριμένα στις διηθήσεις και τους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

    Χαρακτηριστικά η κ. Αλεξοπούλου σχετικά με το χαμηλό ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα των δικύκλων αλλά και με την οδική τους ασφάλεια στο νέο ΚΟΚ επισήμανε ότι: «Το δίκυκλο έχει μικρότερη κατανάλωση, αντίστοιχα μικρότερη εκπομπή ρύπων, καταλαμβάνει λιγότερο χώρο ενόσω κινείται, αλλά και ενόσω σταθμεύει. Γνωρίζω καλά ότι ένα σημαντικό θέμα που αφορά και στην οδική ασφάλεια αλλά και στην ευχέρεια χρήσης ενός δικύκλου είναι η διήθηση, οι ελιγμοί δηλαδή ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια καθημερινότητα που σήμερα αντίκειται σε όσα λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Η τελευταία μεγάλη αλλαγή στον ΚΟΚ έγινε πίσω το 2007. Θα είμαστε αυστηρότεροι στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με όσους επιμένουν να κινδυνεύουν και να παρανομούν κινούμενοι χωρίς το προστατευτικό κράνος. Θα υπάρχουν αυστηρές ποινές και υψηλά χρηματικά πρόστιμα ειδικά για τους καθ’ έξιν παραβάτες. Είναι απολύτως αναγκαίο ως λαός να αναπτύξουμε μια κουλτούρα ασφάλειας συνολικά, μια κουλτούρα ασφάλειας που ξεκινά από τα παιδιά μας. Το παιδί πρέπει να φορά κράνος στα ρόλερ, στο πατίνι, στο ποδήλατο, στο σκι και σε όλες τις μορφές κινητικότητας που ενέχουν ταχύτητα. Τα στοιχεία σήμερα δείχνουν ότι το 34% των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας αφορούν μηχανές. Το 2021 είχαμε 214 θύματα. Αν σ’ αυτό το ποσοστό προστεθούν τα ποδήλατα και τα μοτοποδήλατα ανεβαίνουμε στο 40%. Ο απολογισμός δεν είναι καλός. Είναι σημαντικό να μειώσουμε την ταχύτητά μας, να φοράμε πάντα το κράνος και τα προστατευτικά αλλά και να τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να συνυπάρχουμε με ασφάλεια».

    Απευθυνόμενη στους δικυκλιστές η Υφυπουργός κλείνοντας μίλησε για τις επιδοτήσεις, αλλά και την απόσυρση σχετικά με τα μηχανάκια: «Τα ηλεκτρικά μηχανάκια τα οποία σήμερα μέσω του κρατικού προγράμματος ενισχύσεων ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ’’ και αύριο μέσω του ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ’’ επιδοτούνται με ποσό έως 3.000 ευρώ. Ταυτόχρονα υπάρχει και επιδότησηαπόσυρσης που φτάνει τα 400 ευρώ. Επιπλέον τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα επιδοτούνται έως 800 ευρώ. Είναι λοιπόν μια καλή ευκαιρία για όλους τους δικυκλιστές να αποκτήσουν ένα καινούριο ηλεκτρικό δίκυκλο με μικρότερο κόστος. Το ηλεκτρικό σκούτερ όπως πιθανόν γνωρίζετε καταναλώνει πολύ λιγότερο από τα συμβατικά, έχει χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Δεν ρυπαίνει εκεί που κινείται, δεν ηχορυπαίνει, είναι πολύ πιο εύχρηστο, αλλά και ευχάριστο στη χρήση. Όλα αυτά καθιστούν σημαντική την συμβολή του στην προσπάθειά μας για Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα».

    Σχετικά με την συνύπαρξη όλων των μέσων μεταφοράς η κ. Αλεξοπούλου ξεκαθάρισε ότι: «Για να επιτευχθεί, αρμονικά, συνύπαρξη απαιτείται αλληλοσεβασμός, χαμηλά όρια ταχύτητας και τήρηση αυτών, αλλαγή κουλτούρας, νοοτροπίας αλλά και νομικού πλαισίου, όπου χρειάζεται. Η χώρα μας έχει ήδη ένα πλήρες νομικό πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα. Προσωπικά δεν έχω ουδεμία αμφιβολία ότι τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα είναι η λύση στο κέντρο των πόλεων. Σήμερα στο κέντρο της Αθήνας γίνονται δοκιμές προσομοίωσης μεταφοράς κοινού για τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Τις επόμενες μέρες θα τεθούν σε υπηρεσία 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και άλλα 110 στη Θεσσαλονίκη. Τα οχήματα αυτά δεν εκπέμπουν καυσαέρια εκεί που κινούνται και δεν ηχορυπαίνουν. Η συνύπαρξή τους με τα δίκυκλα και τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα είναι πιο εύκολη, πιο αρμονική».